ترفند های وبمستری سینک یا همگام سازی یعنی چه؟ چطور مرورگرها را سینک کنیم؟ - سایت سنگان

Synchronization یا سینک شدن و یا در اصطلاح فارسی همگام سازی در واقع هماهنگ سازی دقیق چندین رویداد یا دستگاه های مکانیکی است. در محاسبات، به هماهنگی دستگاه های سخت افزاری اطلاق می شود، به گونه ای که داده هایی که در آن قرار دارند یا ارائه می شوند، یکسان باشند. هماهنگ سازی معمولاً در مدت زمانی مختصر انجام می شود. در این مقاله قصد داریم تا به مفاهیم و کاربردهای همگام سازی بپردازیم. در ادامه همراه ما باشید. در این مقاله قصد داریم تا شمارا با همگام سازی آشنا کنیم و بگوییم که سینک شدن چیست؟

سینک (Sync) یا همگام سازی چیست؟

همگام سازی، سازگاری را برای داده ها تضمین می کند. هماهنگ سازی محلی شامل دستگاه ها و رایانه هایی است که در کنار یکدیگر هستند، در حالی که هماهنگ سازی از راه دور روی یک شبکه تلفن همراه و یا از طریق شبکه اینترنت صورت می گیرد. در ادامه به این میپرازیم که سینک چیست؟

داده همیشه باید در طول روند ذخیره سازگار باشند. اگر داده ها به هر دلیلی تغییر پیدا کرده باشند، باید تغییرات را از طریق هر سیستم شناسایی کرده و سپس تلاش کنید تا هماهنگ سازی انجام شود و به این طریق از اشتباهات جلوگیری کنید، از نقض حریم خصوصی جلوگیری کنید و اطمینان حاصل کنید که به روزترین داده تنها اطلاعات موجود است. همگام سازی داده ها تضمین می کند که تمام سوابق، همواره سازگار هستند.

انواع سینک یا همگام سازی کدامند؟

دو نوع همگام سازی یا سینک وجود  دارد: همگام سازی داده ها و همگام سازی فرآیند

همگام سازی فرآیند: اجرای همزمان چندین موضوع یا فرآیند برای دستیابی به یکدست شدن داده ها که روند خاصی را انجام می دهد می گویند. Lock ، mutex و semaphore نمونه هایی از هماهنگ سازی فرآیند هستند.

همگام سازی داده ها: نگهداری از داده ها را برای چندین نسخه از داده های منسجم با یکدیگر یا حفظ یکپارچگی داده ها در چند سیستم را می گویند. به عنوان مثال، از تکرار بانک اطلاعاتی برای نگه داشتن چندین نسخه از داده ها همزمان با سرورهای پایگاه داده که داده ها را در مکان های مختلف ذخیره می کنند، استفاده می شود.

سینک شدن اساس اجرای چندین موضوع بصورت غیر همزمان در یک برنامه چند رشته ای را تشکیل می دهد. این وسیله برای دستیابی به اشتراک گذاری منابعی از جمله دست زدن به پرونده ها، اتصالات شبکه و حافظه با هماهنگی موضوعات و فرایندها برای جلوگیری از فساد داده فراهم می کند.

این اصطلاح در چارچوب برنامه های کاربردی چند رشته ای استفاده می شود که باید منابع مورد استفاده در موضوعات مختلف به اشتراک گذاشته شود و در غیر این صورت می تواند منجر به نتیجه غیرقابل پیش بینی و نامطلوب شود. چارچوب NET. ابتدایی هماهنگ سازی را با استفاده از برنامه های چند رشته ای و بدون هیچگونه شرایط مسابقه کنترل می کند.

سینک شدن به صورت مشارکتی طراحی شده است و خواستار آن است که هر موضوع قبل از دستیابی به منابع حفاظت شده برای نتایج مداوم، از مکانیزم هماهنگ سازی پیروی کند. قفل کردن، سیگنال دهی، انواع هماهنگ سازی سبک وزن، اسپین ویت و عملیات اتصال به هم مکانیسم های مرتبط با هماهنگ سازی در NET. هستند.

