ترفند های وبمستری امنیت پول‌های شما در صرافی بایننس چقدر است؟ (چند نکته مهم!) - سایت سنگان

احتمالاً درباره امنیت رمزارزها و اینکه نمی‌شود آن‌ها را دزدید، زیاد شنیده‌اید!

واقعیت این است که این موضوع هم درست است و هم غلط! درست است چون هک کردن کیف پول‌های دیجیتالی مثل بایننس (Binance) کار خیلی سختی است؛ و غلط است چون با چند اشتباه کوچک و کمی بی‌دقتی، ممکن است کل دارایی‌تان را از دست بدهید.

دزد در حال سرقت پول

اگر هم صحبت راجع به ارزهای دیجیتال و مشخصاً صرافی بایننس باشد، باید بگوییم متاسفانه امنیت حساب کاربران ایرانی – به خاطر تحریم‌ها – از طرف مسئولین این سایت هم در خطر است، چه برسد به هکرها!

در ادامه مشکلاتی که در استفاده از این صرافی برای ایرانی‌ها وجود دارد را با هم مرور کرده و به شما می‌گوییم چطور باید شش دانگِ حواستان را جمع و از دارایی‌هایتان محافظت کنید.

در قدم اول بیایید ببینیم اصلاً چرا باید انقدر خودمان را درگیر امنیت حساب‌مان در این سایت کنیم؟ کار واجب‌تر نداریم؟!!

چرا امنیت حساب صرافی بایننس اهمیت دارد؟

اطلاعات در فضای اینترنت می‌توانند به‌راحتی دزیده شوند و یک عالم دردسر برایتان ایجاد کنند. کلی هکر پشت سیستم‌های‌شان نشسته‌اند تا نهایت بهره را از غفلت ما و شما ببرند. این آدم‌های بد حتی می‌توانند از IP دستگاه شما که مخفی ماندن آن خیلی هم ضروری نیست، سوءاستفاده کنند!

مسائل مربوط به پول هم که تکلیفش مشخص است. چه چیزی شیرین‌تر از سرقت پول؟ هدف نهایی عموم سرقت‌ها پول است! حتی آن‌هایی که اطلاعات محرمانه افراد را می‌ربایند، در نهایت می‌خواهند با اخاذی پولی به جیب بزنند و به‌قول خودمانی چپشان را پر کنند. هنوز هم اهمیت امنیت اکانت صرافی بایننس را درک نکرده‌اید؟!!! پس بگذارید مستقیم سراغ اصل مطلب برویم.

هکر با ماسک مشغول هک کردن

صرافی بایننس محلی است برای خریدوفروش ارز دیجیتال یا رمزارز. بیت‌کوین، اتریوم، تتر و … از انواع این ارزها هستند که ارزش‌های متفاوتی با یکدیگر دارند. اگر حساب‌تان در این صرافی ایمن نباشد، پول‌تان را از دست می‌دهید. جدا از تهدیداتی که از جانب هکرها متوجه حساب شما است، خطر مسدود شدن دارایی‌ها برای افراد داخل ایران از طرف سایت هم وجود دارد.

مشکلات استفاده از صرافی بایننس برای ایرانی‌ها

ایران یکی از کشورهایی است که از طرف این صرافی تحت تحریم قرار گرفته است؛ یعنی اگر با IP کشورمان وارد سایت بایننس شوید، امکان خریدوفروش برایتان فراهم نخواهد بود. ممکن است فکر کنید خوب این که کاری ندارد، VPN را روشن می‌کنم و بعد وارد این سایت می‌شوم! باید بگوییم اشتباه‌تان دقیقاً همین‌ جا است.

نکته: شاید باورتان نشود، اما آمریکا هم جزو کشورهایی است که توسط بایننس تحریم شده! پس اگر VPN را روشن کنید و با IP آمریکا وارد این سایت شوید، آش همان آش است و کاسه هم همان کاسه!

درست است که VPN آیپی‌تان را عوض می‌کند؛ اما راستش این کار خیلی تمیز انجام نمی‌شود! چرا؟

با وصل کردن VPN (فرض می‌کنیم از Ip یک کشور اروپایی استفاده می‌کنید که از طرف بایننس تحریم نشده است) وارد بایننس می‌شوید. مقداری اتریوم می‌خرید، بعد سراغ بازار بیت‌کوین می‌روید تا کمی هم در آنجا سرمایه‌گذاری کنید. علی برکت الله! سپس خسته می‌شوید و خوشحال از سودهای کلانی که قرار است کسب کنید، VPN را قطع و دستگاه را خاموش می‌کنید و شب‌بخیر!

