ترفند های وبمستری بروزرسانی قیمت‌ها در ایران‌سرور - سایت سنگان

هیچ چیز بیشتر از تلاطم و نبود ثبات در قیمت‌ها، فضای کسب و کار را متشنج نمی‌کند. کسب‌وکارهای بزرگ و با نفوذ، باید تا جایی که ممکن است در جهت ثبات قیمت‌ها تلاش کنند؛ چرا که خود آن‌ها هم در معرض آسیب‌های جدی قرار می‌گیرند.

با آگاهی از این موضوع، رویه ما در ایران ‌سرور این است که تا جای ممکن به نوسان‌های قیمتی تن ندهیم. افزایش تاب‌آوری در مقابل نوسان‌های قیمتی، مستلزم تلاش برای کاهش هزینه تمام‌شده است. سیاستی که سال ‌هاست در سایت سنگان پیش گرفته‌ایم. از جمله این‌ تلاش‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

اقدامات ایران‌سرور در جهت کاهش هزینه تمام‌شده سرویس‌ها

  • تلاش برای حذف هزینه‌های زائد
  • تمرکز بر صرفه مقیاس (افزایش تعداد مشتریان و در نتیجه سرشکن شدن هزینه‌ها )
  • افزایش حجم خرید و در نتیجه تامین ساخت‌افزار با قیمت پایین‌تر

افزایش قیمت سرویس ها

اما همانطور که می‌دانید،‌ سال‌های ۹۸ و ۹۹، دوران بحران‌های فلج‌کننده بود. قیمت ارز افسار گسیخت و  جهش هزینه‌‌ها رکوردی تاریخی ثبت کرد. باطبع هزینه‌های ما نیز، به خصوص در سرویس‌های مرتبط با قیمت ارز،  به طور چشمگیری افزایش یافت و ناچار شدیم به افزایش قیمت برخی از سرویس‌ها.

چرا قیمت‌‌ پلن‌های بعضی از هاستینگ‌ها در مقایسه با ایران‌سرور ارزان‌تر است؟

 

همیشه کسی هست که ارزان‌تر انجام دهد. احتمالاً این ضرب‌المثل را زیاد شنیده‌اید. اما جالب است بدانید که افراد زیادی روزانه از ما می‌پرسند که چرا سرویس‌های شما از فلان هاستینگ کمتر است و نگرانند که این قیمت کم‌تر به دلیل کیفیت پایین‌تر باشد.

قیمت‌گذاری در ایران‌سرور مبتنی بر هزینه تمام شده است. هزینه‌های تمام شده در یک شرکت هاستینگ ایرانی به طور کلی تحت تاثیر عوامل زیر است:

  • سخت‌افزار دست اول یا دست چندم؟

کشورهای درحال توسعه بازار خوبی برای تجهیزات مستعمل و مستهلک کشورهای پیشرفته‌است. سخت‌ افزارهای کامپیوتری هم از این قاعده مستثنی نیستند. ممکن است بعضی‌ فکر کنند که عمر سخت‌افزار اهمیت چندانی ندارد و این توان پردازشی است که مهم است. متاسفانه این افراد تنها زمانی متوجه اهمیت موضوع می‌شوند که کسب و کارشان با سوختن یک قطعه کامپیوتری دچار اختلال جدی ‌شود و یا کل اطلاعتشان از بین برود.

یکی از اصول حرفه‌ای ایران‌سرور، استفاده از سخت‌افزار دسته اول است که تهیه آن نیازمند مذاکره با کمپانی‌های تولید‌کننده و یا واسطه‌های معتبر است. با توجه به تحریم‌ها و محدودیت‌های موجود، برای معامله با شرکت‌ها و واسطه‌های معتبر باید هزینه‌هایی را متحمل شویم که رقم آن نسبت به قیمت خود سخت‌افزار کاملاً قابل توجه است.

  • لایسنس اورجینال یا کرک شده؟

ممکن است برای شما هم سوال شود که چرا بعضی‌ شرکت‌ها از جمله ایران‌سرور، هزینه‌های گزاف خرید لایسنس اورجینال را تقبل می‌کنند؟ در حالیکه می‌شود از لایسنس‌های کرک شده بدون صرف هزینه‌ای خاص،‌ استفاده کرد. در مقاله‌ای دیگر ، قبلاً به این موضوع پرداخته ایم که متن کامل آن را می‌توانید از اینجا مطالعه کنید. در مجموع بدلیل مسائل مربوط به امنیت، بروزرسانی و مدیریت خطا‌ها و … ناگزیر از به جان خریدن هزینه‌های گزاف خرید لایسنس‌های اورجینال هستیم. لایسنس‌هایی که مانند سی‌پنل و دایرکت‌ادمین تا همین چندوقت پیش به صورت لایف‌تایم ارائه می‌شد اما اکنون هزینه‌های آن بر اساس تعداد کاربر محاسبه می‌شود که همین موضوع خودش هزینه‌های زیادی را تحمیل می‌کند.