چرا همگام سازی اینقدر اهمیت دارد؟

با رشد سریع تکنولوژی و دستیابی به امکاناتی نظیر ابر، نیاز به سینک شدن بیش از گذشته برای تهیه داده های یکدست، اهمیت صحت داده ها، سازگاری و حفظ حریم خصوصی در حال رشد است. مواردی که ممکن است به عنوان یک خطای جزئی داده به نظر برسد، می تواند تأثیر منفی عمده ای در فروش، تصمیم گیری و حفظ مشتری داشته باشد. با این حال، مرتب سازی از طریق داده ها و همگام سازی آن با پایگاه داده های موجود و سپس تجزیه آن به صورت منظم در حالی که حفظ یکپارچگی داده ها حفظ شود قطعا بسیار پرهزینه خواهد بود. به همین دلیل همگام سازی داده ها به یکی از با ارزش ترین ابزارها برای مدیریت داده ها تبدیل شده است.

همگام سازی داده ها روند مداوم بین دو یا چند دستگاه و بروزرسانی تغییرات به طور خودکار بین آنها برای حفظ قوام در سیستم ها است. در حالی که مقدار کمی از داده های ارائه شده توسط ابر چالش هایی را ارائه می دهد، راه حل مناسبی را برای داده های بزرگ نیز ارائه می دهد. راه حل های داده امروز، ابزارهای سریع و آسان را برای یکنواخت سازی ارائه می دهد که در نتیجه داده ها در کل سیستم هماهنگ می شوند.

در ادامه این مقاله از هماهنگ سازی مرورگرها خواهیم گفت، چرا که شاید بیشترین کاربرد را برای شما داشته باشد.

سینک در مرورگرهای مختلف

با فعال کردن همگام سازی مرورگر، می توانید برخی از برگه ها را روی رایانه خود باز کرده و از طریق تلفن هوشمند خود به آنها دسترسی داشته باشید. اگر چند رایانه دارید، می توانید بوک مارک ها و تنظیمات خود را به راحتی در همگام سازی بین آنها نگه دارید.

مرورگرها زمانی نرم افزارهای حاوی نرم افزار بودند که روی یک کامپیوتر واحد اجرا می شدند، اما اکثر مرورگرها اکنون خدمات همگام سازی یکپارچه و برنامه های تلفن همراه ارائه می دهند. Internet Explorer کمی عقب مانده است، اما می توان آن را با پسوندهای شخص ثالث باهوش تر کرد.

سینک کردن در کروم (Google Chrome)

گوگل کروم به شما امکان می دهد داده های مرورگر خود را با حساب گوگل خود همگام کنید. برای تنظیم این گزینه، روی دکمه منوی Chrome کلیک کرده و ورود به سیستم Chrome را انتخاب کنید.

با باز کردن صفحه تنظیمات و کلیک روی تنظیمات پیشرفته همگام سازی، می توانید کنترل کنید که داده های مرورگر همگام سازی شود. به طور پیش فرض، کروم برنامه های شما، داده ها، نشانک ها، برنامه های افزودنی، تاریخچه (سابقه نوار آدرس)، گذرواژه‌ها، تنظیمات ، موضوعات را همگام سازی می کند و برگه های باز Chrome به طور پیش فرض فقط رمزهای عبور شما را رمزگذاری می کند، اما می توانید به صورت اختیاری تمام داده های همگام شده را رمزگذاری کنید. در صورت تمایل می توانید یک عبارت رمزگذاری جداگانه نیز تنظیم کنید.