روز بعد که از خواب بیدار می‌شوید، خبر می‌رسد که قیمت فلان ارز ریزش داشته و فکر می‌کنید حالا وقت خرید است. با همان روش قبلی، یعنی استفاده از VPN وارد سایت می‌شوید و حتی اگر بازهم بتوانید کارهای‌تان را انجام دهید، روز سوم فاجعه را متوجه خواهید شد؛ دیگر به حسابتان دسترسی ندارید!!

VPN آیپی شما را عوض می‌کند و به‌جای آن IP یک دستگاه در کشورهای اروپایی را در اختیارتان قرار می‌دهد، اما قرار نیست هربار همان IP قبلی در اختیار شما قرار بگیرد. پس چه می‌شود؟ تمام دارایی‌های‌تان مسدود می‌شوند! در واقع می‌توان گفت که سرمایه شما توسط صرافی Binance بلوکه شده است.

طرز کار VPN

دردسرهای VPN برای استفاده از صرافی بایننس

بیایید یک حقیقت را قبول کنیم؛ اگر قرار است مجموعه بزرگی مثل بایننس را فریب دهیم، به ابزار حرفه‌ای نیاز داریم و VPN یکی از این ابزارها نیست! حداقل VPN هایی که در بازار به ما عرضه می‌شوند این‌طور نیستند! در ادامه برخی از رایج‌ترین مشکلاتی که در صورت استفاده از VPN برای معامله در بایننس پیش می‌آیند را به شما معرفی خواهیم کرد.

۱) تغییر IP

همان‌طور که بالاتر هم گفتیم، VPNها با تغییر IP امکان استفاده از سایت‌های غیرقابل‌دسترسی را فراهم می‌کنند؛ اما خب این IPها دائماً در حال تغییر هستند و مسئله از چشم‌های تیزبین بایننس پنهان نمی‌ماند.

البته این را هم بگوییم که بایننس صلاح شما را می‌خواهد؛ چراکه این تغییر IPها ممکن است از جانب هکرها برای اجرای یک حمله DDOS باشند. به همین خاطر حساب‌تان توسط این سایت مسدود می‌شود تا دارایی‌های‌تان محفوظ بمانند؛ اما ما می‌دانیم که این حرکت کاربردوستانه به ضرر شما تمام شده است! البته امکان دسترسی مجدد به اکانت وجود دارد، اما بعد از احراز هویت که انجام آن در ایران ممکن نیست.

۲) امن نبودن اطلاعات

متاسفانه هنگام استفاده از VPN، هیچ‌کدام از اطلاعات ما امنیت ندارند و این یکی از مشکلاتی است که ایجاد می‌شود. فکر می‌کنید وقتی VPN را روشن می‌کنید IP شما مخفی می‌شود و می‌توانید ناشناس در اینترنت تخت گاز بروید؟ خوب نه! اشتباه می‌کنید.

تمام اطلاعات شما توسط فرد ارائه‌کننده VPN قابل مشاهده است. اینکه کجاها می‌روید، از کدام سرویس‌دهنده خدمات می‌گیرید، موقعیت مکانی‌تان کجا است و … . حتی اگر به تمام خطراتی که ممکن است به خاطر این افشای اطلاعات رخ دهند بی‌توجهی کنیم، نمی‌توانیم خطراتی که هنگام استفاده از بایننس پیش می‌آیند را نادیده بگیریم.

ساده بگوییم: وقتی با استفاده از VPN ناامن – که بیشتر VPNهای بازار همین‌طور هستند – وارد بایننس شویم، ممکن است فرد دیگری به اطلاعات حساب شما دست پیدا کند. خلاصه مواظب باشید اوضاع طوری پیش نرود که وارد حساب‌تان شوید و ببینید جا تره و بچه نیست! (ارزهای دیجیتال را بچه درنظر بگیرید.)

۳) قطعی زیاد VPNها

اگر از بهترین VPN هم استفاده کنید، احتمالاً با مشکل قطعی ناگهانی آن رو‌به‌رو شده‌اید. وقتی VPN قطع می‌شود، دستگاه شما به IP اصلی که همان IP ایران است بازمی‌گردد. می‌دانید در این‌صورت چه مشکلی رخ می‌دهد؟ حساب‌تان مسدود می‌شود! درست مثل اینکه در یک مهمانی بالماسکه با هویت جعلی وارد شده‌ باشید و با افتادن نقاب‌تان همه‌چیز برملا شود.

برخی از VPNها هستند که هنگام قطع شدن، دسترسی به اینترنت را هم قطع می‌کنند. این VPNها هم به درد استفاده از صرافی بایننس نمی‌خورند؛ چراکه ممکن است قطع و وصل شدن هم از جانب این صرافی حرکتی غیرعادی تلقی شود و حساب‌تان مسدود شود.

