ترفند های وبمستری تیوتر و سوپرتیوتر چیست؟ - سایت سنگان

 

در این مقاله سعی ما بر این است که بدانیم که تیوتر ها و سوپر تیوتر ها چه نقشی در سیستم صوتی خودرو برایتان دارد و بودن آنها در سیستم صوتی شما واقعا لازم است یا خیر.

شما ممکن است بلندگو های عالی یا متوسط خوبی داشته باشید اما بدون صدای تیوتری که به خوبی انتخاب و نصب شده باشد ، موسیقی شما با جزئیات پخش نخواهد شد.

تولید کنندگان سعی می کنند هنگام طراحی یک تیوتر ، چندین عامل را متعادل کنند ، از جمله کیفیت صدا ، پراکندگی صدا و هزینه.

برای رسیدن به این اهداف ، آنها از اشکال و مواد مختلف تیوتری استفاده می کنند. دانستن ویژگی های این شکل ها و مواد به شما کمک می کند تصمیم بهتری راجع به نوع تیوتر هایی که می خواهید در بلندگو های خود استفاده کنید ، بگیرید.

 

شکل تیوتر

شکل تیوتر تعیین می کند که چگونه فرکانس های بالا را در ماشین شما توزیع شود. از فرم های مختلف صدای تیوتر استفاده می شود تا در یک نقطه خاص بهترین عملکرد ممکن را از یک ماده معین بدست آورید. در اینجا برخی از متداول ترین طرح های تیوتری آورده شده است.

 

تیوتر مخروطی

تیوتر مخروطی رایج ترین طراحی در سیستم صوتی خودرو است زیرا این تیوتر نسبت به بقیه ارزان قیمت تر است.

 

تیوتر نیمه گنبدی

این تیوتر دارای یک گنبد کوچک است که داخل یک مخروط کم عمق قرار گرفته است. در یک تیوتر گنبدی متعادل ، مخروط و گنبد از نظر اندازه تقریباً برابر هستند.

تیوتر های نیمه گنبدی را که تقریباً به طور انحصاری در بلندگوهای کواکسیال استفاده می کنند ، و بندرت تویترهای جداگانه پیدا خواهید کرد.

 

تیوتر گنبدی

تیوتر گنبدی نسبت به نیمه گنبدی یک قدم جلوتر است زیرا الگوی پراکندگی وسیع تری نسبت آن دارد ، از آنجا که امواج صوتی با فرکانس بالا بسیار جهت دار هستند ، پراکندگی گسترده تر امواج صوتی به شما یک نقطه ثقل بزرگتر را می دهد تا هنگام تنظیم سیستم خود با آن ها کار کنید.

 

مواد استفاده شده در تیوتر

تیتانیوم ، آلومینیوم ، پلی آمید ، ابریشم ، بریلیم ، این تنها یک لیست جزئی از مواردی است که هنگام ساخت تیوتر از آن‌ها استفاده می شود.

 

سایر جزئیات در مورد تیوتر

دانستن کمی در مورد شکل و ترکیب یک تیوتر می تواند به شما در درک بیشتر درباره عملکرد مورد نظر شما کمک کند. در اینجا چند جزئیات دیگر در مورد طراحی تیوتر را بررسی می کنیم.

 

هدایت موج ها

راهنماهای موج الگوی تابش صدای توییت را بهبود می بخشد و اطمینان حاصل می کند که اوج‌ها به طور مساوی پخش شوند. آنها همچنین برای هدایت امواج صوتی به سمت موقعیت گوش شما برای بهترین پخش در سیستم صوتی فعالیت می کنند.

 

فروفلوئید خنک کننده

فروفلوئید مایعات مغناطیسی هستند که به سیم پیچ صدای تیوتر می چسبند ، ممکن است از خنک کننده برای کمک به گرما در هنگام هدایت صدای توییت استفاده کنند.

 

صدای توییت را بخاطر بسپار

هنگام خرید اسپیکر ، به راحتی می توانید مشخصات فنی را کنترل کنید، انتقال قدرت، پاسخ فرکانس و موارد مشابه. این اعداد مهم هستند ، اما به یاد داشته باشید که صدای تیوتر چگونه آن را پخش می‌کند و از چه چیزی ساخته شده است چون تأثیر بزرگی در نحوه صدای موسیقی شما هنگام روشن کردن سیستم صوتی خواهد داشت.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 74 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 19 سپتامبر 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.