ترفند های وبمستری با CDN ایران سرور آشنا شوید (+ راهنمای کامل خرید و فعال‌سازی) - سایت سنگان

سرعت در دنیای امروز حرف اول را می‌زند و در اینترنت هم، رقابت بر سر میلی ثانیه است! یکی از راه‌های بهبود سرعت سایت، استفاده از CDN است. شرکت‌های زیادی امروزه در دنیا خدمات CDN ارئه می‌کنند که یکی از آن‌ها هم، سایت سنگان است.

سرور مجازی ایران با فناوری NVMe، عملکرد بسیار سریع و پایداری را ارائه می‌دهد. این سرویس به کاربران امکان می‌دهد تا با سرعت بالا و ضمانتی، وب‌سایت‌ها و برنامه‌های خود را میزبانی کنند. با امکاناتی از قبیل پهنای باند بالا و امنیت قوی، سرورهای مجازی ایران NVMe، گزینه‌ی مناسبی برای افراد و شرکت‌هایی است که به دنبال عملکرد بی‌نقص و استقرار سریع هستند. خرید سرور مجازی ایران با کنترل پنل تحت وب با دسترسی کامل استفاده از هارد NVMe تحویل آنی و خودکار امکان سفارش ترافیک اضافی

CDN چیست؟

به‌طور خلاصه، CDN مخفف (Content Delivery Network) و در فارسی به معنی شبکه تحویل (یا توزیع) محتوا است.

 هر CDN از شبکه‌ای از سرورها تشکیل شده که در نقاط مختلف جهان یا ایران قرار گرفته‌اند و از نزدیکترین نقطه جغرافیایی به کاربران، درخواست آن‌ها را پاسخ می‌دهند. 

شبکه توزیع محتوا

اگر دوست دارید به‌صورت کامل با این مفهوم آشنا شوید، مقاله «CDN یا شبکه تحویل محتوا چیست؟» را حتماً بخوانید. ما در این مقاله راجع‌به مزایا و معایب شبکه توزیع محتوا گفته و CDN های معروف در دنیا را معرفی کرده‌ایم.

خب؛ همانطور که می‌دانید یک سری شرکت‌های ایرانی هم هستند که سرویس CDN ارائه می‌کنند و ایران‌سرور یکی از آن‌هاست.

در ادامه می‌خواهیم شما را با CDN ایران‌سرور آشنا کنیم.

چرا CDN سایت سنگان را انتخاب کنیم؟

سرویس CDN ابری سایت سنگان دارای بیش از ۱۰ نقطه (PoP Site) فعال و قدرتمند در نقاط مختلف ایران و جهان است

افزایش سرعت وب‌سایت

سرویس CDN ابری سایت سنگان دارای بیش از ۱۰ نقطه (PoP Site) فعال و قدرتمند در نقاط مختلف ایران و جهان است. همین امر، موجب تحویل سریع‌تر محتوای سایت و افزایش سرعت می‌شود. چرا؟

در کل دنیا یک سری نقاط پرترافیک وجود دارد؛ مثلاً در ایران شهرهای بزرگ و پرجمعیتی مثل تهران و مشهد، جزو نقاط پرترافیک هستند و کاربران زیادی از این نقاط وارد سایت‌تان می‌شوند. در چنین شرایطی اگر از CDN ایران‌سرور استفاده کرده باشید، موقعیت جغرافیایی کاربران خیلی دقیق تشخیص داده شده و محتوا، از نزدیک‌ترین سرور به آن‌ها تحویل داده می‌‌شود.

به این ترتیب سرعت بارگذاری سایت و پاسخ دادن به درخواست کاربران، تا چندین برابر افزایش پیدا می‌کند. می‌دانید که، سرعت یکی از مهم‌ترین عوامل موفقیت وب‌سایت شماست!

شبکه توزیع محتوا (CDN)

افزایش امنیت وب‌سایت

غیر از سرعت، امنیت وب‌سایت‌تان هم با CDN ایران‌سرور افزایش پیدا می‌کند. این سرویس از وب‌سایت یا برنامه‌های تحت وب شما در برابر حملات سایبری، حملات DDoS و نفوذ هکرها، تا حد امکان پیشگیری می‌کند.

