ترفند های وبمستری موفقیت بالای حملات مهندسی اجتماعی تلفنی بعد از تایم ناهار - سایت سنگان

تحلیل ارائه شده روی بیش از ۲۰،۰۰۰ vishing یا voice phishing (= تماس تلفنی با هدف فریب و مهندسی اجتماعی) نشان میدهد احتمال فریب خوردن افراد در تایم بعد از ناهار به خصوص غیر از روزهای اول هفته (= شنبه ها در ایران و دوشنبه ها در سایر کشورها) بسیار بیشتر است.

محققان شرکت آمریکایی Social-Engineer که افراد مشهوری مانند Chris Hadnagy را در راس هرم خود دارند طی تحقیقی که در سال ۲۰۱۵ صورت گرفته است اطلاعات جالبی از یافته های خود را در کنفرانس DerbyCon ارائه داده اند.

طبق آمارهای Social-Engineer از کل ۲۰،۱۴۴ عدد تماس گرفته شده با کل جامعه آماری هدف ۵۶۹۰ تا تماس کامل شده یعنی مهندس اجتماعی توانسته با یک نفر آنطرف خط صحبت خود را تمام کند. از بین این ۵۶۹۰ تماس، مهندسین اجتماعی ۳۰۱۷ تماس موفق داشته اند یعنی توانسته اند کاری که میخواسته اند توسط کارمندان جامعه هدف انجام دهند؛ نرخ موفقیت در حدود ۵۳%. کمتر از نیمی از تماسها قطع شدند (۴۵٫۳%) یعنی مهندس اجتماعی نتوانسته حداقل اطلاعات لازم را از کارمند کسب کند.

برای دسته بندی اطلاعات اخذ شده از یکسری علامت یا flag استفاده شده است. کل تماسهای این تحقیق در مجموع ۸۶۸۵ عدد flag یا تکه های اطلاعات را در بر گرفته است. این تکه های اطلاعاتی شامل شماره بیمه (۱۵٫۶%)، اطلاعات پروژه های داخلی (۹٫۴%) و پاسخ به سوالات امنیتی (۱٫۱%) بوده است.

اما در بین این یافته ها بعضی موارد کلیدی جالب دیده میشود. بعنوان مثال:

۱- روزهای بعد از تعطیلات کمترین آمار موفقیت را نشان میدهند. بعنوان مثال در تحقیق ارائه شده نرخ موفقیت حمله در دوشنبه ۲۹% است در حالیکه در سه شنبه ناگهان به ۶۲% در چهارشنبه به ۶۳% و در پنجشنبه به ۵۸% و در جمعه، یعنی روز قبل از تعطیلات آخر هفته، به بالاترین میزان خود یعنی ۶۵% میرسد. در ایران میتوانید جای دوشنبه را با شنبه و جمعه را با پنجشنبه عوض کنید. چرا؟! خب میتوان دلایلی نظیر شادی و خوشحالی بعد از تعطیلات را برای دوشنبه (شنبه ایران) و خستگی از کار و عجله برای دور شدن از محیط کار برای جمعه (پنجشنبه ایران) را برشمرد.

۲- این تحقیق جزئیات زمانی دقیقی را در بر گرفته است منجمله ساعت دقیق تماسها. حدس بزنید بیشترین نرخ موفقیت چه ساعتی بوده است؟ آفرین درسته! بعد ناهار خوشمزه ای که میل کردین. نرخ موفقیت مهندسی اجتماعی در تایم عصر بالای ۶۵% است.

۳- نرخ موفقیت مهندسی اجتماعی با فشار و استرس کار روزانه رابطه مستقیم دارد یعنی هر چه فشار و استرس محیط کار در طول روز بالاتر میرود نرخ موفقیت بشکل ثابت افزایش میابد. بالاترین نرخ در ساعت ۵:۳۰ عصر دیده شده است. یعنی تایم اوج خواب آلودگی و خستگی. در واقع افرادی که دیرشان شده یا خیلی عادت به اضافه کار ندارند و برای رفتن عجله دارند آماده اند تا هر اطلاعاتی که شما میخواهید بدهند و بروند!

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 159 views بار دسته بندی : امنیت تاريخ : 18 آگوست 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.