ترفند های وبمستری هاست وردپرس یا لینوکس؟ کدام یک برای شما بهتر است؟ - سایت سنگان

آنچه در این مطلب می‌خوانید :
هاست وردپرس چیست؟

هاست لینوکس چیست؟

برای مدیریت وب سایت های وردپرسی از کدام هاست استفاده کنیم؟

تفاوت هاست وردپرس و هاست لینوکس

۱٫ امنیت هاست وردپرس و هاست لینوکس برای وردپرس

۲٫ تفاوت هاست وردپرس وهاست لینوکس در پشتیبانی

۳٫ پکیج های مدیریت آسان وردپرس

۴٫ ساختار وردپرس و بهینه سازی سرور

۵٫ هزینه هاست لینوکس و وردپرس

۶٫ تفاوت در بکاپ گیری

۷٫ تفاوت وب سرور در هاست وردپرس و لینوکس

هاست وردپرس یا لینوکس؟ کدام یک برای شما بهتر است؟

هنگام راه اندازی یک سایت وردپرسی، انتخاب هاست مناسب یکی از مهم‌ترین تصمیمات صاحبان کسب‌وکارهای اینترنتی است. وردپرس یکی از محبوب‌ترین سیستم‌های مدیریت محتوا برای راه اندازی وب سایت‌های شخصی و فروشگاهی است. به همین دلیل برای پشتیبانی بهتر از سیستم مدیریت محتوای وردپرس، هاست وردپرس ارائه شده است که مزایای مختلفی دارد. ما در این مقاله قصد داریم به «تفاوت هاست وردپرس و هاست لینوکس» بپردازیم. شما بعد از این خواندن این مطلب، می‌توانید به راحتی تصمیم بگیرید که از کدام هاست استفاده کنید. پس با ما تا انتهای مطلب همراه باشید.

هاست وردپرس چیست؟

هاست وردپرس همانطور که از نامش پیداست، برای سایت‌هایی که با وردپرس طراحی شده‌اند، مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما این به این معنا نیست که وردپرس بر روی هاست‌های دیگر میزبانی نمی‌شود. در واقع درحال حاضر خیلی از افراد از هاست لینوکس برای وردپرس استفاده می‌کنند اما هاست لینوکس ممکن است همیشه پاسخگوی نیازهای وب سایت‌های وردپرسی نباشد.

هاست وردپرس با سه هدف ساده سازی، ایمن سازی و سرعت بخشیدن به نصب وردپرس و پاسخ به نیازهای بهینه سازی و عملکردی وردپرس ایجاد شده است. هاست وردپرسی با میزبانی از وب سایت‌های وردپرسی به شما این امکان را می‌دهد تا از خدماتی مانند پشتیبانی حرفه‌ای، آپدیت‌های خودکار، سرعت بالاتر، پلاگین‌های بهینه شده و … برای بهبود عملکرد وردپرس بهره مند شوید. به این معناکه اگر شما از هاست وردپرس برای وب سایت خود استفاده می‌کنید، دیگر لازم نیست تا به طور دستی آپدیت های وردپرس و پلاگین‌ها را انجام دهید و تمامی این فیچرها در پلن هاست وردپرس به شما ارائه می‌شوند.

هاست لینوکس چیست؟

هاست لینوکس مبتنی بر سیستم عامل لینوکس است و به دلیل وجود قابلیت‌ها و گزینه‌های زیادی که روی سرور آن ارائه می‌شود، محبوبیت و طرفدار زیادی دارد. هاست لینوکس از زبان‌های برنامه نویسی Java، Ruby، PHP پشتیبانی می‌کند و با داشتن قیمت مناسب به یکی از سرویس‌های مهم و کاربردی تبدیل شده است.

هاست لینوکس با انواع CMS ها مانند جوملا، دروپال، مجنتو و وردپرس سازگار بوده و خیلی از نیازهای کاربران را پوشش می‌دهد. به همین دلیل استفاده از سرویس هاست لینوکس برای وردپرس در دنیای وب، رایج است.

برای مدیریت وب سایت های وردپرسی از کدام هاست استفاده کنیم؟

تا اینجای مطلب با تعریف هاست وردپرس و هاست لینوکس آشنا شدیم و همانطور که گفتیم برای وب سایت‌های وردپرسی می‌توان از دو هاست وردپرس و لینوکس استفاده کرد. اما به نظر شما تفاوت هاست وردپرس و هاست لینوکس در چیست؟ و یا حالا باتوجه به اینکه هاست لینوکس برای وردپرس نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد، کدامیک برای وب سایت ما گزینه مناسب‌تری است؟ واقعیت این است که مسئله این نیست که بین هاست لینوکس و وردپرس کدامیک برای وب سایت‌های وردپرسی بهتر است بلکه آنچه که اهمیت دارد، این است که کدامیک با کاربری سایت شما سازگاری بیشتری دارد.

