ترفند های وبمستری دوست دارید درآمد اینترنتی داشته باشید؟ این مقاله را بخوانید! - سایت سنگان

به عصر دیجیتال خوش آمدید! روزگاری که برای ارتزاق و کسب درآمد، هیچ لزومی به انجام کارهای رایج و مرسوم گذشته نیست. زمانی که کسب درامد اینترنتی ممکن شده است!

از ابتدای خلقت بشر، انسان‌ها برای کسب روزی و غذا باید از محیط امن‌شان خارج می‌شدند. انسان‌های نخستین باید از غار بیرون می‌آمدند و انسان‌هایکسب درآمد از اینترنت مدرن از خانه‌های امروزی‌شان! انسان‌های نخستین باید پا به حیات وحش می‌گذاشتند و انسان‌های مدرن باید به ادارات و مغازه‌های خود بروند.  اینترنت برای اولین بار در تاریخ بشریت، کاری کرد که برای کسب درآمد نیازی به خارج شدن از خانه نباشد!  یک تغییر بسیار بزرگ در شیوه زندگانی انسان‌ها، از ابتدای آفرینش تا به حال!

حداقل نیاز برای داشتن درآمد اینترنتی یک خط تلفن و یک دستگاه کامپیوتر یا حتی گوشی موبایل است. شما هم دوست دارید کسب درآمد اینترنتی را تجربه کنید؟

در  این مقاله، ۱۱ روش کارامد و شُدنی را یادتان می‌دهیم. تا کسب درآمد از اینترنت، فقط ۲۰ دقیقه (یعنی زمانی که برای خواندن این مقاله می‌گذارید)، فاصله دارید. با ما همراه باشید.

۱۱ راه کسب درآمد از اینترنت

برای اینکه بتوانید از اینترنت درآمد داشته باشید، لزوماً نیازی به تخصص نیست؛ اما خب  قطعاً با داشتن تخصص، هم کارهای متنوع‌تری برای انجام دادن وجود دارد و هم پای پول بیشتری در میان است! 

پس برخی از روش‌هایی که قصد معرفی آن‌ها را داریم، نیازمند تخصص هستند و برخی دیگر این‌طور نیستند. برخی روش‌ها هم برای هر دو حالت متخصص و غیرمتخصص پول‌ساز هستند، مثل فعالیت در شبکه‌های اجتماعی! زیاد اسیر حاشیه نشویم و سراغ اصل مطلب برویم:

۱) فعالیت در شبکه‌های اجتماعی

تا همین چند وقت پیش کسی فکرش را هم نمی‌کرد که بتوان از شبکه‌های اجتماعی پول درآورد. هنوز هم درک این موضوع برای بسیار از افراد مسن‌تر جامعه سخت است؛ اما حقیقت چیز دیگری است. افراد بسیاری از شبکه‌های اجتماعی و در صدر آن‌ها اینستاگرام و تلگرام، درآمدهای بعضاً میلیاردی دارند!!

شبکه‌های اجتماعی مختلفی در بستر اینترنت وجود دارند؛ اما در ایران به خاطر مشکلات داخلی و خارجی محدود هستیم به دو گزینه اینستاگرام و تلگرام. البته تلگرام هم چند سالی است که فیلتر شده و دیگر رونق گذشته را ندارد؛ اما همچنان جزو پیام‌رسان/شبکه‌های اجتماعی محبوب در میان ایرانیان محسوب می‌شود. اگر اجازه دهید این دو شبکه و راه‌های کسب درآمد از آن‌ها را به‌صورت جداگانه بررسی کنیم.

کسب درآمد اینترنتی از شبکه های اجتماعی

اینستاگرام: جایی برای پول درآوردن به روش‌های مختلف

شاید کسی فکرش را هم نمی‌کرد که روزی اینستاگرام به مرحله کنونی برسد؛ اما حالا ۱۱ سال پس از عرضه، اینستاگرام نه‌تنها یک غول مطرح در دنیای تکنولوژی است، بلکه منبع درآمد افراد بسیاری است. حتی مقامات کشور هم این موضوع را مطرح کردند!

 اینستاگرام هم برای متخصص‌ها منبع درآمد خوبی است و هم برای کسانی که هیچ دانش خاصی ندارند . احتمالاً می‌دانید که پردرآمدترین افراد این شبکه اجتماعی که درآمد ماهانه آن‌ها به میلیارد هم می‌رسد، واینرها هستند! افرادی که با ساخت محتوای – معمولاً ویدیویی – خنده‌دار، تعداد زیادی فالوئر به دست آورده‌اند و به واسطه همین فالوئرها، برندها و افراد زیادی برای تبلیغات سراغ آن‌ها می‌روند. در کنار درآمد ناشی از تبلیغ، بیشتر ویدیوهای واینرها توسط یک یا چند اسپانسر حمایت مالی می‌شوند.

