ترفند های وبمستری نگاه آماری به سئو: اهمیت سئو در دیجیتال مارکتینگ - سایت سنگان

نگاه آماری به سئو: اهمیت سئو در دیجیتال مارکتینگ

برخی مواقع صحبتی میان مدیران بازاریابی شرکت ها رد و بدل می شود که اولویت اصلی مارکتینگ آنلاین خود را روی تبلیغات صرف می کنند و سئو را در جایگاه های بعدی اهمیت قرار می دهند. در این مقاله به بررسی آماری سئو و اهمیت آن در استراتژی های دیجیتال مارکتینگ می پردازیم.

آمار های جالب کلی در مورد سئو

بهینه سازی موتور جستجو (Search engine optimization) برای کسب رتبه بهتر صفحات سایت یا پست های وبلاگ و دیده شدن آنها هنگام سرچ کاربران، استفاده می شود. سئو، یکی از بهترین روش های دیجیتال مارکتینگ است که رقابت زیادی در آن وجود دارد و نمی توان آن را با سایر روش های تبلیغاتی مقایسه کرد. وقتی شخصی خدمات و محصولات شما را جستجو می کند، مطمئناً هدف مشخصی دارد، پس با بهینه سازی سایت برای موتور جستجو، می توانید مخاطبان جامعه هدف خود را به طور مشخص، جذب کنید.

تمامی آمار های درج شده در این مقاله با ذکر منبع صورت گرفته است که در صورت نیاز به مطالعه و مشاهده نتایج این وبسایت ها بپردازید.

  1. بر اساس آمار وبسایت backlinko گوگل بیش از ۲۰۰ فاکتور را برای رتبه بندی صفحات استفاده می کند اما همه این فاکتور های بر اساس EAT استوار است.
  2. گوگل در حال حاضر در حدود ۹۰ درصد ترافیک کل موتور های جستجو را در اختیار دارد. (Statista)
  3. نتیجه شماره ۱ در گوگل تقریباً ۳۲ درصد از کل کلیک ها را دریافت می کند (Backlinko)
  4. بر اساس نظرسنجی مجله موتور های جستجو (SEJ) بیش از ۴۹ درصد بازاریابان انجام سئو را بهترین کانال بازاریابی با نرخ بازگشت سرمایه بالا می دانند.
  5. نتایج جستجوی ارگانیک که در صفحه ۱ گوگل رتبه بندی می شوند به طور متوسط ​​حاوی ۱۴۴۷ کلمه هستند (Backlinko)
  6. بیش از ۵۰ درصد افراد در سراسر دنیا پیش از خرید (آنلاین و حضوری) در گوگل جستجو و تحقیق می کنند. (think with google)
  7. حدود ۶۰ درصد از رتبه های بالا در گوگل بیش از ۳ سال از عمر دامنه آن ها می گذرد. (Ahrefs)
  8. آندری لیپاتسف، استراتژیست ارشد کیفیت جستجو در گوگل، بک لینک، محتوا و الگوریتم RankBrain را به عنوان ۳ عامل اصلی برای نتایج جستجوی گوگل عنوان کرد. (Search Engine Watch)

اگر به مطالعه بیشتر در مورد دلایل اهمیت سئو و حقایق بیشتر در این مورد علاقه مند هستید، پیشنهاد می کنیم مقاله دلایل اهمیت سئو: چرا باید آن را در دیجیتال مارکتینگ جدی بگیریم؟ از وبسایت خبرگزاری تسنیم مطالعه نمایید.

پاسخ به سوالات متداول پیرامون سرچ گوگل

 

پاسخ به سوالات متداول پیرامون سرچ گوگل

  • گوگل در روز میزبان چند جستجوست؟

در حال حاضر تعداد جستجو در گوگل در روز بیش از ۷ میلیارد است که به معنای جستجوی ۸۱ هزار بار در ثانیه است. اگر بخواهیم به تعداد افرادی که در سال از گوگل استفاده می کنند نگاه کنیم، این تعداد در سال ۲۰۲۰ بیش از ۲٫۵۵ تریلیون جستجو می رسد.

