ترفند های وبمستری جلوگیری از دریافت ایمیل اسپم - سایت سنگان

اسپم ها به طور فزاینده ای در اینترنت ایجاد مشکل می کنند. آدرس های ایمیلی که در وب سایت ها یا گروه های خبری و چت روم ها ارسال می شوند بیشترین اسپم را دریافت  می کنند .

اسپم

 جهت کاهش میزان اسپمی که دریافت می کنید :

۱- از تنظیمات فیلتر برای ایمیل خود استفاده کنید.

۲-به ایمیل های اسپمی که دریافت می کنید پاسخ ندهید.

۳-در انتشار آدرس ایمیل خود دقت لازم را داشته باشید و مراقب باشید چگونه ازآن استفاده خواهد شد.

۴-از اکانت ایمیل دوم استفاده کنید.

۵-فعال باشید.

از تنظیمات فیلتر برای ایمیل خود استفاده کنید:

دانشگاه ایندیانا از خدمات فیلتر پیشرفته ایمیل استفاده می کند ، که تمام ایمیل های ارسال شده به اکانت های Exchange IU را تجزیه و تحلیل می کند. هر پیام اسپمی  که دریافت می کنید، پنج روز در پوشه  (Junk   E-Mail (IU Exchange در اکانت شما قرار داده می شود. پس از پنج روز، سرویس اسپم این پیام ها را به طور خودکار حذف می کند.

سرویس گیرنده ایمیل یا ارائه دهنده ایمیل مبتنی بر وب شما ممکن است روش های دیگری برای تنظیم فیلتر ایمیل داشته باشد. بسیاری سرویس لیست سیاه را پیشنهاد می دهند که دریافت از ایمیل هایی  که از لیست سیاه ایمیل شما ارسال می شوند را ممنوع می کند. حتی لیست محدودتری نیز وجود دارد که دریافت ایمیل ارسالی از هرکسی به جز کسانی که در فهرست هستند بلاک می کنند.

 

به ایمیل های اسپمی که دریافت می کنید پاسخ ندهید:

اگر به اسپم پاسخ دهید شخص یا برنامه خودکاری که  که این ایمیل اسپم را ارسال کرده است متوجه می شود که این آدرس ایمیل به یک شخص زنده متصل است و این چنین است که اکانت شما را با رسال اسپم بیشتر بمباران می کند و همچنین ایمیل شما را در اختیار افراد دیگر هم می گذارد. ضروریست که قبل از پاسخ دادن به هر اسپم اندکی تامل کنید و نکات زیر را در نظر بگیرید:

۱- تنظیم کردن پاسخ خودکار به ایمیل ها در زمان هایی که در دسترس نیستید ، تاثیرات بسیار بدی را در پی دارد. چون وقتی به ایمیل اسپم پاسخ داده می شود، به نوعی ایمیل شما نزد ارسال کننده اسپم تایید می شود .

۲-اگر در لیست اسپم های شما ایمیل هایی مشاهده می شود که از طرف شرکت های قانونی ارسال شده اند ممکن است طی مکاتباتی که با آن شرکت داشتید ایمیل خود را در اختیارشان گذاشتید. مثلا ممکن است در سایت آن شرکت فراموش کردید که تیک “بروزرسانی های محصولات برای من ارسال نشود”را بزنید. در این گونه مواقع هیچ اشکالی ندارد اگر به ایمیل پاسخ داده و از آنها بخواهید آدرس ایمیل شما را از لیست ارسال خود حذف کنند.

۳-تشخیص با شماست که متوجه شوید ایمیل از سمت یک شرکت واقعی است یا خیر. ایمن ترین راه این است که به جای کلیک کردن بر روی لینک وب سایت شرکت در متن ایمیل، آن را کپی و  در مرورگر خود paste کنید.

اگر سیاست مناسبی را در سایت شرکت مشاهده نمی کنید، به شما پیشنهاد می کنیم هرگز به ایمیل آن شرکت پاسخ ندهید و ترحیجا دیگر کاری با آنها نداشته باشید.

۴- اگر به وضوح ایمیل اسپم از یک منبع نامناسب ارسال شده است، هرگز به آن پاسخ ندهید و حتی دستورالعمل لغو اشتراک را (که احتمالا جعلی است) را هم دنبال نکنید. در اغلب موارد، اگر هرگز به اسپم ها پاسخ ندهید، شبکه ارسال کنندگان اسپم در نهایت به این نتیجه می‌رسند که آدرس ایمیل شما خالی است و استفاده از آن را متوقف می کنند.

 

در انتشار آدرس ایمیل خود دقت لازم را داشته باشید و مراقب باشید چگونه ازآن استفاده خواهد شد

 هر بار که شما در اینترنت ارتباطی برقرار می کنید یا از وب سایتی دیدن می کنید، برای ارسال کنندگان اسپم این شانس وجود دارد که  آدرس ایمیل و سایر اطلاعات شخصی شما را به دست آورند.