نوع دیگر کسب درآمد از اینستاگرام، فروش محصول است. فرقی نمی‌کند در خانه‌تان محصولات دست‌ساز درست می‌کنید یا یک فروشگاه فیزیکی دارید! در هر دو صورت اینستاگرام بستری است که برای فروش بیشتر، کمک بسیار زیادی به شما می‌کند. البته این باید این موضوع را در نظر داشته باشید که اینستاگرام مناسب فروش محصولاتی است که مستقیماً به مصرف‌کننده مربوط باشند؛ یعنی این شبکه اجتماعی به کار کسب‌و‌کارهای B2B نمی‌آید.

شکل دیگر کسب درآمد از اینستاگرام مربوط به متخصصان است. نوع تخصص زیاد اهمیتی ندارد. فرد متخصص با تولید محتوای مرتبط به حوزه کاری‌اش هم می‌تواند دوره‌های آموزشی بفروشد و هم می‌تواند با تقویت برند شخصی خود، به شکل غیر مستقیم درآمد داشته باشد.

تلگرام: پیام‌رسانی که تبدیل به یک شبکه اجتماعی شد

چند سال قبل تلگرام فیلتر شد و در همان زمان بسیاری از کسب‌و‌کارهای موجود روی این پلتفرم زمین خوردند! گرچه در ابتدای کار بسیاری از هم‌وطنان قید این شبکه اجتماعی و پیام‌رسان را زدند، اما نبود جایگزینی مناسب باعث شد که رفته رفته، افراد بسیاری مجدداً به تلگرام بازگردند. در هر صورت تلگرام هنوز رونق دوران قبل از فیلتر را ندارد، اما قطعاً یکی از منابع مهم کسب درآمد از اینترنت برای ما ایرانی‌ها محسوب می‌شود.

کلیت کسب درآمد از تلگرام مثل اینستاگرام است. این پلتفرم که ذاتاً یک پیام‌رسان است، با معرفی قابلیت کانال هم‌زمان به یک شبکه اجتماعی تبدیل شد. اگرچه برخی از واینرها در تلگرام فعالیت هم دارند، اما خوب میزان درآمد آن‌ها از این شبکه اجتماعی و پیام‌رسان، بسیار کم‌تر از میزان درآمدشان از اینستاگرام است.

 اگر محصولی برای فروش دارد، یکی از مسیرهای ارتباطی‌تان با مشتری می‌تواند کانالی در تلگرام باشد که عکس محصولات و قیمت‌ها را در آن قرار می‌دهید. 

همچنین تبلیغات در این پلتفرم هم سود خوبی را روانه حساب دارندگان کانال‌ها می‌کند.

? با اینکه هم تلگرام و هم اینستاگرام گزینه‌های خوبی برای فروش محصولات به حساب می‌آیند، اما برای داشتن یک فروشگاه اینترنتی لزوماً محدود به این دو پلتفرم نیستید.

۲) ساخت فروشگاه اینترنتی

آیکون فروشگاه اینترنتیاحتمالاً وقتی اسم فروشگاه اینترنتی به گوش‌تان می‌خورد یاد دیجی‌کالا می‌افتید. دو نکته را در ذهن‌تان داشته باشید:

  • رسیدن به موقعیت فعلی دیجی‌کالا کار راحتی نیست.
  • هیچ‌چیز غیرممکن نیست!

همان‌طور که هنگام توضیح اینستاگرام گفتیم، داشتن فروشگاه اینترنتی هم برای کسب‌و‌کارهای خانگی و هم برای کسب‌و‌کارهایی که موقعیت فیزیکی دارند (مثل یک مغازه فروش لوازم خانگی) مفید است. در این قسمت منظورمان مشخصاً داشتن یک سایت به عنوان فروشگاه است.

سایت فروشگاهی

در اصل اگر بخواهیم اصولی به موضوع نگاه کنیم، داشتن فروشگاه اینترنتی در شبکه‌های اجتماعی، بدون داشتن سایت درست نیست! اما خب از آنجایی که داشتن سایت هزینه دارد، شاید بعضی‌ها سراغ سایت نروند و به اینستاگرام و بعضاً تلگرام بسنده کنند.

