ترفند های وبمستری آموزش بک آپ گیری در وردپرس از طریق هاست و افزونه - سایت سنگان

این نکته مهم را به یاد داشته باشید که بک آپ گیری اولین کاری است که حتما بعد از اتمام کار طراحی باید به صورت دوره ای انجام شود. در این جلسه از سری جلسات آموزش وردپرس قصد داریم تا با چگونگی بک آپ گیری با وردپرس از سایت آشنا شویم. تاکید داریم که این کار بسیار مهمی است، چرا که هرآن ممکن است شما به بک آپ از سایت خود نیاز داشته باشید و این امکان در لحظه برای شما میسر نباشد، بنابراین بک آپ گیری به صورت دوره ای که خود شما زمان آن را تعیین می کنید باید انجام شود. اگر آموزش های مارا تا اینجا دنبال کرده باشید دریافته اید که برای هرکدام از آموزش ها سعی داشتیم تا چکیده آموزش ها را در کمترین زمان برای شما بازگو کرده باشیم و علاوه بر آن چندین راه مختلف را برای مسائل مختلف ارائه داده ایم.

بک آپ گیری نیز از این قاعده مستثنی نیست و سعی ما بر این است تا روش های مختلف آن را به شما ارائه دهیم. چند راه برای بک آپ گیری در وردپرس وجود دارد. اولین راه بک آپ گیری از طریق هاست که به آن بک آپ گیری دستی نیز می گویند. دومین راه بک آپ گیری از طریق افزونه های وردپرس است.

بک آپ گیری از طریق هاست

ابتدا وارد پنل کاربری خود در Cpanel شوید، در قسمت Files روی گزینه Backup Wizard کلیک کنید؛در صفحه جدید باز شده، می توانید مقصد بک آپ را تعیین کنید، برای مثال اگر می خواهید فایل بک آپ شما داخل هاست ذخیره شود، می توانید روی گزینه Home Directory کلیک کنید یا اگر می خواهید بک آپ شما روی هاست بک آپ یا سرور بک آپ شما ذخیره شود، می توانید از گزینه FTP استفاده کنید.

بک آپ گیری در Cpanel

پس از اینکه مقصد بک آپ را انتخاب کردید، در فیلد بعد می توانید آدرس ایمیل شخصیتان را وارد کنید تا بعد از اینکه فرآیند بک آپ گیری تمام شد، به شما یک ایمیل یادآور ارسال شود. پس از اینکه آدرس ایمیل را وارد کردید روی گزینه Generate Backup کلیک کنید. پس از پایان بک آپ گیری میتوانید با بازگشت یا بارگزاری مجدد همین صفحه بک آپ خودتان را مشاهده کنید.

بک آپ گیری از طریق افزونه های وردپرس

همانطور که در جلسه افزونه ها گفتیم شما بسیاری از کارها را می توانید از طریق پلاگین ها یا افزونه های وردپرس انجام دهید. برای بک آپ گیری هم افزونه هایی مانند updraft plus، VaultPress، WP DB Backup، BackWPup و Backup WordPress وجود دارد که این امکان را برای شما فراهم کرده است. افزونه هایی پرطرفدار که به راحتی می توانید آن را نصب کرده و با شخصی سازی این افزونه ها از آن استفاده کنید.

البته این نکته را به یاد داشته باشید که بهترین روش همان بک آپ گیری دستی (بک آپ گیری از طریق هاست) است و به هیچ عنوان بک آپ گیری از طریق افزونه ها را به دلایل زیر پیشنهاد نمی کنیم.

  • ممکن است روند مراحل بک آپ گیری به هر دلیلی مختل شود و مراحل پشتیبان گیری شما با شکست مواجه شود.
  • امکان هک شدن هاست یا ایمیل از طرف هکرهایی که همیشه در کمین هستند و به این ترتیب تمام اطلاعات شما با خطر مواجه خواهد شد.
  • روند پشتیبان گیری به دلیل اینکه به صورت خودکار انجام می شود و به شما نیازی ندارد، ممکن است شما را دچار تداخل شود و هنگام استفاده از آن شما با یک فایل خراب و ناکارآمد مواجه شوید که نمی توان از آن استفاده کرد.
به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 521 views بار دسته بندی : آموزش تاريخ : 25 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.