ترفند های وبمستری فعال‌سازی و تمدید گواهینامه SSL Certum - سایت سنگان

بحث امنیت وب‌سایت که می‌شود، یکی از ساده‌ترین و موثرترین اقداماتی که مطرح می‌شود، فعال کردن گواهی SSL است. ما قبلاً در وبلاگ ایران‌سرور راجع‌به اینکه گواهی SSL چیست و چرا باید از آن استفاده کنیم، صحبت کرده بودیم؛ اگر یادتان باشد گفته بودیم که:

SSL مخفف Secure Sockets Layer است. این یعنی یک لایه امنیتی که برای تبادل امن اطلاعات، بین سیستم شما و سرور اضافه می‌شود. این لایه یا همان پروتکل امنیتی، داده‌ها را با رمزنگاری بین سایت و سیستم کاربران ردوبدل می‌کند.

برای اینکه بفهمید سایتی دارای گواهینامه SSL هست یا نه، کافی است نگاهی به آدرس آن در مرورگر بیاندازید. در صورتی که آدرس با https:// شروع شود، آن سایت از گواهینامه SLL استفاده کرده است.

دقت کنید که شرکت‌هایی مختلفی در جهان، گواهی SSL صادر می‌کنند؛ از جمله: Izenpe، Opentrust،Geotrust، Certum و … .

ما در مقاله امروز، با شرکت Certum کار داریم و می‌خواهیم نحوۀ فعال کردن و تمدید گواهینامه‌ای که این شرکت صادر می‌کنند، بخوانیم. اگر قصد خرید گواهی دیجیتال Cetrum را دارید، همراه ما باشید.

چرا از شرکت Certum گواهینامه SSL دریافت کنیم؟

شرکت سرتوم یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های صادرکننده گواهینامه SSL است که در بیشتر از ۵۰ کشور دنیا خدمات ارائه می‌کند. این شرکت کارنامه خوبی در بحث امنیت و محرمانگی اطلاعات کاربران دارد. غیر از این، این شرکت جزو معدود شرکت‌هایی است که دامنه‌های .ir را تحریم نکرده و به کاربران ایرانی سرویس ارائه می‌دهد.

اگر قصد خرید یا تمدید SSL certum را دارید، حتماً سری به بخش خرید SSL و گواهی دیجیتال HTTPS در وب‌سایت ایران‌سرور بزنید و اطلاعات لازم را دریافت کنید.

چگونه SSL Certum را فعال کنیم؟

ما در این بخش، قدم به قدم مراحل فعالسازی SSL را به شما توضیح می‌دهیم؛ منتها قبل از آن شما نیاز به یک کد CSR دارید. فعلاً بیایید با مفهوم CSR و نحوۀ دربافت آن آشنا شویم.

درخواست CSR چیست؟

تکه کد CSR شامل اطلاعات رمز شده، اطلاعات شرکت و نام دامنه است. زمانی که شما درخواست CSR می‌کنید، یک فایل با محتوای اطلاعات شرکت و نام دامنه به عنوان اطلاعات سایت شما به شرکت صادر کننده SSL ارسال می‌شود تا گواهی شما بر اساس آمار و اطلاعات موجود در فایل برای شما صادر شود.

ایجاد درخواست CSR

درخواست CSR ساده است؛ شما می‌توانید از لینک زیر برای ایجاد در خواست CSR اقدام کنید:

طبق مقاله بالا اطلاعات خواسته شده را تکمیل کنید و مراحل را مو به مو پیش بروید؛ از اینجا به بعد، با خیال راحت می‌توانید وارد کنترل پنل شوید و گواهی سایت‌تان را فعال کنید.

انتخاب نوع گواهی مورد نظر از طریق کنترل پنل

بعد از اینکه درخواست خود را ایجاد کردید، می‌توانید با مراجعه به آدرس زیر نوع گواهی مورد نظر خود را انتخاب کنید.

https://site-sangan.ir/other-services/ssl-certificates/

انتخاب گواهی Certum

بعد از انتخاب و ثبت سفارش به بخش زیر هدایت می‌شوید. لازم است مدت اعتبار گواهی را انتخاب کرده و نام دامنه خود را در محل مشخص وارد کنید. سپس کد CSR که در مرحله قبل ایجاد کردید را در محل مشخص شده در تصویر زیر قرار دهید و روی ادامه کلیک کنید:

تنظیمات Certum SSL

پس از تایید سفارش، مانند تصویر زیر تیکتی توسط ربات خودکار سایت سنگان در پرتال کاربری برای شما ایجاد می‌شود که بایستی مراحل طبق توضیحات ارائه شده انجام شود:

ربات خودکار سایت سنگان

تایید احراز هویت شرکت از طریق ایمیل

در ادامه ایمیل احراز هویت شرکت صادر کننده گواهی به ایمیلی که در مرحله قبل وارد کردید را verify کنید.

تایید احراز هویت شرکت

verify کردن گواهی Certum

در صورتی که verify انجام شود، پیغام زیر را دریافت خواهید کرد:

تایید verify کد SSL

پس از تایید ایمیل فوق، فایل‌های گواهی برای ایمیلی که در پرتال خود ثبت کرده‌اید، ارسال خواهد شد.

نکته ۱: ممکن است دریافت ایمیل با تاخیر همراه باشد.

نکته ۲: در صورتی که مشکلی در دریافت ایمیل شما وجود داشته باشد، ایمیل احراز هویت گواهی را دریافت نمی‌کنید و در این صورت بایستی موضوع را در تیکت به پشتیبانی سایت سنگان مطرح کرده تا احراز هویت از طریق دیگری انجام شود.

نصب گواهی دیجیتال دریافت شده از طریق کنترل پنل هاست

طبق آموزش‌های زیر فایل گواهی دریافت شده در ایمیل admin خود را روی پنل خود نصب کنید:

توجه کنید فایل دریافت شده در ایمیل خود برای گواهی‌های Certum حاوی فایل cert بوده و از لینک زیر نیز می‌توانید CA_bundle را دانلود و در هاست خود قرار دهید.

ca bundle certum

نکته: لازم است فایل‌ها را با برنامه notepad باز کرده و محتویات آنرا در محل مورد نظر در داخل کنترل پنل قرار دهید.

تست صحت نصب گواهی SSL

پس از نصب و انجام تمام مراحل گفته شده، شما می‌توانید جهت تست صحت نصب گواهی از لینک زیر استفاده کنید:

https://www.sslshopper.com/ssl-checker.html

در صورت نصب صحیح تصویری مانند زیر را مشاهده خواهید کرد:

تست صحت نصب گواهی SSL

نتیجه گیری

تمام مراحل نصب گواهی Certum SSL را در این مقاله به صورت تصویری با هم مرور کردیم. امیدواریم تا شما هم با استفاده از این مقاله بتوانید گواهی خود را مطابق با مراحل گفته شده خریداری و استفاده کنید.

اگر سوال یا پیشنهادی دارید می‌توانید آن را در قسمت کامنت‌ها با ما در میان بگذارید. امیدواریم این مقاله آموزشی به شما کمک کرده باشد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 329 views بار دسته بندی : آموزش تاريخ : 22 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.