در کل داشتن یک سایت فروشگاهی، زمان و پول بیشتری می‌طلبد. باید مراقب همه‌چیز باشید و نهایت تلاش‌تان را بکنید تا علاوه بر جذب ورودی و بازدیدکننده، بتوانید آن‌ها را به خریدار تبدیل کنید. تمام پروسه‌های این فرایند اعم از سئو، تولید محتوا، UI، UX و … نیازمند مهارت‌های خاص مربوط به خود هستند. البته فراموش نکنید که در ازای این تلاش زیاد، درآمد بیشتری هم خواهید داشت.

اگر هیچ‌گونه آشنایی با این مباحث ندارید و به هر دلیلی تمایل ندارید سراغ یادگیری آن‌ها بروید، بهتر است از متخصصان این زمینه‌ها کمک بگیرید که خب بازهم هزینه می‌طلبد. البته یک راه فرار وجود دارد که شما را از پرداخت این هزینه‌ها معاف می‌کند.

استفاده از خدمات سایت‌سازها

برای داشتن یک سایت فروشگاهی، می‌توانید از خدمات سایت‌سازها مثل سایت‌ساز سایت سنگان استفاده کنید که کار را بسیار راحت می‌کنند!

ساختن سایت با استفاده سایت‌ساز، کار را راحت‌تر از همیشه می‌کند.  بدون اینکه هیچ نیازی به دانستن حداقل موارد مربوط به کدنویسی داشته باشید، می‌توانید در مدت‌زمانی بسیاری کوتاه، سایت‌تان را بالا بیاورید و از آن استفاده کنید. 

اگر با خودتان فکر می‌کنید که مگر من سر گنج نشسته‌ام و هیچ‌جوره قانع نمی‌شوید که چنین هزینه‌هایی را پراخت کنید، راه دیگری هم وجود دارد.

یک نکتۀ مهم: حتی اگر در اینستاگرام هم محصول می‌فروشید، بهتر است یک سایت ساده برای خودتان دست‌وپا کنید. چرا؟! چون هم از خطرات فیلترینگ در امان می‌مانید و هم کار خزید محصول را برای مشتریان‌تان خیلی خیلی راحت می‌کنید. یادتان نرود که:

تجربه کاربری بهتر = مشتری بیشتر

۳) استفاده از مارکت‌پلیس‌ها

آیکون مارکت پلیستا به حال از جمعه‌بازار دیدن کرده‌اید؟ دوشنبه‌بازار چطور؟ البته ماهیت یکی است. شهرداری فضایی را با غرفه‌های مختلف درست می‌کند و این غرفه‌ها را متقاضیان اجاره می‌دهد. مثلاً اگر نقاش باشید و بخواهید تابلوهای‌تان را در معرض دید دیگران قرار دهید، می‌توانید غرفه‌ای را در این بازارها اجاره کنید و از آن برای فروش محصولات‌تان استفاده کنید. مارکت‌پلیس‌ها (MarketPlace) نیز از همین سازوکار پیروی می‌کنند.

برخی از سایت‌های فروشگاهی بزرگ مثل دیجی‌کالا، پلتفرم‌شان را در اختیار فروشندگان مختلف قرار می‌دهند تا آن‌ها محصولات‌شان را از طریق سایت‌ آن‌ها به فروش برسانند.  

با استفاده از مارکت پلیس دیگر نیازی نیست که نگران سئو، طراحی سایت، خلق تجربه کاربری مناسب و … باشید 

. تمام این کارها توسط سایت میزبان انجام می‌شود و شما فقط باید محصول‌تان را به بهترین شکل روی سایت معرفی کنید و درصدی از فروش را به میزبان بدهید.

اگر محصولی برای فروش ندارید، می‌توانید شریک سایت‌های فروشگاهی باشید!

۴) مشارکت در فروش (Affiliate Marketing)

آیکون مشارکت در فروشبرای معرفی این روش کسب درآمد از اینترنت، قصد داریم سیستم مشارکت در فروش یا Affiliate Marketing ایران‌سرور را معرفی کنیم.

اصلی‌ترین محصولات ما هاست و دامنه است. مقاله هاست چیست و دامنه چیست را بخوانید تا اگر احیاناً با این دو مفهوم آشنایی ندارید، اطلاعات لازم را در این زمینه کسب کنید.

اگر قصد کسب درآمد اینترنتی داشته باشید، می‌توانید محصولات ما را به کسانی که قصد خرید دارند معرفی کنید. در نهایت اگر فرد معرفی شده از جانب شما تبدیل به مشتری شود، به میزان خریدی که انجام شده است، کمیسیون یا پورسانت دریافت می‌کنید.

