ترفند های وبمستری چگونه با افزونه FTP داخل وردپرس فایل آپلود کنیم؟ - سایت سنگان

اگر شما وبمستر هستید و مدیریت یک سایت وردپرسی را برعهده دارید، احتمالا آپلود رسانه‌ها یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های شما است. همانطور که می‌دانید وردپرس یکی از بزرگ‌ترین سیستم‌های مدیریت محتوا در دنیا است و مهم‌ترین علت آن قابلیت‌های نامحدود و شخصی‌سازی است. البته که وردپرس هم مانند هر سیستم دیگری مشکلاتی دارد! تجربه نشان می‌دهد که آپلود و انتقال حجم زیادی از رسانه مشکلات زیادی به همراه دارد. (منظور از رسانه تصویر،  ویدئو، اسناد و موزیک‌های داخل وب‌سایت است. حتی اگر شما به فکر ریدیزاین یا انتقال سایت خود باشید، انتقال این حجم از رسانه کار ساده‌ای نیست.

در این مقاله می‌خواهیم افزونه‌ Media From FTP  را به شما معرفی کنیم که به کمک آن می‌توانید رسانه‌های مختلف را در وردپرس آپلود کنید.

لطفا تا انتها با ما همراه باشید.

آپلود رسانه با استفاده از FTP در هاست

در این مرحله باید رسانه دلخواه خود را با استفاده از FTP و یا اگر حجم آن کمتر بود، به صورت مستقیم داخل هاست آپلود کنید.

آموزش ساخت FTP در دایرکت ادمین 

نکته مهم: هر رسانه‌ای که قصد آپلود آن را داخل هاست دارید، حتما در مسیر wp-contents/uploads قرار بدهید تا ساختار رسانه وردپرس سایت رعایت شود.

 

نصب افزونه Media From FTP

در این مرحله، باید از مخزن وردپرس افزونه Media From FTP رو نصب و فعال کنید.

برای انجام این کار مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. در داشبورد وردپرس، ماوس را برروی گزینه افزونه‌ها نگه دارید و برروی افزودن کلیک کنید، سپس اسم افزونه را نوشته و جست‌وجو کنید.
  2. پس از پیدا کردن افزونه مورد نیاز، آن را نصب و سپس فعال کنید.
حتما بخوانید:  آموزش تنظیمات DNS در WHM

فراخوانی رسانه‌های آپلود شده از طریق افزونه

  1. بعد از فعال شدن افزونه، داخل پیشخوان وردپرس گزینه‌ای به اسم Media From FTP اضافه می‌شود، حالا می‌توانید ماوس را برروی منو افزونه نگهدارید و برروی دکمه جست‌وجو کلیک کنید.

۲٫ بعد از وارد شدن به صفحه مورد نظر، باید آدرس پوشه‌ای که رسانه را آپلود کردید را انتخاب کنید و بعد برروی دکمه بروزرسانی رسانه کلیک کنید.

۳٫ بعد از کلیک برروی دکمه بروزرسانی رسانه، افزونه شروع به تنظیم کردن رسانه‌هایی که داخل آن مسیر انتخابی بودن داخل وردپرس میکنه. سپس می‌توانید از قسمت رسانه‌های وردپرس تمامی موارد آپلود شده را استفاده کنید.

سخن پایانی

سعی کردیم در این مقاله آموزش کار با افزونه Media From FTP را به صورت مرحله به مرحله برای شما توضیح دهیم. پس از کار با آن متوجه خواهید شد که با چه سرعت بیشتر و روش آسان‌تری می‌توانید انواع رسانه را در سایت وردپرسی خود آپلود کنید.

 

امتیاز شما
به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 97 views بار دسته بندی : آموزش تاريخ : 6 مارس 2024 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.