ترفند های وبمستری نکات اساسی در ارسال ایمیل تبلیغاتی - سایت سنگان

ایمیل تبلیغاتی یا اصطلاحا Cold Email چیست؟ ( و آیا این ایمیل ها اسپم هستند؟)

رایج ترین سوالی که از زمان راه اندازی این وب سایت از ما پرسیده می شود این است که ایمیل تبلیغاتی چیست و بلافاصله بعد از آن می پرسند آیا این ایمیل ها اسپم به حساب می آید یا نه؟

من به این نتیجه رسیدم که یک بار وقت کافی بگذارم و به این سوال با دقت پاسخ دهم تا در دفعات بعدی که این سوال پرسیده می شود برای خوانندگان ارسال کنم.

 

بنابراین… ایمیل تبلیغاتی چیست؟

ایمیل تبلیغاتی ، ایمیلی است که به مشتری بالقوه ای فرستاده می شود که از قبل ارتباطی با شما نداشته است.

این ایمیل های تبلیغاتی مثل تماس های تبلیغاتی هستند اما مزاحمت خیلی کمتری ایجاد می کنند.

یک برنامه موفق ایمیل تبلیغاتی، از  ایمیل های تبلیغاتی  شخصی سازی شده  برای برقراری ارتباط با آن دسته از مشتریان بالقوه ای که شما هیچ رابطه قبلی با  آنها نداشتید استفاده می کند.

۵ تفاوت مهم بین ایمیل اسپم و ایمیل تبلیغاتی وجود دارد:

  1. در اسپم از اسم جعلی، اما در ایمیل تبلیغاتی از نام واقعی استفاده می گردد.
  2. در اسپم قسمت موضوع ایمیل با عبارات گمراه کننده پر می شود اما در ایمیل تبلیغاتی از عبارات مناسب و مرتبط استفاده می شود.
  3. اسپم به عنوان تبلیغ شناسایی نمی شود اما در ایمیل تبلیغاتی از روش گفتگو به جای تبلیغ استفاده می گردد.
  4. در اسپم هیچ آدرسی وجود ندارد اما یک ایمیل تبلیغاتی بخش آدرس دارد.
  5. در صورت عدم تمایل شما به دریافت ایمیل در اسپم هیچ امکانی برای انصراف از دریافت ایمیل گنجانده نشده است اما یک ایمیل تبلیغاتی این امکان را در بخش پینوشت قرار می دهد.

آیا ایمیل تبلیغاتی اسپم است؟

مسلما بین ایمیل های تبلیغاتی انبوه محصولات دارویی  ( که ۸۱ درصد آن اسپم است) با ایمیل های یک به یکی که با هدف مخاطب کاری خاص ارسال می شوند تفاوت زیادی وجود دارد.

تحت عمل  CAN-SPAMشما این امکان را دارید ایمیل های کاری به افرادی ارسال کنید که اصلا آن ها را نمی شناسید. در عین حال، می خواهید اطمینان حاصل کنید که از قوانین کمیسیون تجارت (FTC) نیز پیروی می کنید.

خوشبختانه این کار دشوار نیست. در زیر هفت موردی که باید در هنگام ارسال ایمیل های تبلیغاتی استفاده کنید می بینید:

  1. خودتان را به کاملا واضح معرفی کنید- معمولا کادر های “from” و “To” و “Reply-To” باید شامل اطلاعاتی باشند که مشخص می کند شما چه کسی هستید.
  2. در بخش “subject” از عبارات گمراه کننده استفاده نکنید – استفاده از عبارت “رسید شما” در کادر موضوع یا subject هنگام ارسال محصول یا خدمات کار درستی نیست و باعث گمراهی مخاطب می شود. اطلاعات حقیقی را بنویسید.
  3. اگر ایمیل یک آگهی است، آن را مشخص کنید – اگر ایمیل شما یک تبلیغ یا پیشنهاد کوپن ویژه است، حتما ازینکه برچسب آگهی به آن زده می شود اطمینان حاصل کنید.
  4. آدرس کاری خود را در ایمیل ذکر کنید – این آدرس می تواند یک جعبه PO (یک جعبه شماره گذاری شده در یک دفتر پستی که به شخص یا سازمان شما اختصاص داده می شود، که نامه های شما در آن نگهداری می شود تا زمانی که برای دریافت آن ها اقدام کنید) یا آدرس فیزیکی شما باشد، اما باید حتما آن را در ایمیل بگنجانید. جای ایده آل برای گذاشتن این اطلاعات امضای شماست.
  5. به کسانی که ایمیل را دریافت می کنند امکان انصراف از دریافت ایمیل را بدهید- مجبور نیستید از لینک “unsubscribe”  که از جنبه شخصی بودن ایمیل کم می کند استفاده کنید بلکه می توانید به جای آن از عباراتی این چنین استفاده کنید: “لطفا اگر شما مخاطب مناسب این پیام نیستید به من اطلاع دهید” ، این یک جایگزین خوب برای حفظ  شخصی نگه داشتن ایمیل است.
  6. انصراف افتخاری- اگر مخاطب شما نمی خواهد هیچ ایمیل دیگری از شما دریافت کنید مطمئن شوید که دریافت نخواهد کرد. اگر من جای شما باشم حتی به همان درخواست انصراف هم پاسخ نمی دهم، فقط اطمینان حاصل می کنم که دیگر ایمیلی به این شخص ارسال نشود.
  7. مطلع باشید که دیگران چه ایمیل هایی را به جای شما ارسال می کنند- حتس اگر شرکتی را برای مدیریت ایمیل تبلیغاتی خود به کار گرفته اید، هنوز قانونا مسئول هستید. مطمئن شوید شخصی که روی ایمیل های شما کار می کند این هفت قانون را بلد است.

آیا پیام های تبلیغاتی ناخواسته هستند؟ بله.

آیا پیام های تبلیغاتی اسپم هستند؟ نه.  اگر شما قوانینی که در بالا ذکر شد  را رعایت کنید.

بهترین روش های ارسال ایمیل تبلیغاتی

خودت را جای اونها بگذار

چگونه مشتریان مشکلی که شما سعی در حل آن دارید را می بینند؟ آیا ایمیل شما همن جایی که به آن نیاز دارند به دست آن ها می رسد و به آنها در حل یک مسئله قانونی کمک می کند؟

همانطوری که صحبت می کنید، بنویسید

مردم می توانند “بازایابی جعلی و کپی” را بلافاصله تشخیص دهند. بنابراین ایمیل را طوری بنویسید که انکار مخاطب شما همکارتان است نه اینکه دارید برای ۱۰۰۰ نفر سخنرانی می کنید.

معرفی کردن را فراموش کنید

تصور کنید شخصی پیام شما را روی موبایل خود باز می کتد و اولین خط آن را می خواند، ” من مایک هستم از شرکت ABC ” چنین جمله ای کار را برای مخاطب شما بسیار راحت می کند که دکمه حذف را زده و بقیه ایمیل را اصلا نخواند، به خصوص اگر این ایمیل در یک روز شلوغ کاری به دستش برسد. مقدمه را بپیچونید، قول ی دهد بعدا زمان مناسب برای معرفی خودتان پیدا خواهید کرد.

مستقیم سر اصل مطلب بروید

شما پنجره کوچکی برای جلب توجه مخاطب خود دارید. آن را با قطعی ترین اطلاعات خود پر کنید و خوب طراحیش کنید.

کوتاه بنویسید

اگر پیام شما از نظر مخاطب برای خواندن یا پاسخ دادن طولانی به نظر برسد، هرگر خوانده یا پاسخ داده نمی شود. بنابراین کوتاه و ساده بنویسید.

هرچقدر می توانید ایمیل را شخصی سازی کنید

اگر می توانید از نام کوچک مخاطب خود استفاده کنید اما  ضروری نیست. مخصوصا اگر می توانید مستقیم به مطلبی اشاره کنید که برای مخاطبتان جذاب است.

اطلاعات تماس کامل خود را در امضا قرار دهید

با طراحی یک امضای خوب و قرار دادن لینکی که دوست دارید مخاطب آن را ببیند کاری کنید که به آسانی و با کمترین جستجو به  اطلاعات تماس شما دست یابد. در این مورد با دقت عمل کنید، در بسیاری مواقع هر چه کوتاه تر باشد تاثیر بهتری روی مخاطب دارد.

از استفاده ار تصاویر اجتناب کنید

تصاویر به نرخ دریافت ایمیل آسیب می زنند و بهتر است پس از اینکه مخاطب روی لینک کلیک کرد، به یک صفحه هدایت شود.

از پی نوشت استفاده کنید

شما می توانید از پی نوشت برای قراردادن لینک انصراف از دریافت ایمیل استفاده کنید، حتی در این بخش هم سعی کنید از نگارش محاوره ای به جای یک لینک انصراف ناراحت کننده استفاده کنید.