فعالیت‌تان برای جذب مشتری می‌تواند در شبکه‌های اجتماعی باشد. حتی می‌توانید یک سایت درست کنید و با گرفتن رتبه بالا در موتورهای جست‌و‌جو مثل گوگل، خریدار احتمالی را به سایت ما هدایت کنید. به صفحه همکاری در فروش سایت ما بروید تا از میزان کمیسیونها و درآمدی که می‌توانید کسب کنید آگاه شوید.

اگر بخواهیم خیلی خلاصه بگوییم،  مشارکت در فروش یعنی معرفی مشتری به شرکت‌ها و برندهایی که محصول یا خدمتی برای عرضه دارند و دریافت کمیسیون! 

کسب درآمد اینترنتی از روش مشارکت در فروش

اما واژه‌ای وجود دارد که طی چند سال گذشته بسیار سر زبان‌ها افتاده:

۵) فریلنسری

آیکون فریلنسری برای این‌که بتوانید از طریق فریلنسری درآمد اینترنتی داشته باشید، حتماً باید یک تخصص هم داشته باشید.  تولید محتوا، طراحی، برنامه‌نویسی، ساخت و تدوین ویدیو و … مهارت‌هایی هستند که با استفاده از آن‌ها می‌توانید از این طریق کسب درآمد کنید. اگر تازه به جرگه فریلنسرها پیوسته‌اید، مقاله وبلاگ ما با عنوان راهنمای کامل برای فریلنسرهای تازه‌کار را بخوانید.

سازوکار فریلنسری به این شکل است که کارفرمایی به مهارت شما نیاز دارد و از شما می‌خواهد تا کاری را برای او انجام دهید. در این حالت شما جزو مجموعه آن کارفرما به حساب نمی‌آیید و فقط در رابطه با پروژه‌ای که مسئولیت آن را پذیرفته‌اید تعهد دارید. بنابراین نیازی به حضور در محل کار نیست و به راحتی از خانه می‌توانید کار را انجام دهید و خروجی را برای کارفرما ارسال کنید. در نهایت هم بر اساس توافقاتی که داشته‌اید دستمزد خود را دریافت می‌کنید.

برای دریافت پروژه می‌توانید به سایت‌هایی مثل پونیشا و پارس فریلنسر مراجعه کنید. سپس با ساخت پروفایل در این سایت‌ها، از کارفرماهایی که نیازمند مهارت شما هستند پروژه دریافت کنید.

همچنین خوب است بدانید که کسب درآمد اینترنتی از سایت‌های خارجی با کمک فریلنسری ممکن می‌شود!

پروژه خارجی و دستمزد دلاری

یکی از جذاب‌ترین موضوعات راجع به کسب درآمد فریلنسری این است که می‌توانید به واسطه سایت‌های خارجی مربوط به این کار، از کارفرمای خارجی پروژه بگیرید و درآمد دلاری داشته باشید!

بنا به ادعای سایت معتبر TechRadar، یکی از بهترین سایت‌های بین‌المللی ارائه خدمات فریلنسری Toptal است. می‌توانید با مراجعه به این سایت و ساخت پروفایل، پروژه‌های بین‌المللی دریافت کنید و خب نیازی به گفتن نیست که دستمزدتان با دلار محاسبه می‌شود.

تفاوت دورکاری و فریلنسری

فریلنسری و دورکاری با هم فرق دارند. ممکن است شما کارمند مجموعه‌ای باشید و بنا به دلایلی نیازی به حضورتان در محل کار نباشد؛ اما فریلنسری به معنای انجام کار به‌صورت پروژه‌ای است. ممکن است فقط یک پروژه از یک کارفرما دست‌تان باشد و ممکن است چندین پروژه مختلف از کارفرماهای مختلف را بر عهده داشته باشید.

اگر تخصص دارید، مطمئن باشید افراد بسیاری هستند که می‌خواهند مثل شما متخصص شوند.

۶) آموزش

آیکون آموزشخیاطی بلدید؟ آشپز قهاری هستید؟ طوری کد می‌نویسید که همگان انگشت‌به‌دهان می‌مانند؟  می‌توانید با آموزش مهارتی که دارید، درآمد اینترنتی داشته باشید. 

