ترفند های وبمستری گزارش فعالیت‌های ایران ‌سرور در کمپین نفس - سایت سنگان

گزارش فعالیت‌های ایران ‌سرور در کمپین نفس

شیوع ویروس کرونا به صورت گسترده آسیب‌های زیادی را برای کسب‌وکارها به همراه آورد. بخش‌های خصوصی و استارت‌آپی که در نخستین سال‌های فعالیت‌شان بودند در آستانه نابودی قرار داشتند. به همین خاطر فعالان بخش خصوصی کمپین نفس را به راه انداختند تا جان تازه‌ای به کسب‌وکارها ببخشد و همگی بتوانند با سلامت از مشکلات بحران کرونا عبور کنند.

تیم سایت سنگان هم در راستای همیاری با فعالان اقتصادی بخش خصوصی و انجام مسئولیت‌های اجتماعی خود در همان روزهای آغازین دوران بحران به کمپین نفس پیوست. در ادامه قصد داریم برخی از فعالیت‌های دوران قرنطینه سایت سنگان را مرورکنیم. با ما همراه باشید.

نقش سایت سنگان در «کمپین نفس» چه بود؟

کمپین نفس ترکیبی از نوآوری، فناوری و سلامت است و پیام آن همدلی بیشتر کسب‌وکارها با یکدیگر برای خروج از بحران ویروس کرونا و تبعاتش می‌باشد. هر کسب‌وکار در جایگاه خودش می‌تواند برای کاهش آسیب‌های همه‌گیری کرونا تلاش کند. همین کوشش‌های ساده می‌توانند باری را از روی دوش استارت‌آپ‌های نوپا و مشاغل آسیب‌دیده بردارند و به ادامه حیات‌شان کمک کنند.

تیم سایت سنگان هم به نوبه خود برای حمایت از اقتصاد داخلی، کسب‌وکارهای نوپا و انجام مسئولیت‌های اجتماعی، خدماتی گوناگونی را برای دوران بحران کرونا در نظر گرفت که لیست آن را در زیر مشاهده می‌کنید:

  • فراهم کردن زیرساخت‌های آموزشی رایگان برای مدارس و موسسات
  • معرفی کسب‌وکارهای آنلاین و فعال در دوران قرنطینه
  • برگزاری وبینارهای رایگان برای بهبود کسب‌وکارهای آنلاین
  • اطلاع‌رسانی و انتشار محتوا درباره ویروس کرونا و حفظ سلامت در محیط‌های کاری
  • همکاری با وزارت بهداشت و فراهم کردن زیرساخت رایگان برای اپلیکشن‌های سلامت
  • حمایت خدماتی از کسب‌وکارها و افزایش سررسید سرویس‌ها برای استارت‌آپ‌ها

در ادامه به تفصیل هر یک از این فعالیت‌ها را بررسی می‌کنیم:

 

  • ارائه زیرساخت‌های آموزشی به صورت رایگان

با شیوع کرونا و اجرای طرح فاصله‌گذاری هوشمند و قرنطینه بسیاری از ادارات، مراکز و حتی موسسات حضوری تا مرز تعطیلی پیش رفتند. در این زمان تقاضا برای استفاده از زیرساخت‌های آنلاین به شدت افزایش پیدا کرد. فراهم کردن زیرساخت‌های آنلاین برای مراکز فرهنگی و آموزشی که تاکنون راهکاری برایشان تعبیه نشده بود بسیار زمان بر بود و این موضوع باعث اختلال در آموزش می‌شد.

سایت سنگان با ارائه زیرساخت رایگان برای برگزاری جلسات و کلاس‌های آموزشی آنلاین تلاش کرد تا باری را از روی دوش آموزش و پژوهش کشور بردارد. به این ترتیب بسیاری از کلاس‌های کنکور مجموعه تحلیل داده شریف، کلاس‌های متوسطه و کنکور مدارس، آموزشگاه شطرنج باشگاه نیک اندیشان اصفهان و… توانستند به فعالیت‌های آموزشی خود حتی در دوران قرنطینه نیز با کیفیت ادامه دهند.

  • معرفی کسب‌وکارهای آنلاین و فعال در دوران قرنطینه

دوران کرونا را می‌توان  فرصت طلایی و زمان رشد گسترده خدمات آنلاین کسب‌وکارها دانست. اما مردم برای استفاده از خدمات آنلاین کسب‌وکارها ابتدا باید از وجود آن‌ها اطلاع داشته باشند. معرفی کسب‌وکارهایی که در دوران قرنطینه خدمات آنلاین و غیرحضوری ارائه می‌کردند، یکی دیگر از فعالیت‌های سایت سنگان در این ایام بود.

