ترفند های وبمستری تغییر ورژن PHP در دایرکت ادمین و سی پنل - سایت سنگان

در این مقاله قصد داریم تا شما را با نحوه تغییر ورژن PHP در CPanel و دایرکت ادمین آشنا کنیم. پیش از هرچیز بیایید به این سوال پاسخ دهیم که چرا اصلا باید نسخه PHP را تغییر دهیم؟

هر اسکریپت یا قطعه ای از کد که در سایت خود وارد می کنید برای اجرای صحیح برخی از شرایط لازم را دارد. نسخه PHP یکی از عوامل است. به روزرسانی PHP خود به آخرین نسخه، نه تنها به اجرای صحیح دستورات شما کمک می کند، بلکه باعث افزایش سرعت، عملکرد و امنیت بارگذاری سایت شما می شود.

از آنجایی که خود زبان PHP به طور مداوم به روز می شود، محبوب ترین سیستم های مدیریت محتوا مانند وردپرس و جوملا به سرعت این تغییرات را اتخاذ می کنند و به کاربران خود پیشنهاد می دهند که به نسخه های جدیدتر PHP نیز تغییر دهند.

خب حالا بهتر است که به سراغ آموزش بروز کردن نسخه PHP برویم.

  1. وارد حساب cPanel خود شوید.
  2. در قسمت Software روی گزینه Multi PHP Manager کلیک کنید.

تغییر نسخه PHP در سی پنل

پس از اینکه وارد قسمت Multi PHP Manager شدید، دامنه مد نظرتان را انتخاب کنید و مطابق تصویر زیر، نسخه PHP مدنظرتان را انتخاب و اعمال کنید.

تغییر نسخه PHP در سی پنل

تغییر ورژن PHP در دایرکت ادمین

اگر شما یکی از مشتریان هاست های اشتراکی سایت سنگان هستید، ممکن است بخواهید به دلایلی ورژن PHP هاست وب سایتتان را تغییر دهید. برای اینکه بتوانید این کار را انجام دهید، باید ابتدا وارد پنل دایرکت ادمین یا پنل مدیریت وب سایتتان شوید و روی گزینه Domain SetUp کلیک کنید.

تغییر ورژن PHP

در این قسمت لیست دامنه های شما نمایش داده می شود؛ روی دامنه ای که قصد تغییر نسخه PHP آن را دارید کلیک کنید تا وارد صفحه ای جدید شوید:

تغییر ورژن PHP

پس از اینکه روی آدرس دامنه خود کلیک کردید، در صفحه جدید باز شده، کمی اسکرول کنید و در بخش PHP Version Selector و Handler می توانید نسخه PHP خود را که به صورت یک لیست نمایش داده می شود، انتخاب کنید.

تغییر ورژن PHP

سپس، بعد از انتخاب نسخه PHP، روی Save کلیک کنید. در هرکدام از مراجل اگر مشکلی برای شما رخ داد، می توانید به پشتیبانی سایت سنگان تیکت بزنید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 233 views بار دسته بندی : آموزش تاريخ : 24 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.