خیلی فرق نمی‌کند که تخصص‌تان چیست. به هر حال برای هر مهارتی متقاضیانی وجود دارند که دنبال یادگیری هستند. به آن‌ها آموزش دهید و کیف‌پول‌تان را پر کنید. میزان درآمد ناشی از آموزش، رابطه مستقیم با پرسونال برندتان دارد. اینکه چقدر در حیطه خودتان شناخته‌شده هستید.

البته اگر ناشناس هستید نباید دلسرد شوید. شروع کنید و در طی مسیر برای خود شهرتی دست‌و‌پا کنید. همان‌طور که گفتیم آموزش می‌تواند از طریق شبکه‌های اجتماعی انجام شود. افراد زیادی هستند که در اینستاگرام و تلگرام، صفحه یا کانال VIP دارند که برای دریافت محتوای آن‌ها حق اشتراک می‌گیرند.

همچنین می‌توانید سایت شخصی خود را داشته باشید؛ اما یکی از راه‌های کسب درآمد به کمک آموزش، از طریق برگزاری وبینار است.

وبینار: کلاس آنلاین

وبینار یعنی سمیناری که در بستر اینترنت برگزار می‌شود! سمینار نیاز به یک فضای فیزیکی دارد تا شرکت‌کنندگان در آن حاضر شوند و برگزار‌کننده در مقابل آن‌ها دانسته‌هایش را ارائه دهد. خب نیاز به این فضای فیزیکی در وبینار از بین می‌رود و همه‌چیز روی اینترنت قرار می‌گیرد. در ضمن یکی از رایج‌ترین روش‌های کسب درآمد از اینترنت و مشخصاً آموزش، برگزاری وبینار است.

پلتفرم‌هایی مثل ایسمینار و ایوند برای این منظور طراحی شده‌اند. می‌توانید با ساخت حساب کاربری در این سایت‌ها، تمام امکانات لازم برای برگزاری یک وبینار را دریافت کنید. سپس با فروش بلیط به متقاضیانی که می‌خواهند مهارت شما را یاد بگیرند، پول به جیب بزنید.

کسب درآمد از اینترنت به روش آموزش

۷) تولید محتوا، به شکل‌های مختلف

آیکون محتوامحتوا تعریف‌های بسیار گسترده و گوناگونی دارد، ما هم نمی‌خواهیم با پرداختن به این تعاریف ذهن‌تان را درگیر کنیم. فقط همین‌قدر بدانید که چهار فرمت اصلی محتوا متن، صوت، ویدیو و عکس هستند! نکته قابل ذکر اینکه می‌توانید با تولید هر چهار نوع، درآمد اینترنتی داشته باشید. در ادامه چگونگی این کسب درآمد را به شما توضیح خواهیم داد.

وبلاگ‌نویسی: وقتی نوشته‌ها کارساز می‌شوند

اصلی‌ترین شکل محتوا متن است. پس هیچ‌وقت قدرت کلمات را دست کم نگیرید. حتی وقتی با تمام وجودتان دنبال پول درآوردن هستید. برخی از وبلاگ‌ها ثابت کرده‌اند که برای جذب مخاطب لزوماً نیازی به داشتن تخصص نیست. البته که باید قلم جذابی داشته باشید. توقع ژول ورن بودن از خودتان نداشته باشید، همان‌قدر که می‌توانید خوب باشید و همیشه سعی کنید بهتر شوید.

طبق معمول داشتن تخصص کارتان را برای پول درآوردن راحت می‌کند. مثلاً اگر به نجوم و ستاره‌شناسی علاقه داشته باشید و در این زمینه مطلب بنویسید، هم می‌توانید به شکل مستقیم و هم به شکل غیرمستقیم درآمد کسب کنید.

شکل غیرمستقیم همان برندسازی شخصی است؛ یعنی  وقتی مطالبی راجع به ستاره‌ها بنویسید، در ذهن دیگران به‌عنوان یک اخترشناس یاد می‌شوید. همین موضوع می‌تواند به شکل‌های گوناگون در آینده دور و نزدیک برای‌تان درآمد ایجاد کند.  وقتی به یک برند شخصی خوب تبدیل شوید، می‌توانید پروژه بگیرید و برای سایت‌ها نویسندگی کنید.

کسب درآمد به شکل مستقیم هم تبلیغات در سایت است. بنرهایی که دور و اطراف سایت‌تان قرار می‌گیرند و هرکدام برندی را معرفی می‌کنند. اگر در مورد میزان درآمد ناشی از تبلیغات سوال دارید، باید بگوییم که پای مبلغ درشتی در میان است.