  • روزانه چند نفر از گوگل استفاده می کنند؟

به طور متوسط، کاربر معمولی اینترنت ۴ بار در روز در گوگل به جستجو در مورد اطلاعات جدید می پردازد. بر اساس این ارقام، تعداد افرادی که روزانه از جستجوی گوگل استفاده می کنند، تقریباً ۱٫۷ میلیارد نفر تخمین زده شده است.

  • گوگل در مجموع چه میزان صفحه وب را ایندکس کرده است؟

تعداد وب سایت ها در جهان امروز، حدود ۱٫۷۲ میلیارد تخمین زده می شود. در سال ۲۰۲۰، ۵۸ میلیارد صفحه وب ایندکس شده منحصر به فرد در جستجوی گوگل وجود داشت. در سال ۲۰۱۳، گوگل ۳۰ میلیارد صفحه را در فهرست خود گزارش کرد. آمار ها نشان دهنده این است که کرولر های گوگل ماهانه ۱۰۰ میلیارد صفحه را بررسی می کنند.

 

آمار های مربوط به سئو ویدئو

 

آمار های مربوط به سئو ویدئو

  1. تجزیه و تحلیل ۱٫۳ میلیون ویدیو در سایت YouTube نشان داد که تعداد نظرات، میزان بازدید اولیه، تعداد اشتراک‌گذاری و تعداد لایک با رتبه‌بندی بالاتر YouTube ارتباط قوی دارد. (Backlinko)
  2. ویدیوهایی که مشترکین و سابسکرایب های جدید را جذب می‌کنند در YouTube رتبه بالاتری دارند. (Backlinko)
  3. مقالات دارای ویدیو، بک لینک بیشتری کسب می‌کنند و افزایش ۱۵۷ درصدی ترافیک جستجو گوگل را تجربه می کنند.
  4. برخلاف تصور رایج، هیچ ارتباطی بین رتبه‌بندی یوتیوب و توضیحات ویدیویی که کلمات کلیدی بهینه‌سازی دارند، وجود ندارد. (Backlinko)

نگاه آماری به سئو محلی

 

بر کسی پوشیده نیست که گوگل از مجموعه متفاوتی از فاکتورهای رتبه بندی برای نمایش نتایج بصورت محلی استفاده می کند. این آمار نشان می دهد که استراتژی سئو محلی و لوکال چقدر می تواند برای هر کسب و کاری که در حوزه خاصی فعالیت می کند، مهم باشد.

  1. در حدود ۴۶ درصد تمام سرچ های گوگل در جستجوی خدمت یا محصول در یک منطقه خاص است. مانند کافه غرب تهران. (Search Engine Roundtable)
  2. حدود یک چهارم وبسایت های کسب و کار های کوچک محلی حتی H1 ندارند! (Fresh Chalk)
  3. پس از جستجو چیزی در نزدیک گوگل در موبایل، ۷۶ درصد از مردم نهایتا در عرض ۱ روز از کسب و کار بازدید می کنند (Google)
  4. حدود ۲۸ درصد جستجوهای لوکال به خرید از محصولات یا خدمات منجر می شود. (Google)

از اهمیت سئو برای کسب و کار های کوچک به هیچ عنوان غافل نشوید.

نگاهی آماری به سئو موبایل

 

همانطور که احتمالا بدانید، ایندکس گوگل روی بسیاری از وبسایت ها از Desktop به سمت Mobile رفته است. این نباید زیاد حیرت آور باشد: اکثر جستجوهای گوگل اکنون در تلفن های همراه انجام می شود و این روندی است که به این زودی ها تغییر نخواهد کرد.

  1. حدود ۳۰ درصد از تمام جستجوها با گوشی، لوکال و محلی هستند. (think with google)
  2. از نظر آماری، جستجو با تلفن همراه رتبه ۱ گوگل را در اختیار دارد. رتبه های بعدی به ترتیب دسکتاپ و تبلت هستند. (hitwise)
  3. ۵۱ درصد از کاربران گوشی های هوشمند هنگام جستجو در موبایل، یک شرکت یا محصول جدید پیدا کرده اند. (گوگل بلاگ)
  4. ۸۷ درصد کسانی که از اسمارت فون ها استفاده می کنند، برای جستجو در گوگل اقدام می کنند. (Go-Globe)

منبع کلی: backlinko.com/seo-stats  و iranweblife.com/seo/

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 278 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 25 آوریل 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.