از طرف دیگر، شرکت های معتبر ممکن است آدرس ایمیل شما را به سایر شرکت ها بفروشند  و یا مبادله کنند و این روند در نهایت ممکن است به یک اسپمر بیانجامد. در بدترین حالت، اسپمر ها از برنامه های خودکار جهت ارسال ایمیل انبوه به یک لیست ایمیل با اسپم استفاده کنند. دستورالعمل های زیر را در نظر بگیرید:

  • فقط به بحث هایی ملحق شوید که کاملا ضروری هستند و حتما اطمینان حاصل کنید که این بحث ها نظارت و مدیریت می شوند.
  • قبل ازینکه آدرس ایمیل خود را در وب سایتی وارد کنید حتما دو بار فکر کنید. شاید بهتر باشد به قوانین حفظ حریم شخصی آن وب سایت را مطالعه کنید تا مطمئن شوید که از تکنولوژی ایمن استفاده می کند و این شرکت آدرس ایمیل شما را با دیگران به اشتراک نمی گذارد.
  • اگر مجبور هستید آدرس های ایمیل خود را در وب سایت خود نمایش دهید، آن ها را به طریقی ارائه دهید که کمتر مورد سوء استفاده اسپمر ها قرار بگیرند.
  • هر بار که شفاها یا روی کاغذ از شما ایمیل خواسته شد، به این نکته فکر کنید که آیا واقعا به دریافت اطلاعات از این شرکت نیاز دارید یا خیر؟ معمولا بهتر است که آدرس ایمیل خود را ارائه ندهید.
  • در هر زمان ممکن، از سازمان هایی که عضو آنها هستید یا با آنها معامله می کنید که به طور پیش فرض از مدل opt-in استفاده می کنند ، حمایت کنید. در مدل opt-in شما خودتان به سازمان درخواست می دهید که ایمیلتان را به لیست خود اضافه کند. اما در مقابل در روش opt-out ایمیل شما به طور خودکار به لیست اضافه می شود و به شما این امکان را می دهد که درخواست حذف ایمیل خود را از لیست بدهید.

از اکانت ایمیل دوم استفاده کنید

اگر آدرس ایمیل شما در یک وب سایت نمایش داده شده است، باید به فکر باز کردن یک ایمیل آزاد (ایمیلی که از آن استفاده کاری  یا شخصی نمی کنید) هم باشید. اگر وب سایتی که اطلاعات تماس شما را نمایش می دهد وبسایت دانشگاه بازرگانی ایندیانا است،  می توانید از همان بخش از دانشگاه یک اکانت ایمیل درخواست کنید که این آدرس ایمیل به جای ایمیل شخصی شما در سایت نمایش داده شود.

همچنین باید برای کاربردهایی که امکان ارسال اسپم در آنها بالاست حتما از یک اکانت ایمیل آزاد استفاده کنید، مثل  ارسال پست در گروه های خبری، بورد های تبلیغاتی (آگهی)  یا لیست های ایمیل نامتمرکز، وقت گذرانی در چت روم ها یا استفاده از سرویس آنلاینی که آدرس ایمیل شما را نمایش می دهد.

راه حل جالب دیگر، استفاده از ایمیل های یک بار مصرف است.  شاید برای شما جای سوال باشد که ایمیل یکبار مصرف چیست؟! شرکت های Spamex و mailshell در قبال اخذ هزینه سرویسی را به شما ارائه می دهند که به شما امکان می دهد یک اکانت ایمیل یک بار مصرف ایجاد کرده و هر زمان که نیاز داشتید به طور کاملا مخفیانه آن را به ایمیل اصلی خود متصل نمایید. اگر ارسال اسپم به این ایمیل یک بار مصرف آغاز شد به راحتی می توانید آن را غیرفعال کنید. چون شما می توانید در هر مناسبتی یک آدرس ایمیل  متفاوت در اختیار داشته باشید، علاوه براین با استفاده ازین سرویس به راحتی می توانید تعیین کنید که چه کسی آدرس شما را به اسپمر ها فرستاده است.

 

فعال باشید

انجام تنظیمات امنیتی در مرورگر اقدام پیشگیرانه خوبی به حساب می آید. برای داشتن سطح بالایی از امنیت،این موارد را در مرورگر خود غیرفعال کنید:

–     پذیرش کوکی ها
–     لیست کردن نام و سایر اطلاعات شخصی شما در پروفایل مرورگر
–     پر کردن فیلد های فرم به جای شما

این اقدامات به کاهش مقدار اطلاعات شخصی که برای عملکرد بهتر به سایت ها منتقل می شود ، کمک می کند. بسیاری از وب سایت های قانونی نیاز به قبول کوکی ها دارند.

لطفا خودتان با انجام هر کدام از این کارها به مشکل اسپم دامن نزنید! به طور خاص، در مورد ایمیل های زنجیره ای یبیاموزید که ایمیل زنجیره ای را به دیگران ارسال نکنید. همچنین اگر ایمیلی دریافت کردید که به نظر می رسد در مورد اتفاقات وحشتناکی هشدار می دهد  (مثلا یک ویروس که به طور ضمنی تمام فایل های شما را حذف می کند) یا یک داستان احساسی (مثلا در مورد کمک به نجات یک دختر یا پسر نیازمند ) است،  حتما مشکوک شوید.

تقریبا تمام انواع  ایمیل زنجیره ای، کلاهبرداریست. این نوع ایمیل ها ممکن است حتی  از جانب کسی که شما می شناسید و برایش  احترام قائلید ارسال شود، به سادگی می توان فهمید که آن فرد ازینکه این ایمیل کلاه برداریست اطلاع ندارد. در مورد کلاه برداری های اینترنتی و وب سایت هایی که آنها را فراهم می کنند مطالعه کنید و این ایمیل ها را برای دیگران ارسال نکنید.

 

برگرفته از [kb.iu.edu]

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 289 views بار دسته بندی : امنیت تاريخ : 20 دسامبر 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.