یوتیوب: دلارها منتظر ورود به حساب شما هستند

محتوای ویدیویی، یکی از رایج‌ترین انواع محتوا است که در سال‌های اخیر مورد اقبال بیشتری هم قرار گرفته. یکی از بهترین راه‌های کسب درآمد از اینترنت، شبکه اجتماعی ویدئومحور یوتیوب است. درآمدزایی در یوتیوب هم می‌تواند از طریق گرفتن اسپانسر برای ویدیوها باشد و هم از طریق گرفتن حق پخش تبلیغات توسط این شبکه اجتماعی شناخته‌شده!

مطابق معمول اگر مهارت خاصی بلد باشید کارتان جلوتر است؛ اما همه یوتیوبرهای صاحب‌نام، لزوماً متخصص نیستند. فقط کافی است ویدیوهایی که در کانال‌تان قرار می‌دهید، بیننده زیادی داشته باشد. البته رسیدن به مرحله دلار گرفتن از یوتیوب و جذب اسپانسر، کمی زمان می‌برد و باید صبور باشید تا به نتیجه برسید.

کسب درآمد اینترنتی از سایتهای خارجی

نکته: نوع دیگری از محتواهای ویدئویی هم استریم است. استریم یعنی شما آنلاین می‌شوید و همزمان که محتوا را تولید می‌کنید آن را تحویل مخاطبان می‌دهید. مثلاً وقتی در حال بازی ویدئویی هستید، لحظات‌تان را با دیگران به اشتراک می‌گذارید. برای آشنایی بیشتر با استریم، مقاله چگونه استریمر شویم را بخوانید.

پادکست: حنجره‌های پول‌ساز

شاید فکر کنید که محتوای صوتی به چه دردی می‌خورد؟ هروقت که به موسیقی دلخواه‌تان گوش می‌کنید، خودتان پاسخ این سوال را می‌دهید. جدا از موزیک که نوعی محتوای صوتی است، پادکست‌ها هم این روزها حسابی محبوب شده‌اند.

سایت Convince and Convert در مقاله‌ای با عنوان Podcasts Statistics for 2020 ادعا کرده که طی سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۰، تعداد شنوندگان پادکست در کشور آمریکا ۳۷.۵ درصد افزایش داشته است.

گرچه در مورد شنوندگان ایرانی پادکست آمار دقیقی در دست نیست، اما می‌توانیم آمار آمریکا را به کل شنوندگان در سرتاسر دنیا تعمیم دهیم و یک تصویر کلی بسازیم.

 پادکست‌ها وقتی رشد می‌کنند، اسپانسرها سراغ آن‌ها می‌آیند و جریان پول ایجاد می‌شود. 

در ضمن همان‌طور که پلتفرم یوتیوب به یوتیوبرها بابت حق اشتراک تبلیغات پول پرداخت می‌کند، بسیاری از پلتفرم‌های محتوای صوتی مثل CastBox و Spotify هم چنین خدمتی را ارائه می‌کنند؛ یعنی به زبان ساده، می‌توانید از انتشار پادکست درآمد دلاری هم داشته باشید.

عکاسی: در ایران شاید چندی دیگر

سایت‌های بسیاری وجود دارند که عکاس‌ها می‌توانند عکس‌های‌شان را برای فروش در آن قرار دهند؛ اما از آنجایی که در کشور ما قانون کپی‌رایت وجود ندارد، تقریباً امکان کسب درآمد از این طریق وجود ندارد.

البته اگر قصد کسب درآمد اینترنتی از سایتهای خارجی را داشته باشید، درآمد خوبی به دلار در انتظار شما است.

۸) بازی کردن‌تان را استریم کنید

آیکون بازی کردنقبل‌تر هم اشاره کردیم؛ خیلی‌ها هستند که بازی کردن‌شان را آنلاین به نمایش می‌گذارند و پول‌های درشت به جیب می‌زنند. به این کار اصطلاحاً گیم استریم می‌گویند. اگر می‌خواهید معنای این مفهوم را بدانید، مقاله استریم چیست را بخوانید.

 روند کار به این صورت است که گیمر پشت دستگاهش می‌نشیند و همزمان تصویر خود و صفحه نمایشش را با دیگران به اشتراک می‌گذارد. او هرچقدر بتواند بیننده بیشتری جذب کند، متقابلاً درآمد بهتری از این راه خواهد داشت. 

گیم استریم هم از طریق پلتفرم‌هایی  که بازی روی آن به نمایش گذاشته می‌شود – مثل Twitch – درآمد دارد (همان سیستم حق پخش تبلیغات)، هم از طریق توکن‌هایی که بیننده‌ها در اختیار گیمر می‌گذارند و صد البته هم از طریق جذب اسپانسر!

