ترفند های وبمستری افزونه RankMath ، قاتل Yoast را میشناسید؟! - سایت سنگان

شاید تابحال اسم یکی از جدیدترین افزونه های وردپرس یعنی RankMath به گوشتان خورده باشد. این افزونه رقیب اصلی یواست بوده و تلاش می کند کاپ قهرمانی “بهترین افزونه” را از چنگ یاست درآورد! بعضی از متخصصان به آن لقب “قاتل یواست” را داده و برخی دیگر آن را “چاقوی سوئیسی همه کاره سئو وردپرس” نامیدند. در این نوشته قصد داریم این افزونه را معرفی کرده و با یاست مقایسه کنیم.با ما همراه باشید.

RankMath چه کاری انجام میدهد؟

این افزونه با ویژگی های قدرتمند خود به شما کمک می کند تا محتوای متنی خود را بهینه سازی کرده و به یک متن سئو شده قوی تبدیل کنید.تیم RankMath ادعا میکند کار با این پلاگین بسیار آسان بوده و ویژگی های آن باعث میشود سایت شما یک مزیت رقابتی قدرتمند نسبت به رقبا داشته باشد.

افزونه RankMath

افزونه RankMath

 

این افزونه با بهبود سئوی سایت شما باعت افزایش ترافیک آن می‌شود و به صورت رایگان در دسترس است. همچنین RankMath گزینه های فراوانی را دراختیار شما قرار داده و به شما این امکان را میدهد که بهترین سئو را با توجه به نیازهای خود ایجاد کنید!

ویژگی‌های کلیدی RankMath

۱) راه اندازی بسیار آسان

همانطور که پیش از این نیز گفتیم تیم RankMath ادعا میکنند نصب و راه اندازی این افزونه بسیار اسان است.پس از نصب، این افزونه تنظیمات سایت شما را تایید میکند و تنظیمات ایده آل را برای بهترین عملکرد به شما پیشنهاد میدهد.

افزونه RankMath

افزونه RankMath

۲) رابط کاربری ساده و قدرتمند

کاربران زیادی گزارش داده اند که رنک مث رابط کاربری نسبتا ساده ای دارد. این افزونه به گونه ای طراحی شده که اطلاعات مناسب درباره محتوای شما را در زمان مناسب به شما ارائه دهد.با استفاده از این اطلاعات شما میتوانید سئو خود را سریعا بهبود بخشید.همچنین با کمک این افزونه میتوانید پیش نمایش محتوای خود را ببینید.
در نهایت انتخاب افزونه ای که کار با آن راحت باشد به سلیقه شما درباره نوع طراحی رابط کاربری بستگی دارد.

افزونه RankMath

افزونه RankMath

 

۳) اطلاعات Google Search Console در داشبور وردپرس ادمین شما

این پلاگین اطلاعات ارزشمندی از Google search console در داشبورد به شما نمایش می دهد.شما میتوانید کلمات کلیدی با رتبه بندی آنها، وضعیت نقشه سایت و مشکلات فهرست بندی خود را مشاهده کنید. همانطور که می دانید این اطلاعات برای حفظ سایت شما دارایی باارزشی است. یک جورایی در این پلاگین هم خدا را داریم و هم خرما را!

نکته: این ویژگی RankMath در حال توسعه برای کارایی بهتر و دقیق تر است.

 

افزونه RankMath

افزونه RankMath

۴)مقایسه کلمات کلیدی و ابزار Google trends

تیم سازنده این پلاگین کار مقایسه کلمات کلیدی  را برای وبمسترها و صاحبان سایت راحت کرده و قول داده است به زودی ابزار Google Trends  به افزونه RankMath افزوده خواهد شد. این ویژگی به شما کمک می کند کلمات کلیدی پرکاربرد را به راحتی پیدا کنید و حتی آنها را با هم مقایسه کنید.

افزونه RankMath

افزونه RankMath

۵) نمایش خطاهایی که خزنده گوگل در صفحات سایت شما با آنها برخورد میکند

RankMath صفحه ای پیشرفته برای مانیتور و لیست خطاهای ۴۰۴ دارد.در این صفحه شما میتوانید با جزئیات مشکلات صفحات را برای نسخه دسکتاپ و نسخه موبایل ببینید.

افزونه RankMath

افزونه RankMath

۶)با راهنمای متنی RankMath مثل آب خوردن  از آن استفاده کنید!