ممکن است شما صاحب وب سایتی باشید که از ترافیک بالایی برخوردار است و یا به طور مقابل صاحب یک وب سایت نوپا هستید و ترافیک زیادی ندارید. در هر صورت نیاز این دو وب سایت وردپرسی کاملا متفاوت از یکدیگر است. در اینجا شما باید تصمیم بگیرید که با توجه به نیاز کسب وکار خود از کدام هاست استفاده کنید. پس به همین خاطر بهتر است با تفاوت هاست وردپرس و هاست لینوکس به طور کامل آشنا باشید تا بهترین تصمیم را متناسب با نیاز خود بگیرید.

حتما بخوانید:  بهترین هاست وردپرس چه ویژگی هایی دارد؟ (۷ نکته کلیدی و مهم)

تفاوت هاست وردپرس و هاست لینوکس

برای درک بهتر، تفاوت هاست وردپرس و هاست لینوکس را با یک مثال توضیح می‌دهیم. فرض کنید شما قرار است یک خانه بخرید. این خانه قبلا ساخته شده است و شما بعد از خرید خانه می‌توانید طبق سلیقه و نیاز خود، آن را تغییر دهید. اما گاهی اوقات ممکن است شما سازنده یک خانه باشید و نقشه منزل خود را مشخص کنید. خب حال در دنیای وب، خرید هاست مانند اجاره یک منزل است. زمانی‌که از هاست لینوکس استفاده می‌کنید، مانند این است که خانه قبلا ساخته شده است و امکان تغییر متناسب با نیازمان تا حدودی وجود دارد اما هاست وردپرس، به این معناست که شما سازنده این خانه هستید. بنابراین هاست وردپرس طوری پیکربندی شده است که سایت‌های وردپرسی بهترین عملکرد را داشته باشند.

۱٫ امنیت هاست وردپرس و هاست لینوکس برای وردپرس

یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های صاحبان کسب وکار اینترنتی، امنیت وب سایت است. در هاست وردپرسی از آنجایی‌که وصله های امنیتی مربوط به سیستم عامل‌ها در سرورها با وسواس بیشتری نصب می‌شوند، امنیت بالاتری را نسبت به هاست لینوکس دارند. البته به این موضوع توجه داشته باشید که وردپرس به دلیل محبوبیت زیاد، بیشتر از سایر سیستم‌های مدیریت محتوا با چالش‌های امنیتی روبه رو است. به همین دلیل شما باید با نصب آخرین نسخه وردپرس، پلاگین ها و چک کردن امنیت پلاگین ها، از نفوذ هکرها به وب سایت خود جلوگیری کنید.

این بروزسانی‌ها در هاست وردپرس و لینوکس تفاوتی با یکدیگر ندارند و تنها سرعت و راحتی کار است که تفاوت بین این دو هاست را مشخص می‌کند. در هاست های وردپرسی به دلیل اختصاص منابع بیشتر، سرعت انچام آپدیت‌ها نسبت به هاست لینوکس بیشتر است.

۲٫ تفاوت هاست وردپرس وهاست لینوکس در پشتیبانی

در واقع کیفیت پشتیبانی به شرکتی که از آن خدمات دریافت می‌کنید، بستگی دارد. به همین دلیل در هنگام خرید هاست باید به خدمات پشتیبانی که شرکت ارائه داده است، توجه کنید. اما در هرصورت اگر از هاست وردپرسی استفاده می‌کنید، خدمات و پشتیبانی بهتری نسبت به هاست لینوکس دریافت خواهید کرد و درهنگام  مواجه با مشکلی، همکاری بیشتری با شما صورت می‌گیرد و حتی بسته به خدمات شرکت ارائه دهنده، ممکن است برطرف کردن برخی از مشکلات که به عهده شماست از طرف خود نیروهای پشتیبان به صورت رایگان انجام شود.

۳٫ پکیج های مدیریت آسان وردپرس

استفاده از پکیج‌های مدیریت وردپرس یک گام بلند در راستای بهبود سرعت و عملکرد وبسایت های وردپرسی است که یکی از موفق ترین این ابزار، WordPress Toolkit ارائه شده در پنل پلسک است. در واقع شما با خرید هاست وردپرسی می‌توانید از این ابزار با امکانات متنوعی که دارد، برای مدیریت راحت تر وردپرس استفاده کنید.

از مهم ترین مزایای WordPress Toolkit می‌توان به نصب وردپرس تنها با یک کلیک، استفاده از ابزارهای مستقل امنیتی، مدیریت پلاگین و پوسته ها در instance های مختلف و مدیریت چندین وب سایت وردپرس تنها با یک dashboard اشاره کرد.