جمع‌آوری لیست در نظرسنجی مردمی و معرفی خدمات آنلاین کسب‌وکارها دو مزیت عمده به همراه داشت:

  • اول اینکه این مشاغل می‌توانستند به حیات‌شان در دوران قرنطینه ادامه دهند و به سلامت بحران کرونا را بدون تجربه رکود پشت سر بگذارند.
  • در مرحله دوم؛ بسیاری از نیازهای خدماتی احاد مردم جامعه به صورت غیرحضوری و مطلوب مرتفع می‌شد.
  • برگزاری وبینارهای رایگان برای رشد کسب‌وکارهای آنلاین

شیوع کرونا باعث افزایش تقاضا در حوزه خدمات آنلاین شد. با این وجود هنوز بسیاری از کسب‌وکارها برای ارائه خدمات مناسب آنلاین نیازمند دانش تخصصی در این زمینه بودند. به همین دلیل سایت سنگان تلاش کرد تا با برگزاری وبینارهای آموزشی و رایگان در حوزه‌های تخصصی مثل سئو، کلود، دیجیتال مارکتینگ، تولید محتوا و همچنین آموزش تکنیک‌های طلایی فروش به کسب‌وکارها کمک کند تا در این بخش‌ها رشد کنند. در نتیجه بتوانند مشکلات احتمالی کسب‌وکارهای آنلاین خود را در زمینه فروش و بازاریابی آنلاین مرتفع نمایند.

  • اطلاع‌رسانی و انتشار محتوا با موضوع ویروس کرونا

برای داشتن یک جامعه سالم قبل از اینکه با بیماری دست و پنچه نرم کنیم باید از بروز آن جلوگیری یا به اصطلاح پیشگیری کنیم. در این دوران، اطلاع‌رسانی در حوزه سلامت و بهداشت نقش مهمی در کنترل شیوع کرونا دارد. به ویژه اینکه جامعه آماری بزرگی از مبتلایان و ناقلین ویروس کرونا را افرادی با مشاغل حضوری و فعال در کسب‌و‌کارها تشکیل می‌دهند.

در همین راستا سایت سنگان نیز با تدوین و انتشار محتوا در حوزه کرونا سعی کرد تا نقشی هر چند کوچک برای افزایش آگاهی درباره حفظ سلامت در محیط‌های کاری داشته باشد. تا مشاغل بتوانند با پیروی از این دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی احتمال ابتلا به ویروس کرونا را کاهش دهند.

  • حمایت از استارت‌آپ‌های نوپا در زمان قرنطینه

کسب‌وکارهای نوپایی که با وجود چالش‌های زیاد توانسته بودند در بازار کار، رقابت کنند با شیوع ویروس کرونا ناچار بودند دست از فعالیت بکشند. تبعات این تصمیم می‌توانست به تعدیل نیرو، بسته شدن شرکت و حتی نابودی کسب‌وکارشان ختم شود.

سایت سنگان از این فرصت برای ارائه طرح شتابدهی به استارت‌آپ‌هایی استفاده کرد که شروع کارشان با قرنطینه مصادف شده بود. همینطور برای استارت‌آپ‌هایی که تاکنون از خدمات سایت سنگان استفاده می‌کردند و مدت اعتبار خدمات‌شان به پایان رسیده بود، تا دو ماه افزایش سررسید خدمات را در نظر گرفت.

  • همکاری با وزارت بهداشت

وزارت بهداشت در اطلاع‌رسانی به مردم در زمان قرنطینه و شیوع ویروس کرونا نقش مهمی داشت. سایت سنگان در راستای مسئولیت اجتماعی خود برای دسترسی بهینه مردم به خدمات بهداشتی مناسب، برای چند اپلیکیشن وزارت بهداشت زیرساخت‌های رایگان فراهم کرد. به این ترتیب توانست نقشی کوچک در پیشگیری از کرونا و آگاهی‌بخشی به احاد مردم جامعه داشته باشد.

سخن آخر از زبان تیم سایت سنگان

ارائه خدمات بهینه و استاندارد نقش مهمی در توسعه کسب‌و‌کارها دارد ولی چیزی که به بقای یک کسب‌و‌کار بیش از یک دهه (از سال ۸۱ تاکنون) کمک می‌کند توانایی همکاری و تعامل در مشکلات و بحران‌هایی است که فضای اشتغال را تضعیف می‌کند.

بحران کرونا هشداری برای افزایش همدلی میان فعالان اقتصادی بخش خصوصی بود که در قالب «کمپین نفس» به رشد و بالندگی رسید.

معتقدیم که سلامت جامعه و کسب‌وکارها شکوفایی کشور را به همراه دارد و بخاطر این که توانستیم کمکی هر چند کوچک در این دوران بحرانی و سخت داشته باشیم خدای منان را سپاسگزاریم و به خودمان می‌بالیم.

 

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 225 views بار دسته بندی : آموزش تاريخ : 24 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.