الحق که دنیای عجیبی است!

کمیک کسب درآمد اینترنتی از طریق بازی کردن

از دیگر راه‌های پرسود کسب درآمد اینترنتی، ورود به دنیای دیجیتال مارکتینگ است!

۹) کسب مهارت‌های مربوط به دیجیتال مارکتینگ

آیکون دیجیتال مارکتینگتا به این جا دیدید که چقدر دنیای دیجیتال فراگیر شده است!  همه کسب‌وکارها و زیرساخت‌ها در حال ورود به اینترنت هستند و انجام این کار نیازمند علم دیجیتال مارکتینگ است . به همین خاطر می‌توان گفت بلد بودن هرکدام از این مهارت‌های مربوط به این دانش، درآمد آنلاین شما را تضمین خواهند کرد. حالا بیایید به‌صورت جداگانه چند مهارت اصلی دیجیتال مارکتینگ را بررسی کنیم.

تنظیم استراتژی و تولید محتوا

می‌توان گفت محتوا هسته تمام فعالیت‌های دیجیتال مارکتینگ است. فرقی نمی‌کند از فعالیت‌های دیجیتال‌تان چه هدفی دارید، در هر صورت به محتوا نیاز پیدا می‌کنید؛ اما در این بخش مشخصاً منظورمان محتوایی است که منجر به جذب مخاطب بیشتر شود.

 اینکه چه محتوایی و با چه موضوعی تهیه شود. مهم‌تر از آن، اینکه این محتوا در چه زمانی و در کدامیک از کانال‌های ارتباطی منتشر شود. پس از آن تحلیل موفقیت یا عدم موفقیت محتوا و … همه از وظایف استراتژیست محتوا هستند. 

شما با گرفتن پروژه و تولید محتوا یا تدوین استراتژی می‌توانید درامد اینترنتی داشته باشید.

متخصص بهینه‌سازی موتورهای جست‌و‌جو (سئو)

یکی از مهم‌ترین تخصص‌ها در دنیای دیجیتال، بهینه‌سازی سایت برای گرفتن رتبه‌های برتر موتورهای جست‌و‌جو است. به این کار سئو هم می‌گویند. می‌توانید مقاله سئو چیست را بخوانید تا اطلاعات کاملی در این زمینه کسب کنید.

داشتن این مهارت، پول خوبی را – در صورت خوب بودن کار – به صورت آنلاین روانه حساب‌تان می‌کند.

طراحی سایت

گرچه شبکه‌های اجتماعی جای خود را هر روز محکم‌تر از روز قبل می‌کنند، اما هنوز هم برندهای کوچک و بزرگ از سایت به‌عنوان مقر فرماندهی خود در دنیای دیجیتال استفاده می‌کنند. بگذارید این‌طور بگوییم: داشتن یک کسب‌و‌کار موفق دیجیتال، بدون داشتن سایت مثل یادگاری نوشتن روی یخ است. اگر هوا گرم شود …!

به همین خاطر، طراحان سایت از جمله افرادی هستند که می‌توانند از درآمد اینترنتی خوبی بهره‌مند شوند.

متخصص شبکه‌های اجتماعی

اگر یادتان باشد، از شبکه‌های اجتماعی به‌عنوان یک کانال موثر در کسب درامد اینترنتی یاد کردیم. بسیاری از کسب‌و‌کارهای کوچک و بزرگ، برای مدیریت مسائل مربوط به شبکه‌های اجتماعی نیاز به فردی دارند که با انواع متخلف این فضا آشنایی کامل داشته باشد.

متخصص شبکه اجتماعی باید بداند در چه زمانی بیشترین فعالیت را داشته باشد. پست‌ها را آپلود کند، با مشتریان برند تعامل داشته باشد و ….

متخصص شبکه های اجتماعی

تحلیلگر داده

بزرگ‌ترین تفاوت بازاریابی دیجیتال با بازاریابی سنتی، امکان اندازه‌گیری دقیق پارامترها و تحلیل آن‌ها است. به این ترتیب می‌توان با اصلاح اشتباهات قبلی، روش بهتری را اتخاذ کرد که نتیجه بهتری هم به دنبال دارد.

یکی از مهم‌ترین مهارت‌های دانش دیجیتال مارکتینگ، توانایی تحلیل داده‌های کوچک و بزرگ است. همچنین این مهارت، یکی از بهترین راه‌ها برای داشتن درامد از اینترنت به حساب می‌آید.