۴٫ ساختار وردپرس و بهینه سازی سرور

همانطور که می‌دانید وردپرس به زبان PHP نوشته شده است و از بانک اطلاعاتی MySQL استفاده می‌کند. از آنجایی‌که وردپرس همواره اطلاعات جدید را به بانک اطلاعاتی ارسال می‌کند و یا می‌خواند، سرور هاست وردپرس باید از لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری بهینه باشد تاسرعت لود صفحات وب سایت با مشکل مواجه نشود. این موضوع یکی از مهم‌ترین تفاوت های هاست وردپرس و هاست لینوکس است.

اگر شما سایتی با ترافیک بالا داشته باشید، سایت های وردپرسی به منابع رم و پردازنده بیشتری نسبت به سایت‌های معمولی نیاز دارند. پس طبیعتا هاست های وردپرسی که مخصوص سایت‌های وردپرسی هستند باید از لحاظ منابع سرور، مقدار رم، قدرت پردازنده و مقدار هارد دیسک روی سرور، از قدرت بیشتری نسبت به سرورهای معمولی برخوردار باشند.

حتما بخوانید:  چگونه می‌توان یک هاست وردپرس سریع را شناسایی کرد؟!

۵٫ هزینه هاست لینوکس و وردپرس

هزینه سرویس هاست وردپرس با توجه به خدماتی که ارائه می‌دهد نسبت به هاست لینوکس از قیمت بالاتری برخوردار است. البته دامنه تنوع قیمت در پلن‌های هاست وردپرسی متنوع است و می‌توانید از بسته های اقتصادی هاست وردپرسی استفاده کنید اما در هرصورت از هاست لینوکسی، گران‌تر هستند.

۶٫ تفاوت در بکاپ گیری

در هردو سرویس هاست وردپرس و هاست لینوکس، بکاپ گیری به طور منظم و خودکار انجام می‌شود اما بازه‌های زمانی آن با یکدیگر متفاوت است. معمولا در هاست های لینوکسی، بکآپ به صورن هفتگی از تمام وب سایت و به طور روزانه از دیتابیس گرفته می‌شود اما در پلن هاست وردپرس حرفه‌ای، بکآپ گیری به طور روزانه از تمام وب سایت انجام می‌شود.

۷٫ تفاوت وب سرور در هاست وردپرس و لینوکس

یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین تفاوت هاست وردپرس و هاست لینوکس، نوع وب سرور به کارگرفته شده در هاست است. در هاست لینوکس یکی از محبوب ترین وب سرورهای دنیا یعنی آپاچی، ارائه شده است اما در سرویس هاست وردپرس، وب سرور پرسرعت لایت اسپید ارائه می‌شود. وب سرور لایت اسپید عملکردی مشابه با وب سرور آپاچی دارد اما با یک تفاوت مهم و آن هم سرعت است. به طوری‌که سرعت وب سرور لایت اسپید ۶ برابر وب سرور آپاچی است.

بنابراین هاست لینوکس برای وب سایت‌های با ترافیک کم، یک پیشنهاد عالی است اما اگر وب سایتی با بازدید بالا و ترافیک زیاد دارید، وب سرور لایت اسپید با سرعت بی نظیر خود، بهترین گزینه برای شماست.

با هاست وردپرس سایت سنگان، سرعت فوق‌العاده و امنیت پولادین را تجربه کنید.

خرید هاست وردپرس        پشتیبانی : ۳۱۷۷۶-۰۵۱

هاست وردپرس یا لینوکس؟ کدام یک برای شما بهتر است؟

باتوجه به تمام مواردی که در این مطلب در مورد تفاوت هاست وردپرس و هاست لینوکس بیان کردیم، برای سایت های نوپا که هنوز ترافیک و بازدید بالایی ندارند، هاست لینوکس می‌تواند به خوبی پاسخگوی نیازهای شما باشد. اما اگر سایت شما ورودی و ترافیک بالایی دارد و یا به دلیل شناخته شدن با چالش های امنیتی روبه رو هستید، پیشنهاد ما به شما استفاده از هاست وردپرس است که از امنیت و سرعت بالاتری برخوردار است. امیدواریم بعد از خواندن این مطلب، بتواند تصمیم نهایی خود را بگیرید و متناسب با نیاز خود از یکی از هاست‌های وردپرس و لینوکس استفاده کنید.

همچنین شما می‌توانید نظرات و پیشنهادات خود را از طریق کامنت با ما در میان بگذارید. از اینکه تا انتهای مطلب همراه ما بودید، متشکریم.

امتیاز شما
به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 128 views بار دسته بندی : آموزش تاريخ : 6 مارس 2024 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.