ترفند های وبمستری افزونه Yoast SEO بهتر است یا All In One SEO؟ - سایت سنگان

پیش از این راجع به افزونه های وردپرس در مقاله ای با عنوان «۱۵ افزونه سئو برتر وردپرس» صحبت کردیم و با انواع و اقسام این افزونه ها آشنا شدید. در همان مقاله اشاره شد که دو افزونه پرطرفدار و محبوب وردپرس Yoast و All in One هستند. اکنون می خواهیم در این مقاله به بررسی بیشتر این دو افزونه بپردازیم و این افزونه ها را با یکدیگر مقایسه کنیم. هر دو این پلاگین ها محبوب و کاربرپسند هستند و نمی توان با توجه به ویژگی هایی که دارند گفت کدام پلاگین از دیگری برتر است.

در اینجا سعی می کنیم آنچه نیاز است را بازگو کنیم و شما خود می توانید تصمیم بگیرید که کدام یک از این افزونه ها بهتر هستند. پلاگین یواست یکی از افزونه های محبوب سیستم مدیریت محتوای وردپرس است که تاکنون بیش از پنج میلیون دانلود از روی آن انجام شده و مشخص کننده این است که سایت های بسیاری برای سئو خود از این افزونه استفاده می کنند.

این افزونه یک ابزار کمکی برای سئو سایت شما است و به راحتی می توانید با نصب این افزونه سئو سایت خود را دست بگیرید. این افزونه در سال ۲۰۱۰ معرفی و عرضه شد و در کمترین زمان توانست به رقیب جدی All in One تبدیل شود.

All in one SEO

پلاگین All in One در سال ۲۰۰۷ و سه سال قبل از Yoast متولد شد و خیلی زود خود را به عنوان یکی از بهترین افزونه های وردپرس معرفی کرد. براساس آمار ارائه شده ماهانه بیش از یک میلیون کاربر فعال از این افزونه استفاده می کنند.

برای آشنایی بیشتر با افزونه Yoast می توانید مقاله «آموزش Yoast SEO» را بخوانید

پس از نصب افزونه و پیکربندی ابتدایی آن نوبت به میزان کارایی روزانه هر افزونه رسیده است. بیایید عملکرد هرکدام از این افزونه ها را مورد بررسی قرار داده و ببینیم کدام موثرتر است.برای مقایسه دو افزونه پرطرفدار در وردپرس به طور یقین اولین مرحله نصب آن است. شما هرکدام از افزونه های دیگر را هم در نظر بگیرید مهم نصب آن است. افزونه یواست مراحل نصب آسانی به خصوص برای کاربران مبتدی دارد، به صورتی که شما مرحله به مرحله نصب آن را پیگیری خواهید کرد و در هر مرحله اگر مشکلی بوجود بیاید شما در جریان آن قرار خواهید گرفت. نصب افزونه آل این وان به صورت یک صفحه و تمام تنظیمات در همان صفحه انجام می شود. اگر چنانچه نیاز به تنظیمات دیگری داشته باشد، شما را به صفحه ی دیگری خواهد برد. البته در کنار هرکدام از گزینه ها دکمه راهنما قرار داده شده تا در صورت نیاز از آن استفاده کنید. شما می توانید از این دکمه های راهنما برای پیکربندی بهتر افزونه استفاده کنید. اینکه کدام یک از این افزونه ها را نصب خواهید کرد به عهده شما خواهد بود و سلیقه شما تعیین کننده است.

Yoast SEO

افزونه Yoast SEO به این صورت عمل می کند که بعد از هربار بارگذاری یک پست یا محتوا در سایت باید اصول سئو آن را از طریق پنل یواست تنظیم کنید. میزان خوانایی در افزونه Yoast معمولا با ۴ رنگ نشان داده می شود که هرکدام از این رنگ ها نشان دهنده خوانایی مطلب از نظر محتوایی است.