دقت کنید که جلوگیری از حملات، وابسته به شما نیست و بدون اینکه زیرساخت خاصی تهیه کنید، توسط ایران‌سرور انجام می‌شود.

افزایش آپ‌‌تایم

در دسترس بودن همیشگی سایت هم از دیگر ویژگی‌های کلیدی CDN ایران‌سرور است. واضح‌تر اگر بگوییم، در صورتی‌که یکی از سرورها –به هر دلیلی – با مشکل مواجه شود، درخواست‌های ارسالی به آن سرور، به سمت سایر سرورها هدایت می‌شوند و سایت از دسترس خارج نمی‌شود.

مقرون‌به‌صرفه بودن

خرید سرور کاملا مقرون به صرفه است و پلن سه ماهه آن به صورت رایگان در اختیار شما قرار می‌گیرد. به این ترتیب می‌توانید بدون هیچ هزینه‌ای، در شروع کار سرعت و امنیت سایت خود را افزایش دهید.

یکپارچگی کامل با ابر سایت سنگان

CDN سایت سنگان با سایر سرویس‌های ابر سایت سنگان از جمله FC2 کاملا یکپارچه و همسو عمل می‌کند.

مهاجرت آسان

CDN ایران‌سرور برای مهاجرت بسیار انعطاف‌پذیر است و شما می‌توانید خیلی راحت از سرویس‌های دیگر به ایران‌سرور مهاجرت کنید. در صورتی که سوالی در این باره دارید، در بخش نظرات مطرح کنید یا با کارشناسان پشتیبانی تماس بگیرید.

پشتیبانی دائمی

برای استفاده از سرویس CDN سایت سنگان کافی است دامنه خود را ثبت کنید و سپس طبق راهنمای موجود، به‌راحتی تنظیمات مورد نیاز را انجام دهید. تمامی بخش‌ها در پنل کابری CND ایران‌سرور دارای راهنمای کابر هستند.

علاوه‌براین، در صورت بروز مشکل یا وجود سوالات مختلف، همکاران بخش پشتیبانی به صورت شبانه‌روزی (۲۴ ساعته و ۷ روز هفته) پاسخگو و راهنمای شما خواهند بود.

تست رایگان

در سی دی ان ایران‌سرور، ۵۰ گیگابایت ترافیک و یک میلیون درخواست ماهانۀ رایگان وجود دارد؛ شما می‌توانید از این بازه برای تست این سرویس استفاده کنید.

SSL رایگان

گواهی‌نامه SSL در قالب سرویس CDN به‌صورت رایگان ارایه می‌شود که از وب‌سایت معتبر Let’s Encrypt است و هر سه ماه Renew می‌شود.

خب؛ تا اینجا اگر تصمیم‌تان را برای خرید یا تست CDN ایران‌سرور گرفته‌اید، ادامه مقاله را از دست ندهید. به شما خواهیم گفت که چه مراحل را طی کنید و چه تنظیماتی را انجام دهید.

چطور CDN سایت سنگان را فعال کنیم؟

اگر قصد دارید تا برای سایت خود سرویس CDN بخرید و آن را فعال کنید، اول از همه وارد سایت سایت سنگان شده و روی بخش ورود به پنل کلیک کنید.

ورود به پنل سایت سنگان

با ورود به این بخش، نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کرده و پس از حل reCaptcha وارد پنل کاربری خود شوید.

پورتال مشتریان سایت سنگان

⚠ اگر هنوز عضو نیستید، حتما با کلیک روی عضویت در پورتال این کار را انجام دهید.

خرید CDN از سایت سنگان

بعد از ورود به پنل کاربری روی منوی خرید جدید رفته و CDN سایت سنگان را انتخاب کنید.

خرید CDN سایت سنگان

کلیک روی این گزینه، شما را به صفحه خرید CDN سایت سنگان هدایت می‌کند. بعد از کلیک پنجره‌ای مانند تصویر زیر را خواهید دید.