از جمله لایسنس‌های اورجینالی که در ایران‌سرور تهیه می‌شود می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • لایت‌اسپید اورجینال
  • سی‌پنل اورجینال
  • دایرکت ادمین اورجینال
  • آنتی‌شل‌های اورجینال

تعداد و تناوب بک‌آپ گیری

بک‌آپ گیری منظم و دقیق، یکی از وظایف اصلی شرکت‌های هاستینگ است. اما تعداد و تناوب آن در هاستینگ‌های مختلف، متفاوت است. درایران‌سرور از هر بک‌آپ دو نسخه نگهداری می‌شود، یکی در همان سرور و دیگری در سرور مخصوص بک‌آپ. بنابراین وقتی شما یک هاست ۱۰ گیگ خریداری می‌کنید، در واقع ۳۰ گیگ فضای هاست ایران‌سرو به شما اختصاص یافته است. این مورد جزو هزینه‌های پنهانی و گزافی‌ است که فقط در صورتحساب سود و زیان شرکت رخ‌نمایی می‌کند و معمولاً در ذهن مشتریان محاسبه نمی‌شود.

  • تحریم‌ها و سازوکارهای مقابله با آن:

هنوز خاطره‌های تلخ مصادره شدن سرورهای بعضی از هاستینگ‌های ایرانی در دیتاسنترهای خارجی، در ذهن خیلی‌ها زنده است. کسانی که نتوانستند حتی یک بایت از اطلاعات خودشان را پس بگیرند. چون به شرکت‌هایی تکیه کرده بودند که به دلیل نداشتن وکلایی حرفه‌ای، نمی‌توانستند از حقوق مشتریانشان دفاع کنند.

ایران‌سرور برای پیشبرد سازوکارهای خود در مقابله با تحریم، در کشورهای اروپایی دفاتری فعال تاسیس کرده و با وکلایی با تجربه همکاری دارد. بدیهی‌است که این اقدامات هزینه‌هایی در پی دارد که در قیمت تمام شده خدمات تاثیرگذار است.

  • پارتنرهای تجاری قدرتمند

همکاری با غول‌های فناوری اطلاعات نظیر IBM، هتزنر و OVH، تضمین کننده پایداری و اعتبار ماست. این همکاری‌ها، مستلزم ارائه خدمات در کلاس جهانی است. موضوعی که در شرکت‌های هاستینگ متفرقه مطرح نیست.

  • وابسته بودن به شخص و نه سیستم

وابسته بودن کسب و کار به اشخاص، مهمترین چالش همکاری با مجموعه‌های ناشناس و جدید است. این مجموعه‌ها که بعضاً مجوزهای فعالیت هم ندارند، هزینه‌های اداری و مدیریتی بسیار کمتری دارند. اما به دلایل مختلف‌ ممکن است اشخاص کلیدی دیگر با آن مجموعه همکاری نکند و این میان کسب و کار شماست که در معرض چالش قرار می‌گیرد و ممکن است متحمل خسارات جبران‌ناپذیری شوید.

ایران‌سرور با سابقه‌ای ۱۸ ساله و با ۸۷ هزار مشتری، یک سیستم محسوب می‌شود. سیستمی که با ساختاری فرایندی، کمترین وابستگی را به اشخاص دارد. همین یک دلیل کافی است که شما با خیال آسوده بتوانید در طولانی مدت به ایران‌سرور تکیه کنید.

پلن های سایت سنگان

چرا قیمت‌های سرویس‌های ایران هم افزایش داشتند؟

جدا از دلایل عمومی مانند افزایش قیمت‌ ارز و افزایش سطح عمومی قیمت‌ها که همه کسب و کارها تحت تاثیر آن هستند،‌ بعضی از عوامل به طور خاص و مستقیم در افزایش قیمت‌های ایران‌سرور موثر بودند:

جهش قیمت سخت افزار

خرید سخت افزار دسته اول با همین قیمت بالای ارز هم، به راحتی امکان‌پذیر نیست. واسطه‌ها و سازوکارهای که برای خرید آن به کار گرفته‌ می‌شود، خود هزینه‌هایی چشمگیر دارد که در قیمت تمام شده موثر است. جدا از آن بعضی از سخت‌افزارها در بازار نایاب شده‌اند و به رغم تمام هزینه‌ها و واسطه‌ها، خرید آنها به صرف زمان بیشتری نیاز دارد.

افزایش هزینه‌های دیتاسنتر

دیتاسنترها هم مثل همه کسب‌وکارهای دیگر، با جهش هزینه‌ها مواجه هستند. طبیعی است که آن‌ها هم قیمت‌های خود را افزایش دهند که در نتیجه آن، هزینه تمام شده مشتریان آنها یعنی شرکت‌های هاستینگ افزایش می‌یابد.

بروزرسانی قیمت ها در سایت سنگان

تغییر قیمت‌ها در ایران‌سرور در مقایسه با هزینه تمام شده سرویس‌ها و قیمت ارز

در نهایت با توجه به شرایط حساس دوران کرونا و درجهت حمایت از کسب‌وکارهای نوپا، تصمیم گرفتیم به جای فروردین،‌ بروزرسانی قیمت‌ها را از اواخر خرداد شروع کنیم.

 

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 425 views بار دسته بندی : اخبار تاريخ : 22 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.