ترفند های وبمستری ظرفیت باتری گوشی چیست؟  - فونی شاپ - سایت سنگان

یکی از اصلی ترین ویژگی گوشی هوشمند ظرفیت باتری آن گوشی   می باشد.

مهمترین و اساسی ترین قطعه سخت افزاری یک گوشی هوشمند، باتری آن است. تقریبا بیشتر گوشی های هوشمند از تکنولوژی لیتیوم-یونی استفاده میکنند، اما هنوز بسیاری از کاربران گوشی های هوشمند با چگونگی این تکنولوژی و ظرفیت باتری آشنایی ندارند.البته داشتن اطلاعات زیاد درمورد ظرفیت باتری و عملکرد آن برای همه ی دارندگان گوشی هوشمند ضروری نمی باشد. ولی اگر با باتری موبایل خود بیشتر آشنایی داشته باشیم بدون شک به صورت بهینه تری از آن استفاده خواهیم کرد .

به مقدار انرژی که یک باتری قادر باشد در زمانی مشخص برای یک گوشی فراهم نماید ،ظرفیت باتری گفته می شود.ظرفیت یک باتری طبق میلی آمپر بر ساعت اندازه گیری و محاسبه می شود.به طور مثال اگر ظرفیت یک باتری ۲۰۰۰میلی آمپر بر ساعت باشد میتواند ۲۰۰۰ میلی آمپر انرژی در یک ساعت برای گوشی فراهم کند به همین صورت اگر دستگاه موبایلی در هر ساعت ۵۰۰ میلی آمپر انرژی مصرف کند میتواند با یک باتری ۲۰۰۰ میلی آمپری ۴ ساعت روشن بماند و کار کند.

محاسبه کردن عمر باتری  بسیار پیچیده است زیرا مقدار مصرف انرژی گوشی به میزانی که از گوشی استفاده می شود بستگی دارد ،فرضاً اگر صفحه گوشی روشن باشد،هم زمان موزیک در حال پخش باشد و پردازنده سخت در حال کار باشد زودتر باتری گوشی مصرف میشود .اما اگر پردازنده سبک کار کند  موزیک نیز در حال پخش نباشد گوشی انرژی کم تری مصرف می کند.

به همین خاطر است که  بسیار از گوشی دارای ظرفیت باتری کم با عمر بیشتر باتری هستند ؛زیرا طراحی این گوشی ها به این گونه است که از منبع انرژی خود به صورت بهینه تری استفاده نمایند.

میانگین عمر یک باتری

عمر یک باتری از دو جهت قضاوت خواهد شد:مدت زمانی که یک باتری بتواند بعد از هر بار شارژ شدن روشن نگه دارد و مدت زمانی که یک باتری از زمان شروع کار کردن گوشی  به صورت کاملا سالم کار کند که به آن دوام باتری می گویند. گوشی های که در رده ی متوسط هستند طبق استفاده متوسط عمر باتری را به حداقل یک روز ارائه می کنند اما در گوشی های گران قیمت و رده بالا تا دوروز نیز افرایش پیدا کرده است .

اما درباره ی دوام باتری شرایط فرق میکند.ثابت بودن کیفیت و ظرفیت باتری به عامل های بسیار بسیار زیادی وابستگی داردو فرمول خاصی برای محسابه ی آن وجود ندارد . به طور میانگین باتری یک گوشی بعد از ۵۰۰ بار شارژ کامل حدوداً ۲۰ درصد ظرفیت خودرا از دست خواهد داد   و بعد از ۲۵۰۰ بار شارژ کامل ، دیگر قابل استفاده نیست.

طبق چیزی که شرکت اپل اعلام کرده است .ظرفیت باتری گوشی های ایفون بعد از ۵۰۰ بار شارژ کامل حدود ۸۰درصد ظرفیت خودرا از دست می دهد.

انواع باتری موبایل

 

امروزه کلا دو نوع مدل باتری وجود دارد که نسبت به بقیه ی مدل باتری ها بیشتر در گوشی های هوشمند استفاده می شوند.مدل اول باتری لیتیوم یونی است و مدل دوم باتری های لیتیوم پلیمر هستند که این دو مدل در وزن، اندازه، و ترکیبات شیمیایی با یک دیگر کاملا تفاوت دارند .

 

باتری های لیتیوم یونی

باتری های لیتیوم یونی از رایج ترین و قدیمی ترین مدل باتری هایی هستند. که در گوشی های هوشمند از آن ها استفاده میشود که گران قیمت هستند، ولی ظرفیت انرژی آن ها بسیار بالا است. در صورت استفاده از تکنولوژی لیتیوم یونی ،در مدت زمان استفاده از باتری ظرفیت آن خیلی کم تر کاهش پیدا می کند.

باتری های لیتیوم یونی و لیتیوم پولیمری  از جهت ساختار شیمیایی به یک دیگر شباهت دارند و تفاوت اساسی آن ها نحوه ی کنترل کردن دما می باشد. باتری های لیتیوم یونی،  شامل یک نوع مدار فعال است که از افزایش پیدا کردن دمای گوشی جلوگیری میکند.

باتری های لیتیوم پلیمر

این باتری ها نوع پیشرفته ی باتری های موبایل هستند. که وزن آن  ها نسبت به وزن باتری های لیتیوم یونی کم تر است دوام آن او بسیار بیشتر بوده و گرما تولید نمی کنند بنابراین به داشتن مدار خنک کننده نیازی ندارند.اما چون تراکم انرژی آن ها نسبت به باتری های لیتیوم یونی کم تر است بیشتر از باتری های لیتیوم‌یونی در گوشی های هوشمند استفاده  می شود.

 

تشخیص ظرفیت باتری گوشی

برای تشخیص دادن ظرفیت یک باتری میتوان از یک سری اپلیکیشن ها استفاده نمود تا آمار درستی از ظرفیت باتری را به شما ارائه کنند.در صورت تمایل میتوانید برای خرید باتری موبایل یه فروشگاه فونی شاپ مراجعه کنید و اقدام به خرید نمایید.

 

 

 

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 223 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 1 سپتامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.