ترفند های وبمستری چرا از سرور های مجازی ایران سرور استفاده کنیم؟ - سایت سنگان

سرور مجازی یا vps یکی از اصطلاحاتی است که این روزها زیاد درباره‌اش می‌شنویم. خیلی از صاحبان سایت از انتقال سایت خود به سرور مجازی صحبت می‌کنند. حرکت از هاست اشتراکی به VPS، یکی از بهترین تغییراتی است که با رشد و پیشرفت تجارتتان می‌توانید انجام دهید.

در حالت کلی برای میزبانی سایت سه نوع سرویس داریم:

سرور های مجازی سایت سنگان

سرور های مجازی سایت سنگان

۱. هاست های اشتراکی سایت سنگان

فضایی از هارد یک سرور اختصاصی با حجم مورد نظر شما درنظر گرفته می شود که این تقسیم فضا به کمک کنترل پنل هایی نظیر دایرکت ادمین یا سی پنل انجام می پذیرد.

هاست های اشتراکی سایت سنگان را می توان به طور کلی به سه دسته:

تقسیم بندی کرد.

۲. سرور های اختصاصی سایت سنگان

در سرور اختصاصی کل امکانات سرور، تنها به یک مشتری اختصاص داده شود. هزینه بالا وکارایی تضمین شده از ویژگی‌های این سرور است.

۳. سرور مجازی

یک سرور فیزیکی با استفاده از نرم افزارهای مجازی‌سازی به چند بخش مستقل از هم تقسیم می‌شود و منابع آن از جمله CPU، RAM، Hard Disk بین آن قطعات تقسیم می‌شود. هر کدام از بخش ها سرور مجازی نامیده می‌شوند. یک VPS ویژگی‌های زیر را دارد.

  1.  در مدیریت سیستم عامل و نصب نرم افزارهای مورد نیاز بر روی سرور مجازی استقلال کامل وجود دارد.
  2.  قابلیت خاموش، روشن کردن و reboot نمودن سرور را دارد
  3.  منابع کاملا مستقل از هم هستند.
  4.  امنیت یک VPS بالا است.

سرور مجازی مناسب افرادی است که:

  • می‌توانند برای میزبانی سایت خود هزینه بیشتری بپردازند.
  • مصرف منابع سایت آن‌ها بسیار بیشتر از منابع تعریف شده در هاست‌های اشتراکی است.
  • بازدید سایت بالایی دارند یا پیش بینی می‌شود که این اتفاق بیوفتد.
سرور های مجازی سایت سنگان

سرور های مجازی سایت سنگان

  • در مواقعی که حجم بازدیدهای سایت قابل پیش بینی نیست VPS گزینه مناسبی است.
  • میزان Uptime سایت، بسیار حیاتی و ضروری است.
  • نیاز به نصب برنامه‌های خاص برای پشتیبانی بوده یا نیازمند تغییراتی در سرور هستند.

علیرغم مزایای گفته شده بالا، کار با سرور مجازی در سال‌های گذشته نیازمند تخصص‌هایی مثل لینوکس، نحوه کار با فریمورک‌ها و… بود.اما در حال حاضر ما در ایران‌سرور تمام این دغدغه‌ها را از بین برده‌ایم.

۱- نیازی نیست لینوکس یاد داشته باشید!

پس از خرید سرور مجازی، نیاز به نصب سیستم عامل مناسبی روی است. معمولا لینوکس پیشنهاد می‌شود. اما خود لینوکس فقط به یک نسخه خلاصه نمی‌شود. گزینه‌های زیادی وجود دارد که قطعا برای انتخاب هر کدام باید بسیار تحقیق کنید. پس از آن نوبت به چگونگی نصب برنامه روی VPS می‌رسد و گامهای بعدی شامل کانفیگ فایروال و جلوگیری از دسترسی غیرمجاز به سرور است. یادگیری لینوکس آن‌قدری زمان‌بر هست که شما را از هدفتان دور سازد.

مقاله پیشنهادی: لینوکس چیست؟

اگر وقت کافی ندارید، این کار را به سایت سنگان بسپارید. همکاران ما در سایت سنگان با توجه به نوع کاربرد شما، سیستم عامل موردنیازتان را نصب کرده و اطلاعات لازم در مورد نحوه استفاده از آن را در اختیارتان قرار می‌دهند.

۲- دیگر نیازی نیست با فریم ورک‌ها کار کنید.

فرض کنید برنامه‌ای با فریم ورک لاراول نوشته اید، برای اجرای آن نیازمند نصب npm و composer روی سرور هستید. علاوه بر آنPHP و احتمالا Apacheرا نصب کنید و کانفیگ کنید. تمامی این مراحل پردردسر است. استفاده از فریم ورک‌های دیگر نیز مراحل مشابهی دارد. اگر سرور مجازی می‌خواهید و برای این انجام مراحل وقت ندارید،  ما  این خدمات را به شما ارائه می‌دهیم.