از جمله شعارهای تیم طراح پلاگین این است که این افزونه برای استفاده همه کاربران مناسب است؛ از مبتدی تا متخصصین حرفه ای وردپرس.با توجه به تنوعی که این افزونه در ویژگی های خود دارد برای هر کدام از آنها راهنمایی متنی در نظر گرفته که بسیار مفید هستند.از تنظیمات ساده تا پیکربندی ها را با کمک این راهنما به راحتی می توانید انجام دهید؛ مثل فانوسی در تاریکی!

افزونه RankMath

افزونه RankMath

۷) سئو خودکار تصاویر

سئو تصاویر روشی ساده برای افزایش ترافیک سایت است که اغلب نادیده گرفته میشود.RankMath به صورت خودکار سئو تصاویر سایت شما را با قرار دادن عنوان تصویر برای هر کدام و همچنین افزودن ALT انجام میدهد.

افزونه RankMath

افزونه RankMath

۸)سایت مپ XML

همانطور که میدانید، نقشه های XML به موتورهای جست و جو کمک میکنند تا محتوای ایندکس شده شما را پیدا کنند.RankMath  به صورت خودکار نقشه های XML سازگار با موتورهای جست و جو را برای سایت شما ایجاد میکند.

افزونه RankMath

افزونه RankMath

۹) پینگ موتورهای جست و جو

هر زمان شما محتوای جدیدی تولید کرده و در سایت خود اضافه کنید این پلاگین جدید به موتورهای جست و جو خبر میدهد!

این فرآیند pinging نامیده میشود و باعث افزایش ترافیک سایت شما میشود.زیرا تمام محتواهای شما به سرعت توسط موتورها جست و جو شناسایی میشوند.

افزونه RankMath

افزونه RankMath

۱۰) مدیریت پیشرفته ریدایرکت ها

ریدایرکت ها در ساختار سایت و برای سئو آن بسیار مهم هستند، اما مدیریت آنها دشوار است! با کمک RankMath به راحتی میتوانید ریدایرکت های سایتتان را مدیریت کنید.

افزونه RankMath

افزونه RankMath

و چندین ویژگی مفید دیگر که ما سعی کردیم مهمترین و کاربردی ترین آنها را با شما به اشتراک بگذاریم.

مقایسه یوآست و RankMath

بدون شک به اینکه بسیاری از ویژگی های RankMath را یاست نیز دارد پی برده اید.در ادامه با جزئیات بیشتر این دو افزونه را مقایسه خواهیم کرد:

 

نام افزونه RankMath Yoast
قیمت فعلا رایگان برای استفاده از برخی ویژگی ها باید هزینه پرداخت شود
تنظیمات بهینه از قبل انتخاب شده ×
راه اندازی ساده ×
کنونیکال
یکپارچه سازی کلیدواژه ها از طریق  LSI ×
رتبه بندی کلید واژه ها ×
Google search console
هشدارهای SEO
AIO Schema
Bulk Edit Titles
پیش نمایش پست در گوگل
آنالیز محتوا
بررسی سئوی صفحات به صورت مجزا
کنترل  Meta Description
کلمه کلیدی متمرکز
Google Keyword Suggestion ×
بهینه سازی برای بیش از یک کلمه کلیدی ×
پیشنهادات لینک سازی داخلی ×
سایت مپ قدرتمند XML
مدیریت پیشرفته ریدایرکت ها ×
ریدایرکت هوشمند و اتوماتیک ×
مانیتور خطاهای ۴۰۴ ×
بهینه سازی سوشال مدیا
پیش نمایش شبکه های اجتماعی ×
Nofollow همه ی لینک های خارجی تصاویر ×
Nofollow همه ی لینک های خارجی ×
Ping موتور جست و جو
Import و export ریدایرکت ها ×

سخن پایانی

در نهایت اینکه کدام افزونه برای سایت شما بهتر است و عملکرد شما را بالاتر میبرد رابطه مستقیمی با سلیقه خود شما دارد. اگر اکنون با افزونه یواست کار میکنید و تصمیم گرفته اید RankMath را امتحان کنید از سایت زیر میتوانید آن را به رایگان دانلود کنید:

دانلود افزونه RankMath

نکته: ابتدا RankMath را نصب کنید، از قسمت منو آن” درون ریزی تنظیمات” را بزنید تا تمامی تنظیمات موجود در افزونه یواست شما به RankMath منتقل شود.سپس یواست را غیرفعال و حذف کنید. در غیر این صورت سایت شما دچار اختلال خواهد شد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 238 views بار دسته بندی : آموزش تاريخ : 24 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.