از بخش انتخاب مدت اعتبار، بازه زمانی فعالیت CDN را انتخاب کنید.

در بخش دامنه هم، نام دامنه مورد نظر که می‌خواهید CDN برای آن فعال شود را انتخاب کنید.

بعد از تعیین و پر کردن فیلدهای موردنظر، روی ادامه کلیک کنید.

در این صفحه، روی پرداخت نهایی کلیک کنید تا کار تمام شود.

مرحله بعد در صورتی‌که اطلاعات نمایش داده شده صحیح است و شرایط استفاده از خدمات را مطالعه کرده‌اید، تیک مربوط به موافقت با شرایط استفاده از خدمات را انتخاب کرده و بر روی ثبت سفارش کلیک کنید.

بعد از پایان کار، ایمیل تاییدیه را دریافت خواهید کرد.

فعال‌سازی CDN سایت سنگان

تا اینجا شما CDN را خریده‌اید، اما مرحله فعال‌سازی آن هنوز انجام نشده است. برای فعال‌سازی سرویس CDN، بعد از اینکه متوجه شدید سرویس شما به حالت فعال تغییر کرده است، باید DNSهای سایت خود را به صورت زیر تغییر دهید:

cdn1.irandns.com

cdn2.irandns.com

توجه داشته باشید تا بروز رسانی کامل تغییرات اعمال شده در DNS سرورها، امکان فعال‌سازی CDN وجود ندارد و در این مدت دامنه شما از دسترس خارج خواهد شد.

تنظیمات رکورد DNS در پنل CDN سایت سنگان

برای تنظیم رکوردهای DNS، باید رکوردهای DNS مربوط به سایت را در مدیریت CDN تعریف کنید. برای اینکه به سرویس CDN خود دسترسی داشته باشید، اول وارد پنل کاربری خود در سایت سنگان شوید و از منوی سرویس‌ها روی مدیریت سرویس کلیک کنید.

تنظیمات DNS در CDN سایت سنگان

در صفحه جدید، تمام سرویس‌های شما لیست شده است.

همانطور که در تصویر زیر هم می‌بینید، سرویس CDN سایت سنگان هم که در محله قبل خریدیم در این لیست دیده می‌شود.

روی مشاهده مشخصات روبروی CDN سایت سنگان کلیک کنید.

به این صورت شما وارد بخش مدیریت CDN دامنه مورد نظر خواهید شد. رکوردهایی که نیاز است اضافه شود، به صورت زیر اضافه کنید:

  • رکوردهای مربوط به A
  • @
  • www
  • smtp
  • Pop
  • mail
  • mx
  • رکورد txt مربوط بهSpf و DKIM

اگر سایت شما ساب دامنه دارد، نیاز است برای هر ساب دامنه دو A رکورد مربوط به نام ساب دامنه و www.subdomain را اضافه کنید.

توجه داشته باشید ابر مربوط به رکوردهای A ، @، www و همچنین ساب دامنه‌ها (در صورت نیاز) روشن باشد. همچنین ابر رکوردهای mail، pop، smtp، txt و mx خاموش باشد.

اضافه کردن رکوردهای DNS در مدیریت CDN

برای اضافه کردن رکورد A در بخش مدیریت سرویس‌ها و ورود به صفحه مشاهده مشخصات مطابق دستورالعمل زیر عمل کنید.

در صفحه مدیریت CDN نیاز است در بخش عملیات مدیریتی رکوردهای DNS لازمه را اضافه کنید.

رکوردهای DNS

آموزش اضافه کردن رکورد A

در بخش Type (نوع) گزینه A را انتخاب کنید.

در بخش Name نام A رکورد مورد نظر (به عنوان مثال نام ساب دامنه dl) را وارد کنید.

در بخش Content نیز IP سرور را اضافه کنید. در بخش TTL هم حالت Auto را انتخاب کرده و سپس بر روی دکمه اضافه کردن کلیک کنید. برای فعال شدن CDN روی ابر مقابل A رکورد کلیک کرده و تمام تغییرات را ذخیره کنید.

