ترفند های وبمستری ملزومات راه اندازی آسان وب سایت - سایت سنگان

وب سایت ها از چند عامل اساسی تشکیل می شوند که برخی از آنها بصورت ملزومات بوده و برخی نیز بصورت تکمیلی هستند. در صورت نبود یکی از ملزومات، وب سایت نمی تواند عملکرد مورد انتظار را داشته باشد و در ابتدای کار نیز امکان راه اندازی آن وجود ندارد. در این مطلب شما را با ملزومات راه اندازی سایت و موارد تکمیلی آشنا خواهیم کرد.

 

ملزومات اساسی برای راه اندازی و فعالیت وب سایت

برای راه اندازی سایت و فعالیت عادی آن به سه عامل مهم نیاز داریم. این ۳ مورد عبارتند از:

  • دامنه که به عنوان آدرس سایت استفاده می شود.
  • هاست که به عنوان فضای مورد نیاز سایت استفاده می شود.
  • سایت ساز که در واقع محتوای سایت با آن مدیریت می شود.

 

دامنه چیست و چه کاربردی دارد؟

دامنه همان آدرس اینترنتی سایت است. برای اینکه یک آدرس اختصاصی برای سایت مان داشته باشیم می بایست یک دامنه مناسب را ثبت نماییم. ثبت دامنه از طریق شرکت های هاستینگ قابل انجام است. دامنه ها معمولا به دو حالت ملی و بین المللی دسته بندی می شوند. دامنه های ملی مانند ir , us , de , fr و … و دامنه های بین المللی مانند com , net , org و …

ثبت دامنه های بین المللی ساده است اما برای ثبت دامنه های ملی ir نیاز به ایجاد شناسه ایرنیک داریم که در هنگام ثبت دامنه از ما خواسته می شود.

 

هاست چیست و چه کاربردی دارد؟

هاست فضایی اختصاصی از یک سرور در اینترنت است که توسط شرکت های هاستینگ ارائه می شود. هاست و دامنه به واسطه DNS به یکدیگر متصل می شوند و می توان سایت مورد نظر را بر روی آن راه اندازی کرد. هاست ها غالبا دو به نوع هاست لینوکس و هاست ویندوز ارائه می شوند که هاست لینوکس از محبوبیت بسیار بالاتری برخوردار است. دلیل این محبوبیت در سادگی، هزینه کم و وجود ابزارهای متعدد است که کار را برای تازه کاران راحت تر می کند.

 

سایت ساز چیست و چه کاربردی دارد؟

سایت ساز که با نام سیستم مدیریت محتوا شناخته می شود یک نرم افزار تحت وب با یک زبان پویا مانند php , asp.net و … است که با نصب آن بر روی هاست می توانیم صفحات و محتوای سایت مان را به راحتی مدیریت کنیم. در واقع با وجود سایت ساز نیازی به تسلط به کد نویسی سایت نداریم و این کار موجب آسان شدن کارها می شود.

 

روند راه اندازی وب سایت

در ابتدا می بایست یک نام برای سایت مان انتخاب کنیم. سپس این نام دامنه را ثبت نماییم تا به عنوان آدرس سایت مان باشد. البته باید توجه داشت شرط ثبت دامنه این است که نام دامنه مورد نظر قبلا توسط شخص یا مجموعه دیگری ثبت نشده باشد و در اصطلاح برای ثبت دامنه می بایست نام دامنه مورد نظر آزاد باشد. پس از اینکار می بایست اقدام به خرید هاست نموده و پس از ثبت سفارش که یکسری اطلاعات برای ما ارسال می شود DNS های ارائه شده را بر روی دامنه مان تنظیم کنیم تا با یکدیگر ست شوند. سپس سایت ساز را بر روی هاست آپلود کرده و اقدام به نصب آن می کنیم. پس از اتمام نصب می توانیم اقدام به مدیریت سایت خود کنیم.

اگر قصد ثبت دامنه و خرید هاست را دارید پیشنهاد ما به شما میزبان فا است. شرکت میزبان فا جزو برترین و محبوب ترین شرکتهای ارائه دهنده خدمات دامنه و میزبانی وب است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 266 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 23 ژوئن 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.