ساخت اپلیکیشن

طی دهه اخیر میلادی، تلفن‌های همراه هوشمند یا به زبان ساده‌تر Smart Phones، به طرز چشم‌گیری رشد کرده‌اند. به دنبال رشد این نوع از موبایل‌ها، نیاز به اپلیکیشن‌های مختلف بیشتر از همیشه احساس می‌شود. به همین خاطر داشتن مهارت ساخت اپلیکیشن یکی دیگر از راه های کسب درآمد از طریق اینترنت محسوب می‌شود.

در کنار مهارت‌های مختلف دیجیتال مارکتینگ، انجام معامله در بازارهای سرمایه هم می‌تواند از روش‌های پرسود کسب درآمد اینترنتی مطمئن باشد.

۱۰) ترید کردن

آیکون ترید کردنترید کردن در بازارهای سرمایه، شغل و مهارت جدیدی نیست! اما طی سالیان اخیر و با نفوذ و همه‌گیری اینترنت، به یکی از پول‌سازترین مهارت‌هایی که درآمد اینترنتی را تضمین می‌کنند تبدیل شده است!

 این شکل از کسب درامد اینترنتی، فقط و فقط با داشتن مهارت و دانش کافی ممکن است؛ یعنی اگر تخصص ندارید اکیداً دور آن را خط بکشید. در غیر این صورت سرمایه‌تان را هم از دست خواهید داد. 

در طرف مقابل اگر سراغ یادگیری مهارت انجام این کار بروید و معامله کردن را یاد بگیرید، جیب بسیار پر پولی در انتظار شما خواهد بود. مخصوصاً این روزها که ارزهای دیجیتال زیادی وارد بازار شده‌اند و فرصت بسیار مناسبی برای تریدرها فراهم کرده‌اند.

اما اگر هیچ تخصص خاصی ندارید و دوست ندارید هیچ مهارتی هم یاد بگیرید، بخش بعدی به درد افرادی مشابه شما می‌خورد

۱۱) کلیک کردن

آیکون کلیک کردنکسب درآمد اینترنتی با کلیک کردن هم ممکن است! بله شاید باورتان نشود، اما حقیقت دارد. برای این روش‌ باید به یک سایت PTC یا Paid To Click بروید. البته جایی برای نگرانی وجود ندارد. این روش در تمام دنیا مرسوم است و افراد بسیاری از آن استفاده می‌کنند.

سازوکار کلیک کردن و کسب درآمد اینترنت به این شکل است که سایت PTC تبلیغاتی را به شما نمایش می‌دهد و به ازای تماشای هر تبلیغ، مبلغ اندکی را به حساب‌تان واریز می‌کند (در حد یک الی دو سنت!) اما با توجه به ارزش پایین پول ملی ما، بسیاری از این طریق درآمد دلاری به دست می‌آورند و خب راضی هم هستند!

یک نکته مهم اینکه برای تماشای تبلیغات محدودیت دارید! مثلاً روزانه نهایتاً مجاز به تماشای ۱۰ تبلیغ هستید. اگر می‌خواهید محدودیتی وجود نداشته باشد، باید حق اشتراک آن سایت را تهیه کنید.

کسب درامد اینترنتی از طریق کلیک کردن

نکته: به این تبلیغات کلیکی می‌گویند، چراکه هدف اصلی، ورود شما به سایت تبلیغ‌کنندگان و ایجاد ترافیک برای آن‌ها پس از کلیک کردن است.

حرف آخر

همان‌طور که دیدید (البته بهتر است بگوییم خواندید)،  داشتن تخصص برابر است با درآمد بیشتر! اغلب روش‌های کسب درآمد اینترنتی که نیازی به تخصص ندارند، دارای پشتوانه مطلوبی هم نیستند! 

به همین خاطر توصیه می‌کنیم ابتدا سراغ یادگیری یک یا چند مهارت بروید! به این ترتیب می‌توانید پول بیشتری به دست آورید و صد البته که امنیت شغلی بهتری هم دارید.

اگر اجازه دهید، یکبار دیگر به روش مشارکت در فروش سایت سنگان هم اشاره کنیم. حتماً به صفحه مربوطه سر بزنید و چگونگی سازوکار سایت ما را بررسی کنید.

در آخر ضمن تشکر  بابت زمان ارزشمندتان که صرف این خواندن این مطلب شده است، از شما می‌خواهیم این مقاله را با دوستان‌تان هم به اشتراک بگذارید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 207 views بار دسته بندی : آموزش تاريخ : 20 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.