ترفند های وبمستری بهترین روش برای عکاسی با موبایل - سایت سنگان

شاید اینطور تصور شود که عکاسی با دوربین گوشی کار ساده ای است اما این طور نیست. می توانید برای گرفتن عکس لوازم جانبی ای مانند سه پایه، لنز ، نگهدارنده انعطاف پذیر، فلاش های LED پرتابل، پرینتر، گیمبال استفاده کنید.

 

در ادامه توضیحات مختصری در رابطه با مزایای هر کدام خواهیم داد:

سه پایه : استفاده از سه پایه دلایل مختلفی دارد که می توان به ثابت نگه داشتن گوشی در شب برای عکاسی حالت شب (Night mode  ) و عکاسی دسته جمعی از فاصله ی دورتر اشاره کرد . سه پایه ها انواع بسیار زیادی دارند که هر کدام بستگی به سوژه شما دارد.

لنز : عکاسی از سوژه های بسیار دور یا خیلی کوچک با استفاده از گوشی ها ممکن است دشوار یا نشدنی و دارای نتیجه ای بی کیفیت باشد. به این دلیل استفاده از لنز های جانبی تله یا ماکرو مناسب است. در هنگام خرید به کیفیت و قابلیت های عدسی های آن دقت کنید.

نگهدارنده انعطاف پذیر : این نگهدارنده ها به دلیل انعطاف خود برای دوربین های بزرگ قابل استفادده نیستند. این نکته را توجه داشته باشید که در عین انعطاف از استحکام کافی برای نگهداری گوشی را داشته باشد. بهترین جنس برای این ابزار، فلزی است.

فلاش های LED  پرتابل قابل حمل : مزیت این ابزارها که تامین نور به میزان زیاد و در عین حال مصرف کم انرژی است. با توجه به همین موضوع می توان آن ها را به سه نوع تقسیم بندی کرد. نوع اول با نام نورهای دائمی شناخته می شوند که بیشتر مناسب فیلم برداری هستند. نوع دوم به رینگ لایت شناخته می شود که مزیت آن تامین نور برای عکاسی و فیلم برداری دوربین های سلفی است. نوع سوم که اسپیدلایت ها هستند، در بازار خرید و فروش می شوند. آن ها هم زمان با فلش اصلی گوشی کار میکنند و غالباً مناسب عکاسی با دوربین اصلی گوشی در شرایط نور بسیار کم یا حتی تاریکی مطلق هستند.

پرینتر : با استفاده از پرینتر می توانید که عکس خود را تنها در چند ثانیه بعد از ثبت کردن چاپ کنید. در هنگام خرید به کیفیت، مدل و سایز چاپ توجه کنید.

گیمبال: وسیله ای بسیار کاربردی برای گرفتن تمام لرزش های دست هنگام عکاسی می باشد. گیمبال زیر مجموعه ای از لرزش گیر ها است که برای دوربین گوشی استفاده می شود. هنگام خرید به وزن و ساختار آن توجه کنید. از مزیت های استفاده از گوشی برای عکاسی می توان به  سبک تر و کوچک تر بودن آن نسبت به دوربین های حرفه ای اشاره کرد.

نکاتی که باید در گرفتن عکس رعایت کنیم :

استفاده از برنامه های عکاسی به شما کمک می کند که عکس بهتری بگیرید. اما حتی وقتی از برنامه های مرتبط، برای گرفتن عکس استفاده می کنید هم عکس خود را ویرایش کنید.

در ادامه نکات دیگری را معرفی می کنیم:

  • استفاده از خطوط گرید برای متوازن‌ سازی تصویر
  • استفاده از فضای منفی
  • یافتن پرسپکتیوهای مختلف
  • بازی با انعکاس
  • استفاده از خطوط راهنما
  • جست‌وجوی تقارن
  • جست‌وجوی الگوهای تکراری
  • نورپردازی متوازن در روزهای ابری
  • استفاده از ساعت آبی برای انتقال حس اندوه

می توانید برای استفاده این نکات و کسب مهارت بیشتر به آبشار های دیدنی تهران بروید و عکس های متنوع و زیبایی بگیرید.

 

اصول عکاسی با موبایل

یکی از پایه ای ترین اصول برای عکاسی با موبایل تمیز کردن لنز گوشی است. هم چنین اگر از لنز استفاده می کنید آن را با  دستمال و کیت مخصوص خود تمیز نمایید. نکته بعدی قرار گرفتن در موقعیتی مناسب است (به معنی وارد کردن نور طبیعی در عکس و بهترین زاویه دید). پیشنهاد می کنیم فقط به یک عکس اکتفا نکنید. مورد مهم دیگر قرار دادن گوشی روی سه پایه است. مورد بعدی توجه به زوم است. زوم گوشی با دوربین فرق می کند. همین موضوع باعث کاهش کیفیت نور می شود. به سوژه ی عکاسی خود نزدیک شوید تا از جزئیات غافل نشوید.

نکته ای مهم که حائز اهیمت است استفاده نکردن از فلش گوشی در روز می باشد. مطمئن شوید که در تاریکی حتماً از فلش استفاده کنید. یکی از اصول مهم پرهیز از زوم زیادتر یا کم تر از حد لازم است. برای هر سوژه به اندازه کافی زوم کنید. تنظیم فوکوس دوربین، نورپردازی با موبایل، رفع مشکل نور مستقیم خورشید از دیگر اصول می باشند.

 

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 246 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 8 سپتامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.