سینک شدن یا همگام سازی یعنی چی؟

با ورود به سیستم Chrome در چندین رایانه، چه Windows ، OS X ، Linux یا حتی سیستم عامل Chrome، می توانید به این داده ها دسترسی پیدا کنید. همچنین می توانید با برنامه کروم در Apple Store ، به داده های همگام شده در Android با برنامه Chrome یا iOS دسترسی پیدا کنید. با استفاده از این برنامه ها، می توانید برگه های باز را مشاهده کنید، به نشانک های خود دسترسی پیدا کرده و سابقه خود را بین دستگاه ها به اشتراک بگذارید.

سینک شدن یا همگام سازی یعنی چی؟

سینک کردن در فایرفاکس

فایرفاکس از Firefox Sync برای همگام سازی داده های مرورگر شما استفاده می کند. این مورد قبلاً یک افزونه مرورگر جداگانه بود، اما اکنون در Firefox یکپارچه شده است. می توانید با باز کردن پنجره گزینه های فایرفاکس، انتخاب نماد همگام سازی و استفاده از گزینه های موجود، Firefox Sync را تنظیم کنید.

سینک شدن یا همگام سازی یعنی چی؟

Firefox Sync بوک مارک ها، کلمه های عبور، گزینه ها، سوابق، زبانه های باز شده و افزودنی های بین رایانه های شما را همگام سازی می کند. فایرفاکس تمام این داده ها را رمزگذاری می کند. شما باید یک نسخه پشتیبان از کلید بازیابی Firefox Sync خود تهیه کنید، زیرا در صورت گم شدن قادر نخواهید بود داده های مرورگر خود را بازیابی کنید.

سینک شدن یا همگام سازی یعنی چی؟

Firefox Sync با فایرفاکس در تمام سیستم عامل ها از جمله Windows ، OS X و Linux کار می کند. همچنین می توانید از Firefox Sync در تلفن های Android و تبلت های Firefox برای Android استفاده کنید.

برخلافChrome ، Firefox برنامه ای برای پشتیبانی از iOS ارائه نمی دهد، بنابراین نمی توانید به داده های مرورگر فایرفاکس خود از طریق iPhone یا iPad دسترسی پیدا کنید. (Chrome برای iOS فقط پوسته ای از سافاری اپل است. موزیلا قبلاً چنین برنامه ای را ارائه می داد، به نام Firefox Home، اما آن را از فروشگاه اپل بیرون کشید و دیگر آن را توسعه نداد.)

سینک کردن در اینترنت اکسپلورر

اینترنت اکسپلورر دارای بسیاری از ویژگی های هماهنگ سازی مرورگر داخلی نیست. برخی از ویژگی های همگام سازی مرورگر در Windows Live Mesh در دسترس بودند، اما Windows Live Mesh اکنون متوقف شده است. اگر از ویندوز ۸ استفاده می کنید، ویندوز ۸ امکان همگام سازی تنظیمات اینترنت اکسپلورر ۱۰، موارد دلخواه و سابقه بین رایانه های ویندوز ۸ خود را با حساب Microsoft خود دارد. مایکروسافت راهی برای دستیابی به این داده ها در تلفن های هوشمند ارائه نمی دهد – حتی در دستگاه های Windows Phone خود. فقط می توانید داده های اینترنت اکسپلورر را بین کامپیوترهای ویندوز ۸ همگام سازی کنید.

سینک شدن یا همگام سازی یعنی چی؟

نتیجه گیری

در این مقاله نمونه هایی از همگام سازی میان مرورگرها و با موضوع اینکه همگام سازی چیست؟ یا سینک شدن چیست؟ را دیدید و با چگونگی این کار آشنا شدید. اکنون علاوه بر مرورگرها شما می توانید از قابلیت سینک شدن در بسیاری از بخش های دیگر استفاده کنید. این بخش کوچکی از آنچه همگام سازی به شما ارائه می دهد بود. شما می توانید برای بدست آوردن اطلاعات بیشتر و جامع تر بخوانید و بخوانید و بخوانید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 591 views بار دسته بندی : آموزش تاريخ : 25 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.