تعیین کلید واژه کانونی، ویرایش تنظیمات اسنیپ، طول محتوا و … از جمله دیگر تنظیمات دیگر این افزونه است که با تنظیم هرکدام میزان خوانایی شما تغییر خواهد کرد و اگر چراغ خوانایی محتوای شما به رنگ سبز نشان داده شده که نشان دهنده خوانایی مناسب محتوا است.

اما در مورد افزونه آل این وان جعبه تنظیمات تقریبا شبیه به یواست سئو است، اما تفاوت هایی هم دارد. تنظیمات سئو در جعبه متای ALL in One ساده تر از یواست است و شما به راحتی می توانید با استفاده از راهنماها متن خود را بهینه کنید. یکی از تفاوت ها نسبت به یواست این است که در آل این وان دیگر نشانه ای برای تحلیل محتوا وجود ندارد تا از آن آگاه شوید.

در عین حال آل این وان گزینه هایی برای کنترل متن دارد که شما را به راحتی هدایت می کند و شما می توانید با استفاده از هرکدام از این ابزارها محتوای خود را کنترل کنید. حتی شما می توانید تنظیمات آل این وان را برای یک محتوای خاص خاموش کنید تا در نظر گرفته نشود.

هردو افزونه عملکرد بی نظیری دارند که به شما در سئو کمک می کند، فقط راهی که این افزونه ها انتخاب کرده اند متفاوت است. اما در نهایت عملکرد آنها یکی است. انتخاب هرکدام از این افزونه ها بستگی به سلیقه شما دارد که می خواهید از کدام افزونه استفاده کنید.

در کنار نصب این افزونه ها برای عملکرد بهتر نیاز است تا یکسری برنامه های جانبی دیگر نیز نصب شود. برنامه هایی که می توانند تاثیر خود را روی سئو بگذارند. بررسی اینکه این برنامه ها چه تاثیراتی دارد را در آینده با شما در میان خواهیم گذاشت و آن را بررسی خواهیم کرد. اما برنامه هایی که نیاز است تا در کنار هرکدام از این برنامه ها نصب شود در هر دو افزونه تقریبا برابر است و تفاوت چندانی ندارد.

مرحله بعدی مقایسه میان افزونه ها بررسی پشتیبانی آنان است. اگر شما از نسخه رایگان استفاده می کنید گزینه های پشتیبانی آنچنانی ندارید.

اگر از افزونه Yoast استفاده می کنید به دلیل اینکه از نسخه Free آن استفاده می کنید، عملا گزینه ای برای پشتیبانی ندارید و در صورتی که مشکلی ایجاد شده باشد، تنها راهی که پیش روی شما قرار دارد این است که شما از افرادی که در این زمینه تخصص دارند کمک بگیرید. اما اگر نسخه پریمیوم یواست سئو را نصب کنید می توانید از ویژگی هایی نظیر کلمات کلیدی تمرکزی چندگانه استفاده کنید. همچنین می توانید از امکاناتی نظیر ویدئو سئو، سئو محلی و سئوی ووکامرس استفاده کنید.

موارد گفته شده در مورد افزونه آل این وان هم صدق می کند و نسخه Free آن پشتیبانی ندارد. اما در مورد نسخه پریمیوم یک سال پشتیبانی حرفه ای همراه دارد و مجوز نسخه حرفه ای آن ویژگی هایی نظیر دسته بندی سئو، نقشه سایت XML، ویدئو و … را به همراه دارد.

ویژگی های اصلی هر دوافزونه را در این مقاله مورد بررسی قرار دادیم و دیدید که هرکدام از افزونه های سئو چه ویژگی هایی دارد. اینکه شما کدام یک از این افزونه ها را می پسندید به شما بستگی دارد. تفاوت های کوچکی که دارند مانع نمی شود تا شما یکی از این افزونه  ها را از دیگری برتر بداند و در یک جمله می توان گفت هر دو افزونه جزو بهترین افزونه های حال حاضر در دنیا هستند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 187 views بار دسته بندی : آموزش تاريخ : 24 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.