رکورد به صورت زیر اضافه می‌شود.

A Record

توجه داشته باشید؛ برای هر رکوردی که ابر نارنجی رنگ مقابل آن فعال باشد از CDN استفاده شده و فراخوانی می‌شود. بنابراین اگر می‌خواهید ترافیک سایت شما از CDN عبور کند نیاز است ابر مربوط به رکوردهای @ و www حتما فعال باشد.

برای رکوردهای mail و mx نیز نیاز است ابر غیرفعال و خاکستری رنگ باشد.

آموزش اضافه کردن رکورد mx

در بخش name  نام دامنه را وارد کنید.

در بخش Content نیز ۱۰ و در کادر بعد mail.domian.com را درج کنید (نام دامنه را جایگزین domian.com کنید)، سپس بر روی دکمه «اضافه کردن» کلیک کنید.

mx Record

رکورد به صورت تصویر زیر اضافه می‌شود.

آموزش اضافه کردن رکورد txt

در بخش Type گزینه txt را انتخاب کنید.

در صفحه باز شده مقدار رکورد txt را حتما داخل “” وارد کنید. سپس بر روی تایید کلیک کنید.

txt record

حالا در بخش name نام دامنه را وارد کنید. TTL را روی حالت auto قرار دهید و سپس بر روی دکمه «اضافه کردن» کلیک کنید. رکورد مثل تصویر زیر اضافه می‌شود.

بعد از اضافه کردن رکوردها، تنظیمات مشابه تصویر زیر می‌شود ?

A Record

⚠ این رکوردها را می‌توانید هر زمان که خواستید تغییر دهید.

هر رکوردی که ابر نارنجی رنگ در مقابل آن روشن است شامل CDN خواهد شد و در صورتی که ابر خاکستری است CDN برای آن غیرفعال خواهد بود.

در صورتی که آدرسی را می‌خواهید به CDN اضافه کنید، بر روی ابر آن کلیک کنید.

فعال کردن SSL در مدیریت CDN

در اولین گام، وارد پنل کاربریتان در سایت سنگان شوید و بخش مدیریت سرویس را انتخاب کنید.

در صفحه جدید باز شده، لیست سرویس‌های شما نمایش داده شده است.

بر روی دکمه مشاهده مشخصات روبروی خدمات دامنه- CDN سایت سنگان کلیک کنید. (مطابق تصویر زیر)

حالا شما به صفحه مدیریت CDN مربوط به دامنه مورد نظرتان وارد می‌شوید.

در صورتی که می‌خواهید SSL مربوط به CDN را برای سایت‌تان فعال کنید، ابتدا در بخش پایانی صفحه گزینه مربوط به آیا می‌خواهید SSL فعال شود؟ را انتخاب کنید.

سپس مثل تصویر زیر، جهت فعال کردن SSL، دکمه مقابل رکوردهایی که می‌خواهید گواهی ssl برای آن‌ها فعال شود را در حالت روشن قرار دهید.

جهت فعال‌سازی SSL دامنه یا ساب دامین در  CDN نیاز است که حتما ابر مربوط به آن رکورد فعال و دکمه SSL (مشخص شده در تصویر بالا) نیز روشن باشد.

? اگر می‌خواهید ریدایرکت http به https بعد از فعال‌سازی SSL به صورت خودکار انجام شود، گزینه Redirect http to https را هم انتخاب کنید.

توجه داشته باشید در صورتی‌که گواهی دیجیتال خریداری کرده‌اید، نیاز است تیکتی به بخش پشتیبانی ارسال کنید.

پایان …

در این مقاله راجع به CDN سایت سنگان صحبت کردیم و با نحوه نصب و فعالسازی آن آشنا شدید. در پایان پیشنهاد می‌کنم که از امکان تست رایگان این سرویس استفاده کنید و قدرت و سرعت آن را محک بزنید!

اگر سوالی درباره CDN سایت سنگان دارید، در قسمت نظرات از ما بپرسید تا بتوانیم شما را راهنمایی کنیم.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 370 views بار دسته بندی : آموزش تاريخ : 20 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.