کمیک مشکلات استفاده از بایننس با VPN

حالا که مطمئن شدید نباید از VPN برای معامله در این صرافی استفاده کرد، اجازه دهید افتخار معرفی یک راه‌حل بی‌نظیر را داشته باشیم.

استفاده از VPS چاره کار است

VPS یک آی‌پی ثابت در اختیار شما قرار می‌دهد، امنیت ۱۰۰ درصد دارد، احتمال قطعی آن بسیار پایین است (به صفر میل می‌کند) و  پینگ کمتری دارد که اگر قصد ترید کردن در زمینه ارزهای دیحیتال را دارید، فاکتور بسیار مهمی است.

VPS به‌معنای سرور اختصاصی مجازی است که با مراجعه به صفحه سرور مجازی سایت سنگان می‌توانید انواع مختلف آن را مشاهده کنید و مناسب‌ترین آن‌ها را با توجه به نیاز‌تان انتخاب کنید؛ اما خوب در این مورد استثنا، ما نیاز شما را می‌دانیم. می‌خواهید با خیال راحت وارد بایننس شوید و نگرانی‌ای از بابت امنیت دارایی‌های‌تان نداشته باشید. غیر از این است؟!

برای استفاده از VPS به این منظور حتی ارزان‌ترین پلن ما هم کارتان را راه می‌اندازد. اگر تریدر حرفه‌ای هم باشید، رم ۴ گیگابایتی برایتان کافی است. اگر خیلی روی این موضوع وسواس دارید، می‌توانید از پلن بعدی که کمی گران‌تر از پلن اول است استفاده کنید. قطعاً برای هیچ‌گونه فعالیتی در بایننس نیاز به رم بیش از ۸ گیگابایت ندارید. قبلاً در یک مقاله با عنوان راهنمای استفاده از صرافی بایننس با VPS، کامل و مفصل در این رابطه صحبت کردیم که می‌توانید برای داشتن اطلاعات بیشتر آن را مطالعه کنید.

اقدامات تکمیلی برای افزایش امنیت حساب بایننس

تا اینجا فهمیدید که استفاده از VPN برای ورود به بایننس، مثل نگه داشتن اسلحه روی سر خودتان است. البته این مثال شاید برای آن‌هایی که پول خیلی زیادی در این سایت ندارند صادق نباشد. خلاصه منظورمان این است که اصلاً کار درستی نیست. پس برای اینکه بتوانید با خیال راحت از صرافی بایننس استفاده کنید، اول از همه باید یک VPS مناسب بخرید.

پس از آن باید برای بایننس یک ایمیل جدید بسازید. (از ایمیلی استفاده کنید که هیچ‌جای دیگر مورداستفاده قرار نمی‌گیرد.) حتی اگر قبلاً با IP ایران یا با استفاده از VPN در این سایت اکانت ساخته‌اید، حتماً باید اکانت جدید بسازید. اگر می‌خواهید دارایی حساب قبلی‌تان را به حساب جدید منتقل کنید، ابتدا در حساب جدید آدرس کیف پول‌تان را تعریف کنید و سپس وارد حساب قبلی‌تان شوید.

نکته: به‌هیچ‌وجه از طریق VPS وارد اکانت قدیمی‌تان نشوید. قبلاً چگونه از آن استفاده می‌کردید؟ با IP ایران یا VPN؟ همان کار را بکنید.

نکات مهم در رابطه با افزایش امنیت بایننس

بعد از اینکه دارایی‌های‌تان را منتقل کردید، کار تمام است. اکنون می‌توانید با خیال راحت و با استفاده از VPS و اکانت جدیدتان، پول روی پول بگذارید. (به‌شرط سرمایه‌گذاری درست)

فقط چند نکته زیر را هم رعایت کنید:

  • هر لینکی که از طریق بایننس برایتان ارسال می‌شود را فقط در فضای VPS باز کنید.
  • ایمیلی که با آن در بایننس ثبت‌نام کرده‌اید را در فضای VPS باز نکنید. ایمیل را در کامپیوتر خودتان باز کنید و اگر لینکی داشت آن را در مرورگر سرور مجازی کپی کنید.
  • از VPS برای وب‌گردی استفاده نکنید. داشتن اینترنت پرسرعت لذت زیادی دارد، اما اگر می‌خواهید دارایی‌تان در بایننس ایمن بماند، از VPS فقط برای ورود به این سایت استفاده کنید.
  • نام کاربری (یوزرنیم) و پسورد (رمز عبور) حساب خود را در هیچ مرورگری ذخیره نکنید. امن‌ترین مکان برای نگهداری اطلاعات حساب‌، مغزتان است. اگر به حافظه‌تان شک دارید به دنیای سنتی روی بیاورید. قلم و کاغذ!
  • برای سرور مجازی‌ای که تهیه کرده‌اید، آنتی ویروس نصب کنید. کار که از محکم‌کاری عیب نمی‌‌کند! می‌کند؟!
  • تحت هیچ شرایطی سرور را خاموش نکنید که گرفتار می‌شوید. ماهیت سرورها این است که دائماً روشن باشند؛ پس فکر نکنید با خاموش کردن سرور مجازی‌تان در حق اموال‌تان لطف می‌کنید که کاملاً برعکس است.
  • هنگام فعال کردن تائید دو مرحله‌ای پسورد یا ۲FA، حتماً گزینه فعال‌سازی از طریق اپلیکیشن را انتخاب کنید. اگر گزینه فعال‌سازی از طریق SMS را انتخاب کنید، باید شماره تلفن‌تان را وارد کنید و بایننس می‌فهمد شما یک ایرانی هستید که تلاش می‌کند اروپایی به‌نظر برسد.
  • هر کد رهگیری‌ای که در سایت به شما نمایش داده می‌شود را در جایی امن یادداشت کنید تا اگر بعداً به آن‌ها نیاز پیدا کردید به مشکل نخورید.

انواع ارزهای دیجیتال

خب تا اینجا درس‌های امنیتی زیادی را فراگرفته‌اید؛ حالا بد نیست بدانید که این صرافی برای مقابله با حملات فیشینگ، راهکاری را اجرا می‌کند که بد نیست با آن آشنا شوید.

سیستم آنتی فیشینگ بایننس

با حملات فیشینگ آشنایی دارید؟ فیشینگ همان نوع حملاتی است که باعث به وجود آمدن رمز پویا در کارت‌های بانکی شد. هکرها با استفاده از این روش، صفحه‌ای کاملاً مشابه با صحفاتی که در آن‌ها پرداخت انجام می‌شود درست می‌کنند و خریدار بی‌خبر از همه‌جا اطلاعات حسابش را در این صفحه وارد می‌کند. غافل از اینکه هکرها آن طرف نشسته‌اند تا جیبش را بزنند!

دو مقاله مرتبط با این موضوع در وبلاگ ما وجود دارد که خواندن آن‌ها اطلاعات خوبی را در اختیارتان قرار می‌دهد. فیشینگ چیست؟ و انواع حملات سایبری این دو مقاله هستند.

یکی از محبوب‌ترین طعمه‌ها برای حملات فیشینگ، سایت‌های صرافی‌ها هستند. رایج‌ترین روشی که بایننس با کاربرانش ارتباط برقرار می‌کند، از طریق ارسال ایمیل است. به همین خاطر بسیاری از هکرها تلاش می‌کنند با ساخت ایمیل‌های جعلی کاربران این صرافی را فریب دهند؛ البته راهکار معرکه بایننس تا حد زیادی دست آن‌ها را در پوست گردو می‌گذارد.

در سیستم آنتی فیشینگ این صرافی، پسوردی انتخاب می‌کنید که فقط شما و بایننس آن را می‌دانید. اگر قرار باشد این سایت برای شما ایمیلی بفرستد، پسوردی که در این قسمت انتخاب کرده‌اید را در کادری زرد بالای سمت راست صفحه نشان‌تان می‌دهد (مثل تصویر زیر). به این ترتیب می‌توانید مطمئن باشید که ایمیل از جانب بایننس ارسال شده؛ چراکه هکرها به این پسورد دسترسی ندارند.

آنتی فیشینگ بایننس

حرف آخر

در این مقاله دیدید که تامین امنیت بایننس کار سختی نیست. فقط کافی است که حواستان باشد و با خرید VPS ضریب امنیت را بالاتر ببرید. در کنار استفاده از VPS، برخی نکات هستند که رعایت آن‌ها امنیت حساب‌تان را کاملاً تامین می‌کند. مثل استفاده از سیستم آنتی فیشینگ این سایت، فعال کردن ورود ۲ مرحله‌ای و داشتن پسورد قوی.

مثل همیشه راحت باشید و سوالات‌نان را از ما بپرسید و اگر دوست داشتید، این مقاله را برای آن دسته از دوستان‌تان که این روزها خیلی درگیر دنیای ارزهای دیجیتال هستند بفرستید تا خدایی نکرده ضرر نکنند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 255 views بار دسته بندی : آموزش تاريخ : 20 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.