۳- مشکل سایت‌تان مثل آب خوردن برطرف می‌شود

نگهداری از سایت همیشه راحت نیست. فرض کنید مشکلی برای یکی از سایت‌های مشتری شما پیش آمده و او با شما تماس گرفته تا شما مشکل سایت را حل کنید. شما باید تمام کار خود را رها کنید و به حل مشکل بپردازید. اگر می‌خواهید از مزایای سرور مجازی بهره‌مند شوید و دانش و وقت کافی برای رسیدگی به این گونه مشکلات را ندارید، سایت سنگان با پشتیبانی شگفت‌انگیز خود راه را برای شما آسان می‌کند.

۴- بدون اینکه سایتتان از دسترس خارج شود در آن تغییر ایجاد کنید.

ممکن است با هر بار تغییر سورس کد، سرور را برای اعمال تغییرات ری‌استارت کنید و در طی این فرآیند، سایت دقایقی از دسترس خارج می‌شود. این تجربه خوشایندی برای کاربران شما بوده واگر چندین بار تکرار شود، ممکن است بالاخره صبر آنها تمام شده و دیگر وارد سایت شما نشوند.

سرور های مجازی سایت سنگان

سرور های مجازی سایت سنگان

۵-یک اشتباه کوچک کافی است!

با پاک کردن اشتباهی یک فایل، یا اجرای یک دستور نابه جا، امکان دارد سایت از دسترس کاربران خارج شود. اگر از این گونه مشکلات فراری هستید ما پشتیبانی سایت سنگان را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

۶- خطر از دست دادن دیتابیس ترسناک‌تر از کابوس

اطلاعات و داده‌های دیتابیس یک منبع ارزشمند برای یک سایت است که اگر آن را از دست بدهد، مجبور است از صفر شروع کند. حفظ داده‌های دیتابیس بسیار امر جدی و خطیری است. اگر برای نگهداری از داده‌های خود نیازمند متخصص هستید همکاران ما در سایت سنگان آماده کمک به شما در این زمینه هستند.

سرور های مجازی سایت سنگان

سرور های مجازی سایت سنگان

۷- نمی‌توانید بلافاصله منابع را ارتقا بدهید

ممکن است تعداد کاربرانتان بیشتر شده و ترافیک ساییتان افزایش چشمگیری داشته باشد. مجبورید درخواست ارتقاء منابع بدهید. برای ارتقا منابع نیازمند پاسخ سریع هستید. اگر دوست دارید از این امکان بهره‌مند شوید و به سرعت منابع ساییتان را ارتقا بدهید، ما استفاده از پشتیبانی سایت سنگان را به شما پیشنهاد می‌کنیم. با این پشتیبانی هر زمان نیاز داشتید از منابع بیشتر استفاده میکنید و هر زمان که نیازی نداشتید، به پلن قبلی برمی‌گردید.

۸- فقط برای چند ساعت تست، به یک سرور نیاز دارید

فرض کنید هنگام نمایش دمو به کارفرما یا یک تست از برنامه، نیاز به اجرای آن بر روی سرور مجازی دارید. خرید یک سرور مجازی ۲۴ ساعت یا بیشتر طول می‌کشد و برای مدت کمتر از یک ماه، نمی‌توانید سرور بخرید. ما به شما سرور تست ارائه می‌دهیم که با کمک آن می‌توانید دمو را به نمایش بگذارید.

سرور های مجازی سایت سنگان

سرور های مجازی سایت سنگان

۹- سرور مجازی امنیت لازم دارد

امنیت، یک مسئله حیاتی در کار شما است. باید سطح دسترسی کاربران را اصولی تنظیم کنید. علاوه بر آن امنیت دیتابیس‌ها و وب سرورها نیز باید تامین گردد. اگر برای این کار وقت ندارید یا نمی‌خواهید زمانی برای یادگیری این موارد بگذارید، ما به شما استفاده از پشتیبانی سایت سنگان را پیشنهاد می‌کنیم. سایت سنگان با تامین امنیت سرور مجازی شما، آرامش خیال را به شما هدیه می‌دهد.

۱۰- راه‌اندازی مانیتورینگ

راه اندازی مانیتورینگ به این علت است که بدانید چقدر از CPU استفاده می‌کنید، چقدر RAM دارید. یا مصرف ماهانه خود را بسنجید. علاوه بر آن ممکن است به علت یک باگ، RAM سرور شما پر شود. آیا می‌دانید در این گونه موارد چه باید کرد؟ اگر وقت و یا تخصص کافی در این کار ندارید، کار را به همکاران ما در سایت سنگان بسپارید.

سرور های مجازی سایت سنگان

سرور های مجازی سایت سنگان

ویژگی‌های یک سرور مجازی خوب

  • سرعت بالا
  • پهنای باند مناسب
  • استفاده از هارد دیسک‌های SSD و NVME
  • سخت افزارهای جدید و آپدیت
  • نزدیک بودن لوکیشن سرور به کاربر

سایت سنگان مفتخر است تمام ویژگی‌های بالا را در یک سرور مجازی برای شما فراهم می‌کند.

خرید VPS از سایت سنگان

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 234 views بار دسته بندی : آموزش تاريخ : 22 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.