سخن خود را با  یک سوال پایان دهید

پرسیدن یک سوال سریع می تواند راه بسیار خوبی برای جذب کردن مخاطب به شروع یک مکالمه با شماست. روشی عالی برای شروع مرحله ساخت  رابطه به سمت فروش است.

پیگیری کنید، سپس دوباره پیگیری کنید

اگر مخاطب به اولین پیام شما پاسخ نداد، پا پیش بگذارید و پیگیری کنید، شاید حالا که وقت کافی برای پاسخ دادن دارد،  هنوز هم علاقه مند باشد.

پیام هایتان را آزمایش کنید

قلاب های (مطالب جذاب برای مخاطب) مختلفی در هر یک از پیام های خود را قرار دهید. دربرخی پیام ها اطلاعات بیشتری به مخاطب بدهید و در برخی کمتر. از لینک های متنوع و منابع  آموزشی استفاده کنید.

ثبات

هرگز تسلیم نشوید! این کار می تواند به نوعی یک بازی اعداد باشد، و یا یک تعهد اختصاصی به بازاریابی فروش که در طول زمان  نتیجه پرباری خواهد داشت.

موارد استفاده از ایمیل های تبلیغاتی

بدیهی است، استفاده از ایمیل های تبلیغاتی، یک روش برای ایجاد علاقه  و سوق دادن آن به محصول یا خدمات شماست. کارهای دیگری نیز وجود دارد که در آنها نیز می توانید از ایمیل های تبلیغاتی استفاده کنید.

در اینجا چهار کار دیگر وجود دارد (به غیر از ایجاد علاقه) که ما در آنها  از ایمیل های تبلیغاتی استفاده می کنیم:

تعیین میزان پایداری و طول حیات یک ایده در شروع

در رویکرد راه اندازی کسب و کار کم سود امروزه، نسبت به گذشته بسیار مهمتر است، قبل از اینکه  بی مهابا دست به  کشیدن نقشه های کاری  و توسعه آنها بزنید با مشتریان بالقوه خود صحبت و مشورت کنید.

ما واقعا از این رویکرد برای تعیین پایداری یک ایده کسب و کار استفاده کردیم.

لیستی از افراد در یک بازار هدف جمع آوری کرده و به آنها ایمیل بزنید تا اگر نقطه دردی (نیاز به محصول یا خدمات) در آن بازار هدف وجود دارد، آن را پیدا کنید. به دنبال پاسخ های معمولی باشید و سپس تحقیقی بر اساس این بازخورد انجام دهید.

یا مثلا اگر ایده ای در سر دارید، ابتدا آن را روی یک صفحه سایت پیاده کنید تا ببینید چه میزان علاقه جذب آن می شود.

جمع آوری اطلاعات

کار دیگری که باایمیل های تبلیغاتی می توان انجام داد،جمع آوری بازخورد نظرسنجی ها یا پرسیدن سوالات است.

اجازه دهید مخاطبان بدانند شما در حال انجام تحقیق و برنامه ریزی برای انتشار نتایج نظرسنجی / سوالات / بازخورد در پست بعدی وبلاگ خود هستید.

این یک روش بسیار راحت برای هدایت افراد به وب سایت شما بدون نیاز به درخواست مستقیم  خرید است.

دعوت نامه ها

ممکن است بخواهید مشتریان آینده خود را به یک سمینار اینترنتی یا رویداد تحت شبکه (اگر محلی هستند) دعوت کنید.

تماس با ایمیل های تبلیغاتی راهی عالی برای افزایش شرکت کنندگان با مشتریان بالقوه است.

فروش

یکی از بهترین راه های افزایش فروش این است، لیست مخاطبان خود را به طور خودکار ایجاد کنید( با استفاده از برخی سرویس ها و ربات ها). اکانت های کلیدی هدف را شناسایی کرده و سپس با استفاده از ایمیل های تبلیغاتی می توانید راهی عالی برای ایجاد گفتگو بسازید.

نتیجه گیری

آیا ایمیل تبلیغاتی اسپم است؟ نه!

رویکرد ایمیل های تبلیغاتی، یک روش عالی برای ایجاد منافع و همچنین اعتبارسنجی سرمایه گذاری های تجاری آینده است. پیشنهاد دیگری برای ایمیل تبلیغاتی توصیه می کنید؟

برگرفته از [leadfuze.com]

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 182 views بار دسته بندی : امنیت تاريخ : 12 نوامبر 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.